Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Teveel benzinedampen opgesnoven….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dit gaat lukken! Het is nu in de garage al goed gescheiden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik vind ‘t wel een inventieve wijze om gebruik te maken van het weer….
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
In de autoclub zouden we zeggen: “omdat sparen begint met een s”.
Werkt ook in het Fins en in het Engels, en slaat nergens op, maar dat is precies het punt…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Niet starten vanochtend…. Nieuwe accu staat klaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Siert schreef:In de autoclub zouden we zeggen: “omdat sparen begint met een s”.
...
Die snap ik niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Niet starten vanochtend…. Nieuwe accu staat klaar!
Toch raar, die accu is nog geen 3 jaar oud…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
na 2 minuten starten is ie dood.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat had ie in 2007 ook al…. Neus in de wind op een koude nacht? Klaarrrrrrrrr….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
neen. Stond met de neus tegen de garage en de neus is helemaal dicht. Ga met de nieuwe accu proberen… 75eu.. Pffff.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nieuw accutje erin gisteren. Vanochtend in de kou in anderhalve slag lopen!!! Yess! 75 euro well spent!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
kijk, dat is goed nieuws.
Mijn accu is ook aan vernieuwing toe. Ik las dat jij een 53Ah-accu erin hebt gestopt. Ik heb nu een 44Ah-accu, maar mijn metertje in mijn dashboard gaat net uit het rood, verder gaat hij niet, dus hij blijft op ‘11uur’ staan. Hij heeft ook al enige tijd startproblemen, met dit weer is het helaam niet te doen. Vorige week kon ik alleen maar starten met startkabels en een Mitsubishi Spacestar die flink toeren moest maken. Daarna wel 250km kunnen rijden, dus mijn dynamo is volgens mij in orde. Is het raadzaam om een 53 of een ‘gewone’ 44Ah-accu te kopen. Ik heb trouwens een GS 1971 met een 1015blok
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De metertjes zijn niet zo nauwkeurig. Mijn GS laadt 13 volt als de meter net in de grens rood/grijs staat. In het midden 14,5 volt. Meten is weten.
Een 53 Ah levert net effe meer stroom. afmetingen van de accu zijn gelijk.
Natuurlijk kan je dynamo ook gaar zijn en levert ie de stroom niet meer om alle verbruikers te voeden EN de accu vol te maken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Ik heb twee weken geleden mijn accu helemaal opgeladen met de acculader. Toen gaf hij 13V aan, maar starten deed hij toch pas na 10 minuten klooien. Een vriend van me heeft net een nieuwe accu in zijn Renault Clio liggen. Ik ga eens kijken wat voor een accu dat is en die eens aansluiten. Als hij dan wel probleemloos start, dan weet ik dat het aan de accu ligt. Als hij dan geen 14,5V geeft als ik toeren maak, dan ligt het aan de dynamo. Klopt dit?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
14,5 volt is eigenlijk te veel en ga je met een GS dynamo überhaupt niet halen.
Tussen de 13,8 en 14,4 volt is prima. Onder de 13,8 volt kun je beginnen met een andere spanningsregelaar. Helpt dat niet dan kan hey inderdaad zijn dat jouw dynamo een beetje levensmoe is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste