Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Arends is ook de een van de weinigen in de wijde omtrek die dichte velgen ala de DS kan balanceren.
Goeie gasten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:Daarbij komt; Pirelli… Ik rij toch niet in een Alfa / Fiat of zo!
volgens mij zeg je hier eigenlijk al mee dat je gewoon Michelin wil
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Het enige kontakt van je auto met de weg is niet groter dan een A4tje. Dat is dus net niks en daar moet je dus nooit op bezuinigen.
Michelins XZX slijten nauwelijks, liggen zeer goed op de weg en met nat weer zijn ze ook niet verkeerd. Ook de remweg is enorm kort met XZXen. Verder hoort een >> op Michelin natuurlijk maar daar zullen we hiet niet meer over hebben.
Ik heb eens gratis nieuwe firestones gehad en die gingen 6000 km mee en toen waren ze echt op. OK ik rij dan wel als een hufter maar met Michelins nooit last. Die zien er na 6000km nog prima uit. (ik rij ook op 145 R 15 XZX met de eend)
En de Continental troep….: http://members.lycos.nl/besteleenden/links1.html
Nogmaals op banden moet je niet bezuinigen. Succes met je keuze!
Hmmm…die slechte ervaringen met Firestone verbazen me toch een beetje. Ik heb destijds (2003) op mijn Galant ook Firestones laten zetten en die vond ik behoorlijk stil, makkelijk sturen, comfortabel en slijtvast. (Maar ik rij dan ook niet als een hufter )
Hoe ze zich onder een GS houden weet ik uiteraard niet.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik praat dan over de Firestone F 560 ofzo.
Hoe andere type Firestones rijden weet ik echt niet. Maar dit is het type wat leverbaar is voor de 2cv en de GS/A en die ik dus geprobeerd heb.
Nogmaals niet voor een Citroën. Ze zijn stug en slijten snel. Regenafvoer is redelijk alleen naarmate het profiel minder wordt (en dat was dus snel)neemt ook dit hard af.
Met als een hufter rijden bedoel ik bochten ronden op/tegen het randje…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Helaas kan ik Martijn alleen maar gelijk geven. Ik heb vuursteentjes onder mijn eend liggen en die slijten als een gek. Maar zoals ik al zei; ik moet nu keuzes gaan maken.
Ik heb net een aanbieding gekregen om een gebruikt gegalvaniseerd chassis te kopen voor mijn eend. Het is, of vuursteentjes (of een ander alternatief) + chassis of Michelin’s en geen chassis.
En dan zie ik het als een voordeel dat ze hard slijten, dan heb ik volgens jaar wederom een kans om er goede banden onder te zetten.
Gaat dus om banden voor je GS
135*15 werd geloof ik gebruikt om de Bestel types van citroen…dus ACA-dyane, AK, AZU enz.
De michelens zijn natuurlijk de banden voor citroen….had zelf ook firestones voor op mijn 2cv…die niet alleen snel sleten tijdens mij vakantie in Frankrijk maar ook nog een stugger stuur en weggedrag vertoonden.
Je betaald helaas wel iets meer voor michelin maja dan krijg je er wel wat voor terug. En dan is het maar net wat je tegen elkaar laat opwegen…prijs en of levensduur.
Firestones = goedkoop / slijten sneller / kortere levensduur
Michelins = duurder / slijten minder snel waardoor langere levensduur.
en oja…had je een PB gestuurd over dat tussenstuk van caberateur en luchtfilter…toevalig zag ik die liggen op franse sloop.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Bull Frog Bleu schreef:
en oja…had je een PB gestuurd over dat tussenstuk van caberateur en luchtfilter…toevalig zag ik die liggen op franse sloop.
was gewoon een garage hoor…
Dat ding lag daar gewoon op de grond
Wat jij wil Tom
Zag er anders wel uit als naastgelegen sloopterrein
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Sloop of geen sloop, ik heb er absoluut belangstelling voor. Er zijn echter wel 2 verschillende type’s, eentje voor een Weber en eentje voor een Solex. Ik kom wel eens even bij je langs.
Ontopic; ik denk tich dat het de vuursteentjes worden. Het is veiliger dan mijn huidige banden en de helft goedkoper dan Michelin. De nadelen neem ik voor lief, ik kan nu eenmaal mijn geld slechts 1 maal uitgeven.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zag ze gisteren al op GSNL voorbij komen. Maar ik heb ook sinds gisteren een stel vuursteen-banden er onder liggen.
Een troost; met mijn jaarlijkse kilometrage zal ik er hooguit een jaartje op kunnen rijden.
Kent er iemend / heeft er iemand ervaring met,
banden van het merk VAREC?
Ik had er nog nooit van gehoord. Tekening is dezelfde als de XZX’en van Michelin.
Maat is ook 145/15.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ken het niet, maar ik hoor er graag meer over!
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas