Ja….helaas heb ik stuurbekrachtiging hard nodig (heb al 10 jaar aantekeningen ervoor op mijn rijbewijs.)...komt door reumatische aandoeningen.
Alhoewel ik het bij mijn vroegere BX’en zonder stuurbekrachtiging (RD’s vooral) vaak oploste door er de smalle 145-14 banden op te zetten (de z.g. *fietswieltjes*.. ® andre ).....en ze iets harder op te pompen dan geadviseerd word. (2.4 bar i.p.v. 2.0)
een bx is nix
René van Maren schreef:een bx is nix
Vertel eens….!
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Zelfs bij een 14 heb je stuurbekrachtiging echt wel nodig hoor. Het kan zonder maar is niet prettig. Nadeel van de 14 is wel dat ze vrij veel toeren maken en dus niet zo rustig zijn maar verder lopen ze geweldig en zijn ook behoorlijk vlot met een leuk verbruik. Maar ja, een chic is natuurlijk wel eruuggghhhh mooi! En dan heb je alles, 16i, stbkr, mooi uiterlijk, mooi interieur.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Bram schreef:René van Maren schreef:een bx is nix
Vertel eens….!
Was verkeerd!
Het is BX is niks
Oke…..vanmiddag bij Knopper langs geweest….er was een zilvergrijze Chic binnengekomen met alle optie’s…zoals st.bekr….. electr. ramen voor….kanteldakje, meegespoten spoiler, CV met AB…enz.
En een mooi zwart interieur met uiteraard die heerlijke stoelen (met lendesteun) die echt verstelbaar zijn (kantelen dus) ...wat een Xantia dus niet heeft.
Lange proefrit mee gemaakt….rookt niet (maar zijn nieuwe baasje wel ).....vering leek me oke…...1 minpuntje, de kachelknop waarmee je de temperatuur regelt zat nagenoeg vast en in de koudstand blies hij nog lauwe lucht…..daar gaan ze maandagmorgen meteen iets aan doen….ik haal hem s’middags op.
(Ik ruil hem met gesloten beurs om) ....hij is onlangs (bij anwb) APK-gekeurd tot begin juni 2005.
Voorlopig dus een eind aan mijn dieseltijdperk (14 jaar met een BX!)....maar ik sluit niet uit dat ik ooit weer terugkeer. ops:
Maar voorlopig even benzinerijden dus.
Nog een paar vraagjes :
Achterin in de bagageruimte zit rechts een opbergvakje…en daar zit een metalen afdekplaat (iets gebogen) waarachter ik een dikke draad voelde zitten) zelfs Knopper wist niet waar dat voor diende…..hij heeft niet op (slik ) LPG gereden…..waarvoor dient die plaat ??
En…..ik vond hem bepaald niet al te fel optrekken….(mijn turbodiesel is sneller).....maar hij loopt wel mooi regelmatig…..houd niet in of zo….stationair ong. 900 rpm.
Die BX 1.4 van ‘89 trok feller op….ligt dat aan de computer-afstelling (daar zou Knopper ook nog naar kijken)....of wat kan je daar later aan doen ?
Mijn BX tzd-turbo staat dus vanaf maandagmiddag ter beschikking voor de liefhebber(s)...er zeikt wel aardig wat olie uit onder de motor ....dat zou volgens de monteur een Carterpan-pakking zijn en die zouden ze zowiezo vernieuwen.
(maar of dat het enige is : )
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Nou, succes er mee. Welkom bij de BX benzine rijders.
Moet renz nu weer poetsen?
Bram schreef:
Achterin in de bagageruimte zit rechts een opbergvakje…en daar zit een metalen afdekplaat (iets gebogen) waarachter ik een dikke draad voelde zitten) zelfs Knopper wist niet waar dat voor diende…..hij heeft niet op (slik ) LPG gereden…..waarvoor dient die plaat ??
Volgens mij heeft dat te maken met het opvangen van de benzinedampen. Een milieu-eis dus.
Succes bram!
eindelijk benzine?
Tjonge dat ik dit nog mag meemaken!
Wel showen die bak he?
Bram, succes ermee! We wachten op een fotootje.
Citroën Xantia 1.9 SD, donkerblauw, 10-1997, 222.162 km., Chyparse comfort vering.
henri_wolf schreef:Bram, succes ermee! We wachten op een fotootje.
idem
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
1 foto is toch genoeg ? Bis dus.
Citroën Xantia 1.9 SD, donkerblauw, 10-1997, 222.162 km., Chyparse comfort vering.
hammie schreef:henri_wolf schreef:Bram, succes ermee! We wachten op een fotootje.
idem
Jawel…(dank je, beiden)..maar eerst moet hij nog even gepoetst worden voordat ik er een foto van maak.
(Reeeeenzz…...waar ben je ??)
Hij ziet er overigens exact hetzelfde uit als de andere Chic die Knopper deze week net had verkocht :
Alleen ga ik wel met hem *aan de slag* als morgen zou blijken dat de computer-ontsteking (toch) goed is : .....want voor een 90 pk benzinemotor verwacht ik toch wel dat hij een BX turbodiesel *eruit moet trekken* ops:
(die heeft ook 90 (diesel) PK’s maar weegt die ruim 50 kg meer…..972 kg voor de 1.6 en 1023 kg de diesel)
Gegevens van de 1.6 TZI :
topsnelheid 174 km/h
acceleratie 0-100 km/h 11,5 s
Nog dank voor de uitleg, Eric….ik wil graag alles van mijn auto weten
En Rene…..we zien elkaar vast nog wel.
Bram schreef:ik wil graag alles van mijn auto weten
Waarom?
Ik zou voor die 4 maanden niet de hele documentatie van een bepaald type willen weten
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Heeft Bram die Xantia en BX dan tezamen vier maanden gehad ? Bram wordt zo een echte specialist. Opgeven voor autoweek die man
Citroën Xantia 1.9 SD, donkerblauw, 10-1997, 222.162 km., Chyparse comfort vering.