Michiel: Ik stuur je een pm.
Ik had ook al gehoord dat LHS zo duur schijnt te zijn, niet meer verkrijgbaar en niet meer wordt gebruikt. Hier kost het geen drol en volop aanwezig??
Maar een test is wel zo handig!!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eendeke schreef:Het blijft allemaal aan een heel vaag drama
Nu kan LHS opeens weer wel erin! Zou opzich geen kwaad kunnen schijnt, omdat je vroeger bij de DS ook Dot erbij kon gooien in nood.
Ik heb al geschreven: DOT3 is MINDER agressief dan LHS. Een auto als de DS waar dus rubbers inzitten die tegen de agressieve LHS2 kunnen, kan dus zonder problemen gevuld worden met DOT3 of zelfs DOT4.
De rubbers voor de AMI zijn echter geschikt voor vloeistof TOT DOT3! Dat betekend dus dat je er GEEN vloeistof in kan stoppen die agressiever is dan de genoemde DOT3.
Het werkt dus maar één kant op: LHS rubbers kunnen WEL tegen de minder agressieve DOT 3+4 vloeistof, maar rubbers uit een DOT3 remsysteem ( want DOT4 bestond helemaal nog niet in de tijd van de Ami met trommelremmen) kunnen dus NIET tegen LHS of DOT4!
Je mag trouwens best openbaar vertellen van wie je spullen hebt en wie zegt dat er LHS in kan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank je waterman,
Ik ga jouw verhaal voorleggen aan de persoon in kwestie.
Ik wil nog even geen namen noemen omdat ik eerst wil dat het (financieel) opgelost wordt, en niemand boos worst ofzo.
Maar ik moet er wel zelf achter komen of het nu wel of niet kan, vandaar dat ik het toch via internet probeer…..
Dank jullie wel allemaal!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog één vraag eendeke: de remdelen die jij gekregen hebt, zijn dat nieuwe, moderne, onderdelen of oude originele Citroën onderdelen? Nieuwe, moderne, remdelen zoals remcilinders enzo, kunnen namelijk zeker niet tegen LHS2!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb de 4 nieuwe remcilinder bij de eeec vandaan, en die waren nieuw en voor DOT. Volgens mij is dat merk STOP???
OOk de HRC is nieuw tevens de slangen en andere leidingen.
Ben nu een mail aan het sturen. Waarom (ik geloof je!) zijn de nieuwe zeker niet goed voor LHS?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De fabriekanten die NU nieuwe remdelen maken zijn helemaal niet gewend aan LHS of LHS2. Zij maken remdelen voor wel 1000 verschillende automerken, en allen met rubbers voor DOT-systemen. Daarom gaan ze niet voor de AMI rubbers gebruiken die wel LHS kunnen verdragen. Oude stock remdelen, dus origineel citroen uit de jaren 50/60, zijn waarschijnlijk wél gemaakt met rubbers die lhs kunnen verdragen. Citroën had die speciale rubbers immers ruim voorhanden.
Tegenwoordig zijn LHS rubbers alleen nog bij ds-specialisten en revisiebedrijven voor ds hydraulische onderdelen te vinden. Fabrikanten van moderne remdelen die in een AMI passen gebruiken gewoon het standaard spul wat ze voor al hun producten gebruiken. En dat is écht niet bestand tegen LHS of LHS2!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb je reactie bijgevoegd in de mail. Hier heb ik wat aan!
Aan de andere kant moet ik nu weer wel alles gaan slopen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als ik het goed heb heb je twee typen wielremcylinders een met cupjes en een veer erin en een met ringen rond de zuigertjes. Die laatste kunnen door opzellen wel veroorzaken dat je zuigers vast gaan zitten.
OTOH. Heb je de schoenen wel goed gemonteerd zo dat ze vrij rond hun onder scharnierpunt kunnen draaien?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben nog eens even wat gaan zoeken en in de documenten die ik over LHS en LHS2 heb staat héél duidelijk: Alleen te gebruiken in de modellen Citroen ID/DS en ID break, alsmede modellen van Rolls Royce.
De AMI staat NIET in het lijstje!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik hoop natuurlijk dat dat het probleem niet is…Maar weet zeker dat ze nog goed heen en weer kunnen omdat ik dat meerdere malen heb getest. Zitten netjes geborgd met een splitpen, kan eigenlijk niet fout gaan… En alles liep ruimschoots vrij! Maar daarna dus echt hartstikke vast!
Hopen maar dat ik gelijk krijg, maar ga het testje ook nog doen!
P,s OOk goed ontlucht etc etc
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En de trekveren die de schoenen terug halen zitten erin en zijn niet gebroken?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
eendeke schreef:Hier kost het geen drol en volop aanwezig??
Waar ben je dan waar de LHS volop aanwezig is en geen drol kost?
Ja, ik wil eigenlijk ook wel weten waar die LHS te koop is. Ik heb nog wel een paar liter nodig.
Ja, de juiste veren zitten gemonteerd. Achter zelfs nieuwe en sterke.
Ik wacht de reactie af van mijn mailtje..
Ik begrijp dat je de HoofdRemCylinder ook vervangen hebt. Als det stift niet goed afgesteld staat ( deze moet zo gesteld staan dat er iets speling is) of als de zuiger van de HRC niet goed loopt, dan blijft er druk in je systeem staan en gaan alle 4 de WRC’s binnen de kortste keren vast staan. Draai eens ergens een ontluchtingsnippel open en kijk of de remmen dan weer los komen.
Dit even los van de Dot - LHS discussie..
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper