2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Diesel loopt als een trekker na scheuren multiriem
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 04 september 2009 12:07 PM
  [ # 16 ]

Tnx Cool  Elke keer als er weer zo’n hoop problemen zijn vervloek ik hem tot op t bot, maar als ie dan weer rijdt als vanouds dan ben ik weer alles vergeten Surprisedops:  Cool
Zal vanmiddag nog wel een verslagje typen (met plaatjes natuurlijk)

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 06 januari 2010 08:57 PM
  [ # 17 ]

Ik denk dat ik momenteel een vergelijkbaar probleem heb. Vorige maand is bij mijn vaste garagist de distributieriem, multiriem, gloeispiralen en waterpomp vervangen. Na de reparatie vond ik de auto iets meer geluid maken dan gewoon, maar dit was niet echt storend. Vanmiddag plots bij filerijden begon de motor een flink ratelend geluid te produceren, zoals ook hier boven beschreven, het lijkt nu wel een trekker. Direct de garage gebeld en langs gegaan. Bij het starten, om naar de garage te rijden bleek de motor slecht aan te slaan, samen met zwarte rook kwam ze weer tot leven. Bij de garage bleek dat ze de verkeerde multiriem geplaatst hadden. Er moest een riem op met een “tandje” erbij. De monteur heeft de multiriem direct gewisseld. Echter is het geluid nog niet weg. Tevens start de auti nog steeds slecht. Ze willen de auto deze week terug hebben voor een controle van de distributieriem. Eigenlijk snap ik de fout van de riem niet, ze zijn altijd (> 10 jaar) zeer zorgvuldig geweest.

Iemand tips en/of verklaringen?

Groeten,

Jeroen Werges

salut

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2010 09:02 PM
  [ # 18 ]

Ik vermoed dat er een stukje van die (verkeerde) multiriem is losgelaten en dus tussen de distributieriem is gekomen. Hierdoor is deze van tijd geraakt, wat nu deze klachten veroorzaakt. Dit gebeurd helaas vaker, ik maakte het toen ik bij de ANWB werkte zeer regelmatig mee, niet alleen bij XM’s. Ik neem aan dat je niet meer met de auto naar huis bent gereden, want als de riem van tijd is kan het zijn dat hij ook te slap staat en zomaar verder kan verspringen óf helemaal van de tandwielen afloopt. In dat geval ontstaat er hoe dan ook ernstige motorschade. Ik zou je met klem willen aanraden om NIET meer met die auto te rijden, ook niet “even” terug naar de garage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 06 januari 2010 09:10 PM
  [ # 19 ]

ahum… Surprisedops:

ik heb er na het bezoek aan de garage al weer zo’n 20 kilometer op zitten…
De garage heeft de auto niet willen houden. Goed ik zal ze morgen wel ff bellen.

salut

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2010 09:12 PM
  [ # 20 ]

HUH???? Hebben ze je gewoon laten vertrekken??? Da’s wel meer dan een oepsje… da’s gewoon niet handig van ze! Lekker laten staan die auto en op laten halen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 06 januari 2010 09:14 PM
  [ # 21 ]

ik las in een ander bericht in dit topic iets van een gebroken tuimelaar. Heeft dat andere symptonen als de mijne?

salut

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2010 09:15 PM
  [ # 22 ]

Dan heb je een auto die of op 3 cilinders loopt of helemaal vast zit. Dan is er sprake van wat meer schade.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 06 januari 2010 09:17 PM
  [ # 23 ]

Dat is dan bij niet het geval, want bij laag toerental loopt de motor nog “mooi rond” weliswaar met veel geluid.

salut

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 06 januari 2010 09:21 PM
  [ # 24 ]

Waterman, in ieder geval bedankt voor je reactie en uitleg.
Ik zal ze er morgen ff op wijzen.

Jeroen

salut

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 januari 2010 09:42 PM
  [ # 25 ]

Een riem die niet op tijd staat, kan wel leiden tot een gebroken tuimelaar, zoals bij de XM van Lucas. Dat liep gelukkig goed af, andere tuimelaar en nieuwe D-riem erop en het motortje liep weer prima, voor hetzelfde geld heb veel meer schade.

Wat Waterman zegt, onbegrijpelijk dat de garage je hiermee heeft laten wegrijden.

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 07 januari 2010 03:18 PM
  [ # 26 ]

De auto is net door de garagist afgehaald bij huis. broken

salut

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 januari 2010 03:29 PM
  [ # 27 ]

We zullen voor je bidden man! Ik ben benieuwd wat ze gaan vinden…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 07 januari 2010 03:35 PM
  [ # 28 ]

Morgen gaan ze de boel open maken. Het is (naar mijn mening) garantie op de reparatie. Dus hopelijk valt het voor de garage mee.

salut

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 januari 2010 03:36 PM
  [ # 29 ]

Zou een goede garageman bij het horen van dergelijke geluiden niet de zelfde conclusie moeten trekken als waterman of denk ik nu te eenvoudig ?


overigens ff een vraagske..
als een M riem breekt en stukjes rondstrooit. Dan is je D riem door de kappen daar toch tegen beschermt? Ik ken de diesels niet vandaar.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 januari 2010 03:57 PM
  [ # 30 ]

Tussen de distributiekap en de krukas-pouly zit een vrij ruime sleuf. Daar komen die deeltjes doorheen en dan gaat het mis. Gebeurt trouwens ook bij de benzine motoren hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook