2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Probleem achterruitenwisser
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 januari 2010 10:12 PM
  [ # 16 ]

Tja, ik zou maar eens gaan meten..

Staat er spanning op de motor wanner dat nodig is? Dan is het mogelijk de motor zelf.
Anders in de aansturing of bedrading.

Profiel  
 
rien vdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 26-01-2009

- SpaceTourer C4
Gepost: 10 januari 2010 11:37 PM
  [ # 17 ]

Zie hier de finesse en eenvoud van de Citroen-techniek: deksel van de zekeringkast verwijderd.
Alle zekeringen heel. Overwogen de achterklep kaal te halen, maarre, toch nog ff naar de zekeringen gekeken. Echt geen kapotte er tussen. Net zo eigenwijs als Citroen alle zekeringen er stuk voor stuk uit genomen, doorgemeten en met een heeeel klein beetje kopervet terug geplaatst. De achterruitenwisser werkt weer naar behoren, blijft niet op vreemde plekken hangen, kortom niks aan de hand. Ik had het kunnen weten ...............

als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer

Profiel  
 
f1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 12-02-2009

Gepost: 12 januari 2010 11:26 AM
  [ # 18 ]

Goede morgen,

Zaterdag middag,boodschappen uitgeladen en kofferbak dichtgedaan (ik heb een Xsara Break)
Ik kruip meteen achter het stuur en zie de achterruitenwisser nog 1 1/2 keer heen en weer gaan zonder dat ik deze via de handel heb aangezet.
Deze ruitenwisser blijft nu recht opstaan i.p.v. de ruststand.
Deze doet helemaal niets meer.
Zekeringen nagekeken en de bekleding van de kofferbakdeksel helemaal verwijderd tot dat we het motortje gevonden hebben.
De stekker die aangesloten moet worden aan het motortje voor de spanning,heeft dus geen geen spanning.
Dus de auto staat nu bij de dealer: vermoedelijk,volgens de dealer is het een kabelbreuk.
Dit zou vaker voorkomen bij de break: te stugge bekabeling gebruikt en dan nog eens keihard bevroren.(net een beweging te veel).Ben eens benieuwd naar de rekening.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook