9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Wat voor BX Break raden jullie een beginner aan?
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 06 januari 2010 10:15 PM
  [ # 121 ]

Ik bedoel natuurlijk ook niet gratis natuurlijk… Maar voor een beetje een symbolisch bedrag wat voor een 17 jarige met een matige baan kan betalen zonder er echt blut aan te raken…


En idd wat Tjerk zij… voor zon beetje geen geld in de wereld koop je een perfecte BX…
En dat hoeft ook niet als ik een jaar de tijd heb om de problemen die er zijn, op te lossen!

Maar eerst iemand vinden die zich in de omgeving bevindt die zichzelf hiervoor aanbiedt. en mn pa hiervoor in de mood krijgen. Dan pas uitvoeren.

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 06 januari 2010 10:52 PM
  [ # 122 ]

Bij voorbaat mijn excuus voor deze bemoei-reactie van mij.

Ik las net toch even dit topic omdat het in twee avonden met meerdere pagina’s was vergroot.

Een welbedoeld advies aan de topicstarter: Laat de wens geen vader worden van de gedachte. Ik denk dat velen op dit forum kunnen meespreken over dit fenomeen. Als men iets heel graag wil verzin je vanzelf genoeg argumenten die die wens ondersteunen, daarbij vaak de realiteit enigszins uit het oog verliezend. Daardoor kan het voorkomen dat je jezelf, omwille van je eigen wens, in allerlei bochten wringt waarvan je pas later de complexiteit inziet wanneer de opwinding over je aankoop iets afgezwakt is. Ik ken je situatie niet, dus jij kan het zelf beter beoordelen, maar ik heb het idee dat een oude auto voor jou op dit moment iets is waar je nog niet bevoegd voor bent om het te mogen gebruiken, niet de financiële middelen voor hebt om het te onderhouden, niet de kunde hebt het zelf te doen, en niet een plek hebt om het te stallen.

Geloof me, ook bij mij is de wens wel eens vader van de gedachte geweest en gelukkig (zeg ik nu) hebben mensen in mijn omgeving dit uit mijn hoofd gepraat. Ik weet zeker dat ik door die ene teleurstelling (van niet een GSA kopen in mijn geval), behoed ben gebleven van vele latere teleurstellingen. Ik studeer volgende maand af en pas als ik een baan en een garage heb ga ik eens rondkijken voor een leuke GSA. Daarvoor niet. Een hobby moet namelijk wel leuk blijven.

Geef dit advies ook een seconde van je gedachten.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 07 januari 2010 12:02 PM
  [ # 123 ]

Je message is wel duidelijk hoor.
Maar ik denk dat het verschilt per situatie in dit geval.
Als ik straks mijn BX koop moet ie meteen klaar voor gebruik zijn op langere afstanden zonder problemen. Dan kost ie me straks nog 2500 euro… Voor een bx… dat gaat ver…
hoewel as ik er nu een voor n paar honderd op de kop tik met wat klusjes… ik iemand met ruimte kan vinden voor een leuk bedragje. heb ik nog ruim 8 a 9 maanden om met de kennis van diegene om de huidige problemen op te lossen en als ik mijn rijbewijs dan eenmaal haal is ze startklaar en heb ik die 2000 nog niet gehaald. In elke Citroën zit wat werk. Dat is het probleem niet, maar dit lijkt toch een goedkopere oplossing dan me straks laten oplichten voor een BX met werk voor 2500 ofzo…

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 januari 2010 10:14 PM
  [ # 124 ]
Tjerk schreef:
Hilko16TZI schreef:

met weinig geld koop je geen goede BX.

Wat versta je onder een goede BX? Ik denk dat je wel héél goed moet zoeken als je een BX wilt kopen die de staat van een nieuwe auto heeft. Zelfs als je voor 2000 euro een BX koopt zal er echt wel iets aan schelen.

@ Vince: Gratis stalling gaat idd niet zo makkelijk worden Wink Maar als onze garage niet gevuld was met fietsen was je van harte welkom.

Eentje die rijdt, niet lekt en niet roest.

Voorbeeldje?

Besje heb ik voor bijna niets gekocht. Dat was in twee opzichten een goede BX: ze reed (de motor was dus goed) en ze roestte niet. Om haar lekvrij te krijgen was ik het tienvoudige van het aankoopbedrag kwijt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 januari 2010 10:18 PM
  [ # 125 ]

Het tienvoudige van 20 euro is nog steeds niet veel voor een reparatie. Het tienvoudige van 200 euro is wel veel.

Maar zowel 20 als 200 euro is weinig voor een complete auto die nog rijdt Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 januari 2010 10:28 PM
  [ # 126 ]
Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 januari 2010 10:29 PM
  [ # 127 ]
Hilko16TZI schreef:

En dan nog: met weinig geld koop je geen goede BX.

Mensen met ervaring en die kunnen sleutelen kopen met weinig geld wel een goede BX. De laatste 5 biksen waren nagenoeg gratis of heel goedkoop. Driekwart jaar gereden met een Progress van 50 euro, alleen 2x field repair uitgevoerd (slangetje, riempje). Mijn nieuwste was 200 en die rolde voor 9 euro door de APK.

Het is ook afhankelijk van wat je standaarden zijn. Als ik eens per twee weken een liter LHM er in moet flikkeren, heb ik een goede auto. Gewoon omdat ik te belazerd ben om er iets aan te doen. Lekken mag ie van me als een zeef, als ie maar blijft rijden.

MAAR!

Ik heb een grote onderdelenvoorraad in de schuur, heb ervaring met “field repairs”, kan out-of-the-box denken, ken m’n auto’s goed en laat de wegenwacht gereedschap aangeven terwijl ik reparaties zelf doe.

TS is nog lang niet zo ver, dus hem raad ik wel aan om meer uit te geven, gelijk een machine met APK en/of aankoopkeuring. Geloof me, ik ben vroeger ook op m’n bek gegaan met die dingen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 07 januari 2010 10:32 PM
  [ # 128 ]

En wat zou nu dan nog een normale prijs zijn voor een 19 TZi of een TZD Turbo… als ze door liefhebbers in redelijke tot goede staat voor een poep en een scheet de deur uit gaan… en je op internet pas vanaf 300 een 1400 berline krijgt… en de goedkoopste 19 TZi break vond ik voor 650 ofzo en die had echt nog heelveel werk…

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 januari 2010 10:32 PM
  [ # 129 ]

@ Alcyone: Maar daar zeg je het toch zelf al?

Jij hebt de kennis en kunde om je auto te repareren, en nog een berg spullen ook. Dan kun je al snel zeggen dat je een goede auto hebt gekocht, wat er verder ook aan zal mankeren is dan toch peanuts.

Dat geldt niet voor TS,d ie een wagen wil die vanaf moment 1 betrouwbaar is en ook wil dat dat zo blijft. Zo’n BX is er wel, maar niet voor onder de, pak-em-beet, 1500 - 2000 euro.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 januari 2010 10:32 PM
  [ # 130 ]

Is trouwens niet helemaal waar wat ik schrijf, ben namelijk momenteel bezig met mijn octopus conversie: nu nog ff 8 gaten boren in het vat waar de slangen door gaan lopen. Kan binnenkort de hele octopus pleitte en zal m’n auto noooooit meer lekken vanuit z’n retoursysteem Smile


TS: Kijk naar de TZD Turbo Break van Knackor, die staat er op voor 1000. Echt een wonderschoon apparaat.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 januari 2010 10:35 PM
  [ # 131 ]

Dat geldt niet voor TS,d ie een wagen wil die vanaf moment 1 betrouwbaar is en ook wil dat dat zo blijft. Zo’n BX is er wel, maar niet voor onder de, pak-em-beet, 1500 - 2000 euro.

Maar dan enkel als er een échte kenner mee gaat; Anders kun je voor dat geld even goed een sleur kopen :S

Mijn advies voor een 2de handse auto? Het eerste half jaar er niet te veel op vertrouwen. Na dat eerste half jaar zal je al het achterstallige onderhoud al wel hebben gehad en kan je er wél op vertrouwen.

Zo heb ik dat toch gedaan. En begin dus ook pas aan een andere bak als de mijne helemaal in orde is en betrouwbaar blijkt. Dan kan er een andere bijkomen waar ik het eerste jaar niet op hoef te vertrouwen Wink

En 1l LHM verliezen per 2 weken vind ik enorm Wink

Toevoeging: anderzijds. Als ik een auto koop voor weinig geld waarvan ik wéét dat de starter er zit aan te komen, de octopus, de Driem enzovoort dan zou ik me minder bedrogen voelen als dat ik er 1 koop voor meer geld en waar ik na een maandje opeens een lek heb aan de octopus…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 januari 2010 10:38 PM
  [ # 132 ]
Roadmaster 7 schreef:

En wat zou nu dan nog een normale prijs zijn voor een 19 TZi of een TZD Turbo… als ze door liefhebbers in redelijke tot goede staat voor een poep en een scheet de deur uit gaan… en je op internet pas vanaf 300 een 1400 berline krijgt… en de goedkoopste 19 TZi break vond ik voor 650 ofzo en die had echt nog heelveel werk…

Tja wat is goed?

Een BX GTi kan makkelijk 1500 euro kosten zeker als de km stand nog onder de 150.000 km ligt.

Dan verwacht je geen roest voor die prijs. Maar enkele technische dingen heb je nu eenmaal altijd.
Tenzij je van een andere liefhebber koopt die alles heeft bijgehouden.

Aangezien een 19 TZi break technisch groot deel dezelfde auto is lijkt me 1000 euro voor een strakke break met goede staat van onderhoud geen gekke prijs.

Je moet je wel bedenken dat autorijden in NL duur is, de aanschafprijs van een BX is daar helemaal niks bij!
Dus of een BX nu 600 of 1200 euro kost, dat zou je grootste zorg niet moeten zijn.

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 07 januari 2010 10:47 PM
  [ # 133 ]

Aanschaf is inderdaad niet de grootste zorg voor een auto. Het is wat er daarna komt (benzine/diesel, belasting, verzekering, onderhoud(!!!)) De BX die ik te koop heb staan voor 200 euro kan je best nog een half jaar mee vooruit als je het riempje van de HDpomp hebt vervangen. Wat er daarna komt.. sja, het staat in m’n post: adallen zijn niet helemaal fris meer, rem lv loopt soms iets aan, en zo nog een aantal dingen. Op zich hoeft dat allemaal niet veel te kosten mits je een goed adres hebt om het te laten doen, of het zelf kan doen. Zo heb ik van een studiefinanciering die BX toch redelijk goed kunnen onderhouden de afgelopen jaren. Het onderhoud is pas versloft toen ik m’n studifinanciering kwijt raakte omdat ik met m’n opleiding was gestopt, en een hele tijd geen werk had, dus geen geld over voor onderhoud van de auto. Point being, auto rijden kost veel geld, maar met goed zoeken hoeft het niet zo heel veel te kosten.

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 08 januari 2010 11:10 AM
  [ # 134 ]

Nee idd waar maak ik me zorgen om…
Al die kleine dingetjes + de overige kosten zijn toch 10x zo hoog als de uiteindelijke aanschafprijs…
We zien het wel. en anders word het maar gewoon december 2010 dat ik dr voor mag rijden.
Komen doet ze, Wanneer zien we wel weer.

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 januari 2010 11:16 AM
  [ # 135 ]

Ik zou nu gewoon eens goed kijken welke opties je graag wil hebben op een BX…welk model je voorkeur heeft, welke motorruimte je het meest aanspreekt, je wat inlezen over de BX en tegen het einde van de zomer eens beginnen rondkijken.

Dan heb je nog een paar maand en in die tijd biedt er zich zeker wel een mooie aan voor een mooie prijs. Gewoon geduld hebben Wink .

Hoe heb ik het gedaan? Vanaf het moment dat ik mijn BX heb ben ik begonnen met elke week een paar euro opzij te zetten. Dus in plaats van een pakje koekjes, die paar euro in een doosje gestoken. In plaats van een broodje te halen ‘s middags, brood kopen en overschot in dat doosje.

Momenteel zit er in dat doosje nog altijd wat geld en alles dat ik zélf aan de BX gedaan heb is daarmee gesponsord geworden (dus niet hetgeen ik uitbesteed heb… want zoveel heeft er nooit in gezeten ;D ). Brandstof werd soms uit het doosje betaald en soms van het zakgeld/rekening (want met het zakgeld dat ik krijg thuis kan ik niet gaan tanken hoor Razz )

Op die manier mis je het geld dat je er aan uit gegeven hebt niet en heb je wel steeds een appeltje voor de dorst.

Kortom, je weet NU dat je een BX wil hebben. Dus ja kan NU al beginnen met een spaarpotje aan te leggen.

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook