Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
En anders zit ie na mininmaal 10 jaar echt wel in ‘t slaapregister.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Als het een goeie Sport is maakt het niet uit dat ie lang stilstaat. De prijs vind ik zeer redelijk. Ziet er uit als een origineel ding, zelfs het uitlaatje is nog vierkant. Nee, over de prijs kun je pas oordelen als je hem hebt gezien en gekeurd.
Daarbij, goeie Sports zullen alleen maar zeldzamer worden en de prijs toenemen.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja het belangrijkste is lijkt me roest roest en roest.
De rest is wel te fixen.
Volgens de RDW is de APK inmiddels 10 jaar verlopen.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ik vind hem helamaal niet zo duur, ligt er uiteraard wel een beetje aan hoe en wat hij er uit ziet
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Arjan Verkade schreef:Tja het belangrijkste is lijkt me roest roest en roest.
De rest is wel te fixen.Volgens de RDW is de APK inmiddels 10 jaar verlopen.
Die 10 jaar heeft ie zo te zien binnen gestaan en dat is in zijn voordeel, 10 jaar minder weersinvloeden etc. Er is altijd maar 1 manier om een Sport te beoordelen (ook andere auto’s), er naartoe rijden en kijken. Dan pas kun je zeggen of hij (te)duur is.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Precies.
Ik denk dat 7 of 10 jaar stilstand ook niet echt verschil meer maakt.
Mijn CX heeft ook 2 jaar binnen gestaan voordat ik hem kocht. Ik heb daar niet echt de nadelen van ondervonden.
Hij had denk ik wel af en toe gelopen, maar dat zal ook niet echt veel zijn.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
beek3762 schreef:Arjan Verkade schreef:Tja het belangrijkste is lijkt me roest roest en roest.
De rest is wel te fixen.Volgens de RDW is de APK inmiddels 10 jaar verlopen.
Die 10 jaar heeft ie zo te zien binnen gestaan en dat is in zijn voordeel, 10 jaar minder weersinvloeden etc. Er is altijd maar 1 manier om een Sport te beoordelen (ook andere auto’s), er naartoe rijden en kijken. Dan pas kun je zeggen of hij (te)duur is.
Vooropgesteld dat ik het helemaal met je eens ben (...) wil ik toch even opmerken dat, binnengestaan of niet, deze Sport voor tenminste een rooitje technisch werk nodig heeft voordat ie weer helemaal in orde is… als het meevalt. Dan moet het chassis en de carrosserie wel in héél goede conditie zijn, wil ik een sport deze waarde toekennen. Een Sport met geldige APK en volledig up-to-date onderhoud in retestrakke toestand vind ik nog wel meer waard dan € 2250,- trouwens.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het grootste probleem vind ik dan de km stand.
Als het nu begon met een 1 ipv een 2 dan vind ik het wel waard.
Als je er dan nog wat geld tegenaan gooit heb je voor 3500 een strakke goede Sport, waar je een hele tijd mee vooruit kan.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Dus mijn bx is meer waard dan €500??
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou zeggen, laat hem taxeren, dan ben je direct goed verzekerd
Een goede strakke roestvrije Sport moet naar mijn idee zonder problemen boven de 3000 euro getaxeerd kunnen worden.
De Sport die ik heb gehad, de PJ-50-GV, was en is in mooie staat, roestvrij en technisch goed. Met kmstand van 180000. Weliswaar ooit overgespoten maar dat was goed gedaan waarbij beginnend roest is aangepakt. Ik heb hem in 2008 laten taxeren voor 3000 euro. Dus een redelijk goede Sport is die 3000 zeker waard voor verzekering. Koop er maar eens 1 terug na schade, als je er al 1 vindt in goede staat.
De prijzen zijn volgens taxatuer als volgt:
A). concoursstaat = € 6000 tot € 10000, afhankelijk van km stand
B). goede staat = € 3000 tot € 6000, afhankelijk van km stand
C). Opknapper = € 500 tot € 1500, afhankelijk van staat en km stand
Iedereen met een bijzondere BX wordt aangeraden te laten taxeren, want anders krijg je de waarde uitgekeerd van een “oude” BX en das nie veul.
Mijn diesel van 84 is getaxeerd voor verzekering voor € 4500
De Rotrex 16V voor € 9500
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009
- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Ik heb mijn Bx ook laten taxeren niet alleen vanwege verzekeringstechnische redenenen maar ook omdat ik geen zin heb in problemen bij pech in het buitenland. Indien je niet kan aantonen dat de auto het waard is om te Repatriëren kan de ANWB weigeren om dit te doen. Mijn auto is getaxeerd op 8000 euro, dit zijn toch niet meer de prijzen van een “oude” BX
Over 10 jaar stilstaan kan ik ook meepraten,
Mijn Bx heeft ook 10 jaar lekker warm binnen gestaan. De auto heeft totaal geen roest, maar alles wat van rubber is heb ik moeten vervangen. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen maar uiteindelijk val je toch van het een in het ander.
Ik denk dat als deze Sport echt 10 jaar warm binnen heeft gestaan en niet in elkaar gebakken of slecht gerestaureerd is dit bedrag waard is.
Heel verhaal… De auto bekijken zal de moeite waard zijn
Een nog belastingvrij wordende break Diesel met maar 61.000km op de teller
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wauw, mooi!!
DD-BX-83.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”