14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Tik in de motor-> PIMP MY VISA meeting
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 10 september 2005 02:38 AM
  [ # 196 ]

Welke kleur rook?

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 10 september 2005 10:21 AM
  [ # 197 ]

Hartstikke blauw. Ik had de garage gebeld omdat ik lichtelijk in paniek raakte maar die zei dat bij een nieuwe uitlaat er vaak vuil en vet in zit. En aangezien die van mij nog lek is bij alle aansluitingen komt er dus ook van onder de motorkap rook vandaan. Toen hij weer goed liep rookte hij ook niet meer.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 september 2005 02:24 AM
  [ # 198 ]

Hoe heb je ervoor gezorgd dat íe weer goed liep ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 11 september 2005 02:31 AM
  [ # 199 ]
Lelijke Eend schreef:

Hoe heb je ervoor gezorgd dat íe weer goed liep ?

Toen mijn vader thuis kwam hebben we ‘m aangesleept en na paar minuten door pruttelen op 3 pitten en verschikkelijk veel rook ging ie braaf aan het werk.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 september 2005 02:37 AM
  [ # 200 ]

Oeps !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 11 september 2005 02:36 PM
  [ # 201 ]

Gisteren heb ik ‘m nog ff op de brug gehad. Die aansluitingen kreeg ik niet luchtdicht namelijk. Maar op de brug kon ik er natuurlijk veel beter bij en toen lukte het wel.
Daarnaast heb ik nog even de choke kabel afgesteld en mijn dashboard gemaakt. Mijn dashboard kwam namelijk mee als ik de choke uit trok. En ik kon ‘m niet mee volledig wegdrukken.
Vervolgens zag ik een verse druppel olie op mijn blok Shocked Maar ik zag dat ik de vorige keer niet de slang van de luchttoevoer van de carburateur (hoe heet dat Confused ? ) niet goed er op had gezet. Nou vraag ik me alleen af waarom er olie in een luchtslang zit…

Toen ben ik met de visa naar Joplin gegaan. Die hinnikt altijd erg enthousiast naar de Visa en was nu ook weer erg blij om ‘m te zien na een maand Very Happy
Ik ben daarna een flinke rit gaan maken met de visa. Hij loop nu echt super, ook een stuk zuiniger volgens mij. En op de a5 even een testje gedaan. 150! Het stuur trilt alleen erg vervelend rond de 130 en daarna wordt het weer beter Wink
Ik had overigens bedacht om ‘m maar Murphy te gaan noemen (murphy’s law)

Van de week ff een afspraak maken met ZX1.4i want de tik wordt wel steeds luider. Dan kan hij misschien alvast beoordelen wat er precies gedaan moet worden.

In ieder geval allemaal bedankt voor alle support met de uitlaat!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 september 2005 03:50 PM
  [ # 202 ]

olie in die lucht-slang zal wel de carter-ontluchting zijn, rubber slang tussen de 1 cm en de 2 cm dik
die slang gaat van de motor terug naar het lucht-filter om de eventueel aanwezige overdruk uit het inwendige van de motor af te voeren, hier zit vaak wat olie-nevel mee in
geen zorgen om maken

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 11 september 2005 03:58 PM
  [ # 203 ]

Nee, het is de lucht inlaat lijkt mij persoonlijk. Dat ding wat bovenop de carb is geschroefd, zit aan de onderkant een grote slang op. Die slangenklem zat niet helemaal jofel.
De carter ontluchting is die nieuwe slang bij de vuldop.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 september 2005 04:06 PM
  [ # 204 ]

onderaan die dikke is je luchtinlaat, rechts daar staat die dunnere en die komt van de motorontluchting, olie kan binnenin naar die dikke darm lopen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 11 september 2005 04:09 PM
  [ # 205 ]

Dus de conclusie is dat het inderdaad niet erg is en dat ik gewoon die slangenklem gelijk goed had moeten doen, en nu het probleem dus opgelost is?
Ik probeer hiervan te leren Smile

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 september 2005 04:11 PM
  [ # 206 ]

je begrijpt het volledig Very Happy

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 11 september 2005 06:40 PM
  [ # 207 ]
Caroline81 schreef:

Toen ben ik met de visa naar Joplin gegaan. Die hinnikt altijd erg enthousiast naar de Visa en was nu ook weer erg blij om ‘m te zien na een maand Very Happy

Euh, dat is je paard hoop ik?

Caroline81 schreef:

Het stuur trilt alleen erg vervelend rond de 130 en daarna wordt het weer beter Wink

Van de week ff een afspraak maken met ZX1.4i want de tik wordt wel steeds luider. Dan kan hij misschien alvast beoordelen wat er precies gedaan moet worden.

Trillen heeft te maken met balanceren van je wielen.
Welke tik?

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 11 september 2005 09:31 PM
  [ # 208 ]

Dezelfde tik als in het begin van het topic. Volgens de monteur die de kleppen toen afgesteld heeft, nav die tik, is de nokkenas versleten en de klepzadels oid. Het is een hoge schelle tik die inherent is aan het toerental.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 september 2005 12:18 PM
  [ # 209 ]

Ik was er ff uit maar GEFELICITEERD!

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 september 2005 08:44 PM
  [ # 210 ]

Nokkenaswisselmeeting?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook