Welke kleur rook?
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Hartstikke blauw. Ik had de garage gebeld omdat ik lichtelijk in paniek raakte maar die zei dat bij een nieuwe uitlaat er vaak vuil en vet in zit. En aangezien die van mij nog lek is bij alle aansluitingen komt er dus ook van onder de motorkap rook vandaan. Toen hij weer goed liep rookte hij ook niet meer.
Hoe heb je ervoor gezorgd dat íe weer goed liep ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:Hoe heb je ervoor gezorgd dat íe weer goed liep ?
Toen mijn vader thuis kwam hebben we ‘m aangesleept en na paar minuten door pruttelen op 3 pitten en verschikkelijk veel rook ging ie braaf aan het werk.
Oeps !
Schijt aan originaliteit.
Gisteren heb ik ‘m nog ff op de brug gehad. Die aansluitingen kreeg ik niet luchtdicht namelijk. Maar op de brug kon ik er natuurlijk veel beter bij en toen lukte het wel.
Daarnaast heb ik nog even de choke kabel afgesteld en mijn dashboard gemaakt. Mijn dashboard kwam namelijk mee als ik de choke uit trok. En ik kon ‘m niet mee volledig wegdrukken.
Vervolgens zag ik een verse druppel olie op mijn blok Maar ik zag dat ik de vorige keer niet de slang van de luchttoevoer van de carburateur (hoe heet dat ? ) niet goed er op had gezet. Nou vraag ik me alleen af waarom er olie in een luchtslang zit…
Toen ben ik met de visa naar Joplin gegaan. Die hinnikt altijd erg enthousiast naar de Visa en was nu ook weer erg blij om ‘m te zien na een maand
Ik ben daarna een flinke rit gaan maken met de visa. Hij loop nu echt super, ook een stuk zuiniger volgens mij. En op de a5 even een testje gedaan. 150! Het stuur trilt alleen erg vervelend rond de 130 en daarna wordt het weer beter
Ik had overigens bedacht om ‘m maar Murphy te gaan noemen (murphy’s law)
Van de week ff een afspraak maken met ZX1.4i want de tik wordt wel steeds luider. Dan kan hij misschien alvast beoordelen wat er precies gedaan moet worden.
In ieder geval allemaal bedankt voor alle support met de uitlaat!
olie in die lucht-slang zal wel de carter-ontluchting zijn, rubber slang tussen de 1 cm en de 2 cm dik
die slang gaat van de motor terug naar het lucht-filter om de eventueel aanwezige overdruk uit het inwendige van de motor af te voeren, hier zit vaak wat olie-nevel mee in
geen zorgen om maken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nee, het is de lucht inlaat lijkt mij persoonlijk. Dat ding wat bovenop de carb is geschroefd, zit aan de onderkant een grote slang op. Die slangenklem zat niet helemaal jofel.
De carter ontluchting is die nieuwe slang bij de vuldop.
onderaan die dikke is je luchtinlaat, rechts daar staat die dunnere en die komt van de motorontluchting, olie kan binnenin naar die dikke darm lopen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dus de conclusie is dat het inderdaad niet erg is en dat ik gewoon die slangenklem gelijk goed had moeten doen, en nu het probleem dus opgelost is?
Ik probeer hiervan te leren
je begrijpt het volledig
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Caroline81 schreef:Toen ben ik met de visa naar Joplin gegaan. Die hinnikt altijd erg enthousiast naar de Visa en was nu ook weer erg blij om ‘m te zien na een maand
Euh, dat is je paard hoop ik?
Caroline81 schreef:Het stuur trilt alleen erg vervelend rond de 130 en daarna wordt het weer beter
Van de week ff een afspraak maken met ZX1.4i want de tik wordt wel steeds luider. Dan kan hij misschien alvast beoordelen wat er precies gedaan moet worden.
Trillen heeft te maken met balanceren van je wielen.
Welke tik?
Dezelfde tik als in het begin van het topic. Volgens de monteur die de kleppen toen afgesteld heeft, nav die tik, is de nokkenas versleten en de klepzadels oid. Het is een hoge schelle tik die inherent is aan het toerental.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik was er ff uit maar GEFELICITEERD!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nokkenaswisselmeeting?
Schijt aan originaliteit.