Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zeg een Pallas op TRXen.
Want volgens mij zijn het ook geen 14” GTi velgen.
Misschien een domme vraag… Ik ben op zoek naar een leuke youngtimer voor erbij (rij nu C5 2.0 Berline Exclusive) en ik merk bij mezelf dat ik steeds meer naar een CX ga kijken. Dan nu de domme vraag: heeft iedere CX standaard gordels achterin? En zo ja, wat voor gordels dan? heup? Driepunts? Graag jullie reactie.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee dat is niet standaard.
Wel op bepaalde luxe modellen.
Ik denk dat de meeste serie 2’s met VIP optie pakket het wel hebben.
Maar een 86er GTi heeft het standaard bijvoorbeeld niet.
De gordels zijn vrij standaard.
2 3 punts en in het midden een heup gordel.
Maak anders even een topic aan met wat je precies zoekt, dan helpen we graag zoeken
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee de eerste bouwjaren hadden geen gordels achterin. Van de latere bouwjaren zou het kunnen dat de meest eenvoudiger uitvoeringen standaard geen gordels hadden, dat weet ik niet. Maar alle CX-en hebben bevestigingspunten voor gordels achterin, dus je kunt ze er altijd (laten) inzetten. De bevestigingspunten zijn voor 2 driepuntsgordels (rolgordels) met daartussen een heupgordel.
(edit: hm)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oe! Ik was je net voor, dat scheelde weinig
Arjan Verkade schreef:Ik zeg een Pallas op TRXen.
Want volgens mij zijn het ook geen 14” GTi velgen.
Biedzjee schreef:Misschien een domme vraag… Ik ben op zoek naar een leuke youngtimer voor erbij (rij nu C5 2.0 Berline Exclusive) en ik merk bij mezelf dat ik steeds meer naar een CX ga kijken. Dan nu de domme vraag: heeft iedere CX standaard gordels achterin? En zo ja, wat voor gordels dan? heup? Driepunts? Graag jullie reactie.
Ik zeg een GTI want zwarte handgrepen.
Volgens mij altijd ook achter gordels. Mijn 82er Pallas heeft in iedere geval gordels. Daarna kan het alleen maar meer zijn geworden. Allez, het is een kwestie van kijken. Er staan wel een paar echt mooie CX-en te koop met gordels achter op dit moment. Altijd wel trouwens.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Waanzinnig te laat ! Ik moet wat doen aan mijn snelheid.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik gok vanaf 87 a 88 dat het op een serie 2 GTi standaard geworden is. In de laatste jaren was VIP toch zelfs standaard op een GTi?
Gewoon naar een Turbo zoeken, daar zit het altijd in
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Biedzjee schreef:Misschien een domme vraag… Ik ben op zoek naar een leuke youngtimer voor erbij (rij nu C5 2.0 Berline Exclusive) en ik merk bij mezelf dat ik steeds meer naar een CX ga kijken. Dan nu de domme vraag: heeft iedere CX standaard gordels achterin? En zo ja, wat voor gordels dan? heup? Driepunts? Graag jullie reactie.
Domme vragen bestaan niet en je moet gewoon de CX kopen die je mooi vind en die je aanstaat en mochten er achter geen gordels in zitten dan zijn deze altijd in te bouwen en ook nog wel te vinden.
Trouwens mijn 78-er Pallas heeft al gordels achterin.
Mark
en ja, ben natuurlijk veel te laat met een reactie
CX 2000 pallas ‘78
Mark Gielen schreef:en mochten er achter geen gordels in zitten dan zijn deze altijd in te bouwen en ook nog wel te vinden.
De briljantie zit ‘m in de eenvoud. Want het inbouwen van een setje gordels achterin, lijkt me inderdaad geen kwestie om een CX te laten staan. Juiste zitting achter erbij, rolgordels op de hoedenplank en een setje inklikdingen monteren en klaar. De onderdelen zin denk ik in overvloed te verkrijgen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:
De briljantie zit ‘m in de eenvoud. Want het inbouwen van een setje gordels achterin, lijkt me inderdaad geen kwestie om een CX te laten staan. Juiste zitting achter erbij, rolgordels op de hoedenplank en een setje inklikdingen monteren en klaar. De onderdelen zin denk ik in overvloed te verkrijgen.
Ik zal er zeker geen auto om laten staan als ze er niet in zouden zitten hoor… Maar de vraag kwam vandaag bij me op en ik dacht dat er via jullie een snel antwoord zou komen…. En die gedachte kwam uit, thanks!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Robin Visser schreef:De onderdelen zin denk ik in overvloed te verkrijgen.
Ik dacht dat juist de achtergordels lastig te vinden waren?
Totaal aantal Berichten: 2528
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Robin Visser schreef:Mark Gielen schreef:en mochten er achter geen gordels in zitten dan zijn deze altijd in te bouwen en ook nog wel te vinden.
De briljantie zit ‘m in de eenvoud. Want het inbouwen van een setje gordels achterin, lijkt me inderdaad geen kwestie om een CX te laten staan. Juiste zitting achter erbij, rolgordels op de hoedenplank en een setje inklikdingen monteren en klaar. De onderdelen zin denk ik in overvloed te verkrijgen.
Achtergordels zijn zeker nog verkrijgbaar wel even zoeken maar het lukt.
Trouwens de achterbank van mijn 76er CX zitten wel de `gleuven voor gordels en de bevestigings punten zitten er ook kwestie van een mooi setje monteren dus.
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Arjan Verkade schreef:Ik dacht dat juist de achtergordels lastig te vinden waren?
Ze zijn desnoods te koop bij de Halfords. Die zien er eigenlijk beter uit dan de originele vanwege de rondere vormen en de kwaliteit is ook nog eens een stuk beter.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi