laatst was er op tv een bedrijf dat in kippen deed. die lieten hun vrachtwagens lopen op Kippenvet. dat hadden ze over als bij product
dus die hoefden niet meer te tanken voortaan. en ze merkte geen enkel verschil met diesel.
zie het al voor me : “schat, rij die vrachtwagen nou voorbij !!! neeee, hij ruikt naar kip, jammie “
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Citroenbx schreef:tja, weer 750euro in een lpg installatie, dat heb ik niet, en er niet voor over.
Alsook zou ik men 16v motor toch echt ni zo verk**ten, maja, das maar wat je wil.
Denk dat ik em gewoon op carbu’s ga houden, en moest ik een manier vinden om legaal op illegale zonnebloemolie te rijden doe ik datmvg
Ruben
Hoezo verk**t je een BX16V als je hem op LPG laat rijden?
citrofiel!ik? schreef:Zonnebloemolie is nog niet ilegaal, helaas alleen geschikt voor diesels, de overheid zal wel pogingen gaan doen om het te verbieden, maar het zal wel even duren.
Volgens mij is het wel illegaal en mag je niets anders tanken dan op je kentekenbewijs staat, anders pleeg je fraude met accijnzen.
Dat is alleen in geval er sprake is van een brandstof.
Over zonnebloemolie en andere produkten is gewoon de hoge btw van kracht, het is een foutje van de overheid, die waarschijnlijk zeer spoedig rechtgetrokken zal worden, maar dat is lastig, aangezien het niet een twee drie op papier staat, daar het een voedselprodukt is, of in geval van frietvet restprodukt. Bron geen idee meer, twee weken terug een heel artikel over gelezen in een of ander saai blad.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Het tanken van plantaardige olie/zonnebloem olie is gewoon illegaal, want je betaald minder belasting en accijnzen, dus ben je schuldig aan een economisch delict, zolang je onderweg niet gepakt word ben je idd wel lekker goedkoop uit.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dat het voor diesels is weet ik wel hoor, dan leg ik het in de 19RD break.
Het probleem is dat het idd illegaal is, maar niet als je ppo(puur plantaardige olie) koopt en er wel accijnzen op betaald, maar dan is het duurden als gewone diesel.
Dus, een vaatje kopen waar je accijnzen op betaald en er zonder accijnze ingieten, daar wil ik naartoe, maar ik moet het nog even uitvissen.
Over de LPG 16v, meer slijtage aan alles, dus kop sneller weggooien, maja, das miss wat overdreven maar in een 16v ben ik er ni voor.
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:
Over de LPG 16v, meer slijtage aan alles, dus kop sneller weggooien, maja, das miss wat overdreven maar in een 16v ben ik er ni voor.
mvg
Ruben
Vooroordelen blijven toch erg hardnekkig. LPG is een schone brandstof, dus minder restproducten, dus een schonere verbranding. Olie van een LPG-motor ziet er ook altijd heel erg schoon uit, dit in tegenstelling tot benzine-motoren.
LPG-motoren gaan vaak veel meer kilometers mee dan benzine-motoren. Kleppen willen wel eens problemen geven, echter bij een BX is dat niet het geval.
Dus verhoogde slijtage is, m.u.v. de kleppen, onzin! Eigenlijk is LPG vanwege zijn hoog octaangetal uitermate geschikt voor de BX16V
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Hehe, tja, in een dagelijks TZItje ok, maar ik doe het toch niet in me 16v of 4x4 ofzo hoor .
Het is idd een propere brandstof, daar heb je gelijk in, maarja, tis maar wat je wil hé
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ik blijf er gewoon bij :
gas is om op te koken , niet om op te rijden
misschien dat je lampenolie of spiritus zodanig kan gaan vermengen dat je het wel in je auto kan gooien. het mag alleen niet schraal worden en “ontvettend” werken.
heb toen regelmatig ge experimenteerd op brommertjes. alles wat brandbaar was gooide ik erin. nooit extra slijtage gehad, en is ook nooit kapot gegaan. alleen een puch vind het niet leuk op ether en kerosine te draaien.
met ether was het trouwens wel levensgevaarlijk bleef gewoon door rijden doordat de ether uit zichzelf ging ontbranden op een gegevn moment. mischien maar eens een litertje of 2 door de tank goien van de auto, krijgt ie wat meer pit door
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Eric Vertogen schreef:[Dus verhoogde slijtage is, m.u.v. de kleppen, onzin! Eigenlijk is LPG vanwege zijn hoog octaangetal uitermate geschikt voor de BX16V
Klopt….bijna alle 16V motoren lopen goed op LPG, met vier kleppen per cilinder een betere ademing, daardoor minder hitte en dus minder slijtage.
Een 1.8 16V met hydraulische klepstoters kan zo 200 a 250k goed op LPG lopen zonder kopproblemen.
1: 13 met een 16v??????
Afgelopen tankbeurt -> 45 liter en 372 km gereden = 1:8.3!!!
Ik heb hem pas 1x boven de 1:10 gehad, toen had ik veel snelweg gereden maar normaal zit ik altijd op 1:9. Hoe kan dat dan?
schakel je wel af en toe naar een hogere versnelling? ( ik las net in een ander draadje dat je met die tzi zo lekker lui kon rijden.)
ik haalde 1 op 14, zelfs 1 op 15 als ik lang rustig reed 1 op 12 normaal, 1 op 10 stad. dus ik denk dat je een hoop geld kan besparen door deze eens na te laten kijken, hoef je die beauty ook niet te verkopen ,
ps.: dat was mijn vorige bx, een 19TZI
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
1 op 8 in een standaard BX 1.9 lijkt me bij normaal gebruik aan de veel te hoge kant!
@citroenbx… met al die BX-en onder je naam is benzineverbruik niet iets waar ik me zorgen om zou maken. Toch keuze zat dacht ik zo! Wil je zuinig rijden dan pak je de diesel en wil je spelen dan de 16V…
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Rob GT schreef:
@citroenbx… met al die BX-en onder je naam is benzineverbruik niet iets waar ik me zorgen om zou maken. Toch keuze zat dacht ik zo! Wil je zuinig rijden dan pak je de diesel en wil je spelen dan de 16V…
Haha, das waar, 1probleem, maar 2 van het lijstje rijden, en maar 1 is daar momenteel van ingeschreven, das de 19RD break.
Tis maar als ik 18wordt(nog ff ) zou ik liever met de 16v rijden dan met de RD break, daarom de vraag voor het 16v verbruik.
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.