Vorige week was het einde motor voor onze berlingo 1.4 kfx uit 1999, na een grote knal bleken een aantal kleppen niet meer goed af te sluiten. Een andere kfx opgespoord die uit een peugeot partner kwam. Alle elektronica overgezet van de oude motor en na inbouw starten lopen, alleen nu komt het de motor houd in, trekt niet goed en de auto wil niet boven de 100km/h
Ik heb wel 2 bougiekabels los gehad van de ontstekingmodule en later op de meest logische manier weer vastgemaakt. Iemand toevallig voor de zekerheid een tekeningetje wat de volgorde op het ontstekingsblok is?
De sensors van het peugeot blok zitten er nog wel gewoon in. Ik hoorde ergens nog iets over een blauwe temparatuursensor die misschien roet in het eten kon gooien?
Nog andere ideeen?
Welkom.
Je hebt een bobijn rechts naast de motor staan? Dus rechthoekig blok met bovenop de 4 aansluitingen en achteraan een din stekker met 4 pinnen?
Of ik de correcte nummering gebruik weet ik niet, ik ga cyl 1 diegene eerst naast de bobijn nemen, cyl 4 ligt dan naast de distributieriem.
Op de bobijn begin ik rechtsachter (als je voor de motor staat) dus aan de din stekker en naast de batterij ; dat is cyl 1.
Met de klok mee op de bobijn is rechtsvoor cyl 3
Linksvoor cyl 2
Linksachter cyl 4
Hopelijk kan je eraan uit, heb niet direct een schema bij de hand.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De blauwe temperatuursensor is alleen voor de KVS thermometer op je dash. Er zit nog wel een tempsensor met groene stekker, maar wanneer deze niet goed is, loopt hij stationair vaak ook beroerd.
Heb je nog met de donormotor gereden toen hij in de partner lag?
Stationear loopt hij ook niet helemaal geweldig, kan de groene sensor dus wel eens vervangen. de motor hebben we bij een demontage bedrijf gekocht dus ik hoop dat die goed is ....