veerbollen
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 08 januari 2010 07:15 PM

Ik heb nog een aardige hoeveelheid aan bollen in kratten staan. de meeste van Cx-en, waar in de omgeving van Den Haag zou ik ze op druk kunnen testen?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 januari 2010 07:51 PM
  [ # 1 ]

bijvoorbeeld:

http://www.civer.nl/

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 08 januari 2010 09:36 PM
  [ # 2 ]

Die ken ik, denk je dat ze voor het alleen testen een zwaar tarief zullen vragen? Het is al tijden geleden dat ik daar langs ben geweest…. Het is toch testen en vullen? Ik heb het niet zo op opnieuw vullen van bollen. In plaats van een vicieuze een poreuze cirkel, zogezegd.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 08 januari 2010 09:49 PM
  [ # 3 ]

zolang de bollen een redelijke druk hebben kunnen ze worden gevuld en doen ze qua levensduur niet onder voor nieuwe. Het membraan kan echter ook gescheurd zijn omdat er te lang is doorgereden. Het rubber membraan laat het stikstof in zeer geringe mate door, of ze nou nieuw zijn of niet. Civer zal inderdaad de druk kunnen controleren. De meeste ‘vulstations’ kunnen alleen vullen door de nippel los te draaien, te opnieuw vullen en er weer een nieuwe nippel opdraaien. Wat er in zat kom je dan niet te weten.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 08 januari 2010 10:03 PM
  [ # 4 ]

Daar ben ik het niet mee eens, het membraan verliest wel degelijk aan souplesse en veerkracht, op Citromobile lag een opengezaagde bol bij een bollenvuller en het membraan was verworden tot een soort zwart kauwgompje, aangetast door de tand des tijds in combinatie met minerale olie.

freek schreef:

zolang de bollen een redelijke druk hebben kunnen ze worden gevuld en doen ze qua levensduur niet onder voor nieuwe.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2010 10:54 PM
  [ # 5 ]

koop een bollen tester. kan je het zelf.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 08 januari 2010 11:04 PM
  [ # 6 ]
Sjaak81 schreef:

Daar ben ik het niet mee eens, het membraan verliest wel degelijk aan souplesse en veerkracht, op Citromobile lag een opengezaagde bol bij een bollenvuller en het membraan was verworden tot een soort zwart kauwgompje, aangetast door de tand des tijds in combinatie met minerale olie.

Ik bedoel het natuurlijk ook niet zo zwart/wit. Natuurlijk is een membraan van 20 jaar zo hard als een plank. Het vullen is bedoeld als alternatief voor gewoon onderhoud. Een veerbol van 3 jaar oud kan gewoon weer worden gevuld en waarschijnlijk daarna nog wel 2 keer.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook