Ik hou het in de gaten, mijn achterruitverwarming doet het ook niet
Om toch nog een bijdrage te leveren, draadjes volgen en gewoon meten waar je wel/geen spanning hebt. Als eerst altijd de toevoer, schakelaar en relais controleren aangezien daar de grootste kans is dat het mis gaat.
Deze auto houd me in deze koude dagen nog altijd mobiel.
De grijze mk2 komt namelijk niet buiten met dit weer en staat warm en droog in de garagebox.
13 januari gaat ze weer voor een verse apk. Het enige punt wat eigenlijk aandacht vereist is een zwetende kleppeldekselpakking.
Maar ik laat er wel iets meer aan doen:
- apk (verloopt 20 januari)
- vloeistoffen verversen
- retourleidingen diesel vervangen
- 4x nwe gloeibougies
- rondje veersysteem
Dan kan die wel weer 1 jaartje voorruit.
De achterruit verwarming ben ik nog niet aan toegekomen. Als die in de garage stata dan kijk wel even.
Verder niets dan lof voor de auto. Het was nuatuurlijk een zeer slechte aankoop geweest, maar de investering was het voor mij waard.
Verder vraag me af of het wel nodig is om elk jaar de sloeibougies te vervangen. De auto start prima maar ik dacht dat ik sowieso wel kan doen bij een verse apk. Zeker met deze kou krijgen de bougies wel op hun falie natuurlijk.
Na de APK ga ik er nog mee op wintersport maar daarna gaat ze wel in de verkoop. Ik ben namelijk overgegaan op een duitse wagem. Er blijven wel 2 of 3 bx-en, maar er moeten er dus minimaal 3 weg.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_14319.jpg)
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 01-08-2009
- BX Deauville
- BX GTI automaat
Die acherruitverwarming…komt er wel (genoeg) spanning op de schakelaar? Als ik het schema bekijk krijgt het lampje zijn spanning bij verwarming uit, via een weestand van de + , dat lijkt dus goed te zijn. Bij verwarming aan komt de spanning voor het lampje van hetzelfde relais als de verwarming. Als het lampje uitgaat en de verwarming het niet doet is ofwel het relais, ofwel de draad van de schakelaar naar het relais, ofwel de draad naar de schakelaar toe kapot.
Het laatste kun je controleren door de spanning te meten over pin 1 van de stekker en een massapunt (met contact aan). Staat daar geen spanning over, dan is het met grote zekerheid de draad gebroken of is een stekker gaar. Staat er wel spanning over, maar meet je geen spanning over pin 1 en pin 3, dan is het relais stuk of de kabel naar het relais toe.
BX19TZI schreef:Verder vraag me af of het wel nodig is om elk jaar de sloeibougies te vervangen. De auto start prima maar ik dacht dat ik sowieso wel kan doen bij een verse apk. Zeker met deze kou krijgen de bougies wel op hun falie natuurlijk.
Gloeibougies doen het of doen het niet , half stuk kan niet
De betere merken gaan zo’n 5 jaar mee dus elk jaar vervangen
lijkt me niet nodig.
Starten doet ie (zij het met moeite)zelfs nog met twee werkende
gloeiers
Ik vervang ze als de eerste stuk gaat.
Hoppa weer een verse APK voor deze heldenwagen!! (20-01-2011)
De keurmeester was geschokt van de kilometerstand? Bestaan deze dingen met zo’n achterlijk hoge kilometerstand? Bizar dat het ding nog loopt met deze stand.
Ik kon alleen maar glimlachen want ik vond het weer prachtig.
De auto is er weer helemaal klaar voor om een jaartje te gaan.
- nieuwe gloeipluggen
- nwe kleppendeskelpakking
- nwe dieselretourleidingen
- vloeistoffen ververst
- kleine beurt
Ze waren vooral onder de indruk van de auto. Dat stemt me toch weer positief. Achterruit verwarming moest nog even gedaan worden, dus dat doen ze volgende week en dan kan ik hem weer halen. Wat een gruwelijke heerlijke auto.
Ik kocht hem als een barrel, maar na degelijk herstelwerk heb ik zeker veel plezier van! Lachend naar het ski oord!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_635.jpg)
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooi werk! En karren maar weer.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De frustratie loopt weer langzaam op.
De tzd rijdt prima, maar begin bijna te denken dat iemand in de straat het op mij heeft voorzien.
Twee weken geleden ineens schade aan de skirts van de witte 16v.
Dat heb ik maar als ‘pech’ beschouwd. Vervolgens loop ik vorige week naar mijn tzd. De linker spiegel geraakt en kapot. Gelukkig kon ik die zelf vervangen en had ik die op voorraad.
Loop ik vandaag naar de tzd is de rechterbuitenspiegel volledig aan gort. Het vreemde is wel. Het glasplaatje ligt er niet meer en de rest is compleet kapot. Probleem voor mij is nu dat die spiegel elektrisch en verwarmd is. Die heb ik dan weer niet op voorraad. Wie kan me daaraan helpen?
Anders zal ik moeten kijken of ze nog nieuw geleverd worden.
Ik zou bijna een camera in elke auto willen zetten, want het is op zijn minst verdacht…
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6816.jpg)
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hmm, balen weer zeg!
Ik heb wel een elektrische, maar naar mijn weten niet verwarmt. We spreken elkaar er anders wel over.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
De nieuwe spiegel is maandag binnen en wordt eindelijk bevestigd. Man wat mis ik zo’n spiegel!
Verder ligt er een 16v interieur klaar voor de wagen. Als het weer het morgen toelaat ga ik daarmee aan de slag en bouw ik die in. Verder moet ook de hemel even zakken want ik kit de hele zooi af want anders blijft er constant water over het gootje lopen. Dan moet die weer even voorruit kunnen. Dat gti interieur bewaar ik maar als reserve ofzo. Verder niets dan lof over de wagen!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ff kleine update
DE wagen heeft zoals eerder vermeld weer een nieuwe spiegel. DE auto heeft ook weer een onderhoudsbeurt gehad en is de 580.000 km gepasseerd.
Verder begint LPM weer tekenen van leven te geven. Daarom vind ik dat ik nu maar een serieus ‘le tzd’ moet gaan verkopen aan het liefhebber. De auto met een legendarische kilometerstand. De auto doet nog altijd dagelijks zijn werk voor me. Ik rij er zo’n 60 kilomoter ermee per dag. Dat doet de wagen voortreffelijk.
Naast alle standaard tzd turbo heeft die dus.
- 4x winterbanden op mk2 velgen
- schuif-kanteldak (orgineel)
- 16v interieur
- mistlampen voor
- parrot carkit (die gaat er wss wel uit, daar is die te duur voor)
- skirts
Het is absoluut niet moeders mooiste maar super degelijk en betrouwbaar.
Het enige minpunt van de auto is de roest bij de a stijlen. Dat blijft nog jaren goed, maar mooi is anders.
Dus wie zoekt er nog een oerdegelijke en betrouwbare BX? Stuur me gerust een pb.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
LPM vertoont nog vrij weinig tekens van leven dus voorlopig staat ze geschorst. Le tzd rij ik dagelijks mee. Over een paar weken moet ik er alleen 5000 km mee rijden in 10 dagen. 2x 2500 km. (heen en terug dus) Zijn er dingen die ik nog zou moeten controleren voor vertek? Ik heb altijd reserve vloeistoffen bij me maar verder niets. Wat zou verstandig zijn? Iemand van jullie nog ideeen of tips. Ik hoor het graag. Laatste onderhoudsbeurt was bij 580.000 km. De teller staat nu net op 583.000. Dus ik verwacht verder weinig problemen, maar wat adviseren jullie me als reserve mee te nemen? Ik hoor het graag! En ja de anwb pas met europa dekking met vervangend voertuig heb ik al.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik denk dat je het zo moet aanpakken:
Maar serieus.. gewoon wat klemmetjes, tywraps, zaklamp, dat soort spul, die TZD red het wel!
Overigens heb ik bijna mijn diploma op zak, morgen is de zitting, zullen we na je vakantie die db-riem maar eens doen dan?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Heel graag!
Ik rij er nu ook niet meer mee, want ik neem geen onndige risico’s.
Veel succes morgen! Komt vast wel goed! De grijze 16v komt trouwens in dat tijdschrift binnenkort! Prachtige wagen ook.
De tzd heb ik iig erg veel vertrouwen in. Moet wel iets nakijken betreft de brandstoftank. Maar dat kan ik ook wel na de vakantie doen!
Ik heb vandaag toen di ewarm was even iets meer gas gegeven. Even een kklein stukje 150 gereden. De wagen deed dat ook zonder problemen. Blijft toch een briljante auto.
Zit te denken om hem bij het passeren van de 6 ton te restaureren. Maar ik wil teveel, dat zal voorlopig wel niet gebeuren. Wel prachtig vind ik de kmstand. 583.000 (nap) alsof iemand dat nu nog belangrijk vind.
PS de foto is eigenlijk een briljant idee. Maja ik heb alleen maar 16v bx-en verder.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Een kleine vakantiecheck die vaak vergeten wordt: de bandenspanning van het reservewiel.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ook wel handig dat je je reservewiel eronder uit kan halen