
























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hij is van 8/83, dus modeljaar 1984. Zou dus een vroege TD kunnen zijn.
Climatisation = airco inderdaad. Maar hij doet het niet, net als de verwarming: “climatisation et chauffage a voir”.
ik kan de foto’s hier op mijn werk niet zien maar volgens mij kan een schuifdak in een break niet vanwege de knik in de daklijn. Waarschijnlijk is dit “toit ouvrant” een gewoon kanteldakje?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Op die onscherpe foto’s is al te zien dat de auto op verschillende plekken roest heeft: bestuurdersdeur achter het voorwiel, boven de achterste linker zijruit, en op de achterklep boven de kentekenplaat. Zal vast niet alleen bij die plekken blijven.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
En dan vlak ten zuiden van Parijs !!! Ok, er zijn wat minpunten, maar volgens mij is hier voor de break liefhebber na wat werk niks mis mee. Ik denk een dag klussen en dat het dan klaar is: andere bumpers en andere stoelen. Maar wel zo’n 2500 diesel turbo 1 motor. Die lopen heerlijk en zijn voor zover ik weet van de categorie onverwoestbaar. En dan nog deurpanelen van het type nooit krom.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Tjerk schreef:Op die onscherpe foto’s is al te zien dat de auto op verschillende plekken roest heeft: bestuurdersdeur achter het voorwiel, boven de achterste linker zijruit, en op de achterklep boven de kentekenplaat. Zal vast niet alleen bij die plekken blijven.
Tegelijkertijd met mijn post. Inderdaad wat roest. Dat moet toch op te lossen zijn als je toch al zoekt naar een witte raaf.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
En de deuren/spiegels zijn ook al eens vervangen, gezien het feit er serie 2 spiegels opzitten.
Way out in the water, see it swimming.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Dat zegt niet heel veel, die kunnen net zo goed van een CX afkomen die al jaren op de sloop lag te verrotten.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
En voor een terugbouw naar origineel, stel ik mijn binnenkort overbodige zwarte serie 1 spiegels wel ter beschikking.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zo te zien zijn er andere deuren (ws uit een serie 2) in gezet want de kleur is niet helemaal hetzelfde.
Het interieur vind ik niet zo ramp, maar er moeten wel weer subiet serie 1 bumpers op. Ik hoop dat terugbouw nog mogelijk is. Dat ze bijvoorbeeld geen gaten in de schermen hebben geboord om die kunststof dingen vast te zetten…
Verder vind ik de vraagprijs van 3800 euro aan de hoge kant. En het woordje “ferme” erbij betekent bij Fransen dat er ook echt niet te onderhandelen valt.
Maar wel een interessante dame. Ik ga zeker contact opnemen.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Iemand al opgevallen dat ze geen kapjes voor de achterwielen heeft? Ziet er wel meteen een stuk lelijker uit zo…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet wat er met die CX allemaal gedaan is.
Maar niet alleen de deuren komen van een serie 2.
Alle strips zijn ook overgezet. Er zitten een complete serie 2 striping op rondom.
Ook de achterklep komt van een serie 2, want er zit een ABS logo op. Dat was op serie 1 bij mijn weten niet leverbaar.
Spiegels serie 2.
Grille ook.
Luxe koplampen, dus ook serie 2.
Voorbumper scheef en beschadigd.
En dat voor 3800 euro? Dat vind ik echt veelste duur!
Omdat er zoveel mee gerommeld is vraag ik me af of het wel echt een Turbo is, en het niet alleen op de overgezette klep staat…
Is dat visgraat interieur wel origineel? Dat zie je in elk geval niet vaak.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat vieze ding met die zelfgenaaide visgraatbekleding is al eerder voorbij gekomen. Toen was er nog een hele discussie of het interieur wel orgineel was (niet dus). Ik zou er niet eens over denken, wat een hok.
Citroen!
Wat mij betreft zijn de hiervoor genoemde punten inderdaad allemaal grote minpunten. De prijs is ook hoog. Maar…..... PE zoekt een belastingvrije break met airco, een witte raaf zo te zeggen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Denk dat je heel veel spijt krijgt als je deze koopt en er 2 weken later een écht mooie break langskomt.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Even afstoffen…
Bij deze staat dat ze airco heeft maar eerlijk gezegd twijfel ik daar sterk aan… Een platte diesel break uit ‘84 (centrale vergrendeling ook…! )