ja, de 2cv blokjes hebben 18 pk en onze dyane 21…motor werd gedeeld met de AZU in die tijd.
Wat wel kan zijn is dat er in NL nooit 425cc dyanes zijn geleverd omdat de dyane daar pas in ‘68 op de markt kwam en de 435cc was leverbaar vanaf maart ‘68
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gerard Maas schreef:Nog een kleine corectie van 10cc.de Dyane heeft nooit een 425cc motor
gehad,wel de 435cc 21sae pk en de 602cc van 33 sae pk.
Ook de Dyane heeft beide type van de 602 cc. gehad. De eerste Dyane 6 ( herkenbaar aan het typeplaatje d6) had nog de oude Ami6 motor. In september 1968 kwam de nieuwe M28 onder de klep.
Wat wel kan zijn is dat er in NL nooit 425cc dyanes zijn geleverd omdat de dyane daar pas in ‘68 op de markt kwam en de 435cc was leverbaar vanaf maart ‘68 Smile
De Dyane werd hier ( Nederland) op vrijdag 22 september 1967 om 17.00 geïntroduceerd. Met een 425 cc. motor.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het dynae verhaal gaat hier verder :
Nu weer verder of de Super een A-type is of niet.!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
inderdaad ging wel heel erg off topic
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens mij is de vraag al beantwoord aan de hand van de typecodering, om daarover dus te blijven doorbomen is alleen maar een kwestie van wat de desbetreffende bomer vindt en niet wat citroen zelf ooit vond, beetje arrogant niet?
Punt is dat niet iedereen hetzelfde hoeft te vinden als wat Citroën vindt
Ik weet voor mezelf dus ook niet of de Ami een A-type is.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Re: ami 8
ambras2002 schreef:de ami 8 super is een A-type deze auto heeft hetzelfde chassis alleen een andere motor namelijk 4 cil luchtgekoeld van de GSA X3
dus een kat is geen mus ja deze auto is een rasechte A-type
Nee hoor, geen GSA X3 blok…
een klein 1015 4 cil. boxertje was destijds standaard.
Chassis is ook anders/verstevigd dan een normaal chassis.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
graddus schreef:[knip] beetje arrogant niet?
Nee hoor, hooguit eigenwijs… Maar staan Citrofielen daar niet om bekend? (in ieder geval niet om hun arrogantie…)
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
rocco schreef:Tom Duckpower schreef:maar ik vind dat een A-type een luchtgekoelde 2-cil. motor MOET hebben, en geen 4:D
Wat jij denkt kan me geen moer schelen (maar wel een carterplug)
Wat vindt Citroën ervan?
En dan heb ik het niet over de dealer, want die weet niet wat een AMI Super is…
De AMI Super is een A-type, en wel de AM series JF-JG en JH, waarbij de letters JF voor de berline staan, de letters JG voor de break en de letters JH voor de break ‘service’.
Groeten van de DEALER uit hoofddorp.