DS voorveerbol op CX?
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 08 januari 2010 10:19 PM

Ben zolang ik mijn CX heb redelijk ontevreden over de vering.Nu wil ik een (gelaste) voorveerbol van een DS gaan uitproberen. Iemand anders ervaring met DS bollen op een CX?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2010 10:25 PM
  [ # 1 ]

hej eng bo,
Daar wordt ie wel iets softer van. Ik heb mn ds bollen nog opgeboord (chyparse) om het nog softer te maken.
je kan de gelaste ds bollen iets meer druk geven.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2010 10:32 PM
  [ # 2 ]

Let wel even op: er zijn gelaste DS bollen te koop van een of ander brak imitatiemerk die écht heel erg vage dempers hebben. Perfect op lange hobbels, maar bij ieder putdeksel knalt bijna je voorruit er uit. Zoek bij voorkeur naar orginele gelaste DS bollen en laat die 5% meer vullen. Moet jij eens zien hij goed dat rijdt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 08 januari 2010 10:32 PM
  [ # 3 ]

Thanx heren voor de snelle reply! Smile Is de druk van de DS bol niet gelijk aan die van de CX bol? Het is toch iets van 75 bar ofzo?

En nee ik ga geen imitatiebollen (meer) onder de CX schroeven. Heb nu al 5 jaar K..TE gereden.. Grrrr

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2010 10:35 PM
  [ # 4 ]

Klopt helemaal. Maar er zijn ook imitatie-gelaste ds bollen die maar op 59 bar gevuld zijn. En dat gaat niet werken, 59 bar is voor deelbare ds-bollen. Je moet dus gelaste bollen hebben met 75 bar vulling. Voor de voorkant dan hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2010 10:39 PM
  [ # 5 ]

druk is gelijk maar door hogere druk is ie in de eerste veer afstand slapper. Hij berijkt minder snel de stugge druk. hier geldt: immitatie sucks

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 09 januari 2010 02:25 PM
  [ # 6 ]

Grappig; ik heb exact dezelfde bollen op zowel mijn DSuper als 20RE en toch is het veergedrag van beide auto’s totaal verschillend…
De ID deint meer terwijl de CX merkbaar stugger is…
En ja: de bollen komen (gewoon) van IFHS..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 januari 2010 02:48 PM
  [ # 7 ]

Er is een verschil in rollen langs de lengte as en inveren. Bij inveren zouden de auto’s gelijk moeten voelen. Een Ds heeft een minder stugge stabilisatorstang dus hangt meer in bochten enz.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 23 januari 2010 11:23 PM
  [ # 8 ]

Heb vandaag eindelijk de bollen aan de voorkant vervangen door opgepompte 2e hands DS bollen van Chyparse.Er is in ieder geval verbetering qua vering maar helaas lijkt het erop alsof een van de twee bollen een slechte demper heeft (toch imitatie?). Iedere kleine richel/onneffenheid wordt een nare harde klap (auw), grote drempels gaan goed.
Hoe herken ik originele Citroen bollen?

De bollen achter ga ik later deze week doen, eerst had ik vandaag nog de distributieriem te doen..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook