jpiek schreef:Je stuitert er vaker vanaf denk ik…
Kloink…bram, wat doe je op de grond?
Vraag het Raoul S. Ik kwam na 60 km kreunent uit de Excel, rug strekken etc.
Heb Vrijdag een ritje R’dam - Cyparse - Web - R’dam gedaan en kwam zo fris als een goentje uit de Xantia…
(mede door het vullen v/d bollen; Nog net 18-20 druk, de voorsten nog maar op op 11 !)
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
11 bar…en dan naar 55 dat is een verschil….
Ik zal eens een dwangbuis bestellen voor onze beste Bram
René van Maren schreef:11 bar…en dan naar 55 dat is een verschil….
Vind je ?
Achter blijken er trouwens Berline 1.6 bollen te zitten, wel lekker soepel… Alleen die hoogteregelaar nog (geschroefd )
Voor mag hij de volgende keer wat opboren als ze niet soepeler worden van de spoelvloeistof (de oude leek wel gebruikte motorolie of het was p*sgeel)
Ik zal eens een dwangbuis bestellen voor onze beste Bram
Een kalmerdend ritje in een BX met 90km/uur over de drempels, en dan nog eens met de P 106 met 50
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Jammer dat de xantia alweer weg moet !
Je had het zelf al over een saxo 1.5d met airco.
Hierbij ff een linkje naar een saxo 1.5d met airco en slechts 141.000 km op de teller! Is niet veel voor een dieseltje…
In ieder geval succes met je speurtocht naar een waardige opvolger voor je xantia en hopen dat het toch weer een citroen wordt!
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ja een ZX is ook een idee! Ik had een 1.9D, zeer comfortabel en een oerknoer betrouwbare motor! Is toch net iets meer auto dan een 106. In wegenbelasting doet ie ongeveer € 55 per maand en ik haalde met gemak (reed niet truttig ) 1 : 17!! Verzekering is bijna hetzelfde als zon 106.. zoveel duurder waren ze niet!
En als je echt wil besparen dan moet je overstappen op LPG G3. Dan bespaar je gewoon veel geld, zeker als het in een kleine auto ligt! Een BX op LPG misschien (alhoewel die er zelden op G3 zijn).
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Bram…LPG…...water en vuur!!!
René van Maren schreef:Bram…LPG…...water en vuur!!!
Bram…. auto’s….. geldverslinderij!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ach je moet maar zo denken hij komt wel terug. de benzine prijs zakt wel weer. En hij gaat het comfort enzo wel missen en het is echt niet grappig om met een 106 120 te gaan rijden hoor.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
benzine prijs gaat niet meer zakken, ik hoop dat Bram nog wel even goed nadenkt voordat hij aan een 106 begint !
Intressant topic. Een kleine diesel als de 106 of Saxo zal ongetwijfeld veel goedkoper rijden dan een Xant diesel. Maar Bram,als ik jou verhalen op dit Forum zo lees,schat ik in dat het inleveren van het comfort een grotere aderlating voor je zal zijn dan het finaciële plaatje. Je rug zal het zwaarder te verduren krijgen in een 106 of Saxo. Een ZX Turbo Diesel zou een leuke tussenoplossing zijn maar die zijn volgens mij amper te vinden,laat staan met airco. Dan maak je met een 306 meer kans vermoed ik. Maar ja… da’s weer geen Citroën. Ik wil best met je meedenken,maar het gaat tegen mijn principes om iemand uit een Citroën te kletsen Het blijft een lastige kwestie. Waarom wil je trouwens niet meer BX’en? Dan is de kans op airco wel klein,maar dan heb je wel betaalbaar comfort en zitgenot.
Succes met al je overpeinzingen.
Groetjes,
Martijn.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Sowieso zal je een AX diesel niet al te makkelijk vinden en met airco kun je helemaal op je buik schrijven. Wat hou je dan over?
een auto die zuinig is en ... tja zuinig.
Je moet je natuurlijk ook afvragen of het wel zo erg is dat je zoveel geld aan je auto kwijt bent. Heb je het geld hard nodig? kan je het niet missen? of is het je dat stukje extra comfort, luxe en veiligheid wel waard?
Overwegingen, overwegingen.
* sprak de gek die ook wel eens overwogen heeft zijn xantia in te ruilen voor een ax diesel…......
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
tja ik weet voor je dat G3 tegen het zere been is bij je…
maar even rekenen kan nooit geen kwaad.
ik zou iig de moeite nemen om Xantia G3 te berekenen op jaarbasis.
verder weet je waarschijnlijk zelf al wat zo’n 106D gaat kosten.
als je nu toch al van HP overstapt naar “normale” vering, kan je dit misschien ook overwegen.
ik wil je iig niks opdringen.
lijkt me een erg moeilijke keus, zeker nudat je een Xantia naar jou wens heb gevonden.
suc6 verder!
Als het Bram puur om de poen gaat, dan moet ie gewoon overstappen naar G3. Simpelweg het goedkoopst rijden voor de grootste km vreter. Maar ik vermoed eerder dat het nieuwe van de Xantia er weer af is en dat er nu weer een ander bevredigings-object moet komen. Is ook niet erg (behalve voor je portomonee), maar daar kun je hier best eerlijk over zijn
Animal triste post coitum