12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
   
Het is deze TD geworden. (titel gewijzigd)
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 september 2005 01:11 AM
  [ # 166 ]
jpiek schreef:

Je stuitert er vaker vanaf denk ik…

Kloink…bram, wat doe je op de grond?

Wink

 

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 12 september 2005 01:16 AM
  [ # 167 ]

Vraag het Raoul S. Wink Ik kwam na 60 km kreunent uit de Excel, rug strekken etc.


Heb Vrijdag een ritje R’dam - Cyparse - Web - R’dam gedaan en kwam zo fris als een goentje uit de Xantia…

(mede door het vullen v/d bollen; Nog net 18-20 druk, de voorsten nog maar op op 11 !)

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 september 2005 01:18 AM
  [ # 168 ]

11 bar…en dan naar 55   dat is een verschil….

Ik zal eens een dwangbuis bestellen voor onze beste Bram Wink

 

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 12 september 2005 01:45 AM
  [ # 169 ]
René van Maren schreef:

11 bar…en dan naar 55   dat is een verschil….

Vind je ?  Shocked  Wink

Achter blijken er trouwens Berline 1.6 bollen te zitten, wel lekker soepel… Alleen die hoogteregelaar nog   Rolling Eyes  (geschroefd Confused )

Voor mag hij de volgende keer wat opboren als ze niet soepeler worden van de spoelvloeistof (de oude leek wel gebruikte motorolie of het was p*sgeel)

Ik zal eens een dwangbuis bestellen voor onze beste Bram Wink

Een kalmerdend ritje in een BX met 90km/uur over de drempels, en dan nog eens met de P 106 met 50 Twisted Evil

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 12 september 2005 01:58 AM
  [ # 170 ]

Jammer dat de xantia alweer weg moet Sad !
Je had het zelf al over een saxo 1.5d met airco.
Hierbij ff een linkje naar een saxo 1.5d met airco en slechts 141.000 km op de teller! Is niet veel voor een dieseltje…
 
In ieder geval succes met je speurtocht naar een waardige opvolger voor je xantia en hopen dat het toch weer een citroen wordt!

Xsara_Coupe

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 september 2005 02:03 AM
  [ # 171 ]

Is in ieder geval weer een Fries!

Jeroen

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 12 september 2005 02:05 AM
  [ # 172 ]

Ja een ZX is ook een idee! Ik had een 1.9D, zeer comfortabel en een oerknoer betrouwbare motor! Is toch net iets meer auto dan een 106. In wegenbelasting doet ie ongeveer € 55 per maand en ik haalde met gemak (reed niet truttig Wink ) 1 : 17!! Verzekering is bijna hetzelfde als zon 106.. zoveel duurder waren ze niet!

En als je echt wil besparen dan moet je overstappen op LPG G3. Dan bespaar je gewoon veel geld, zeker als het in een kleine auto ligt! Een BX op LPG misschien (alhoewel die er zelden op G3 zijn).

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 september 2005 02:06 AM
  [ # 173 ]

Bram…LPG…...water en vuur!!!

 

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 12 september 2005 02:11 AM
  [ # 174 ]
René van Maren schreef:

Bram…LPG…...water en vuur!!!

Bram…. auto’s….. geldverslinderij!!

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 september 2005 02:15 AM
  [ # 175 ]

Ach je moet maar zo denken hij komt wel terug. de benzine prijs zakt wel weer. En hij gaat het comfort enzo wel missen en het is echt niet grappig om met een 106 120 te gaan rijden hoor.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 12 september 2005 02:57 AM
  [ # 176 ]

benzine prijs gaat niet meer zakken, ik hoop dat Bram nog wel even goed nadenkt voordat hij aan een 106 begint ! Cool

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 12 september 2005 05:51 AM
  [ # 177 ]

Intressant topic. Een kleine diesel als de 106 of Saxo zal ongetwijfeld veel goedkoper rijden dan een Xant diesel. Maar Bram,als ik jou verhalen op dit Forum zo lees,schat ik in dat het inleveren van het comfort een grotere aderlating voor je zal zijn dan het finaciële plaatje. Je rug zal het zwaarder te verduren krijgen in een 106 of Saxo. Een ZX Turbo Diesel zou een leuke tussenoplossing zijn maar die zijn volgens mij amper te vinden,laat staan met airco. Dan maak je met een 306 meer kans vermoed ik. Maar ja… da’s weer geen Citroën. Ik wil best met je meedenken,maar het gaat tegen mijn principes om iemand uit een Citroën te kletsen Wink Het blijft een lastige kwestie.  Waarom wil je trouwens niet meer BX’en? Dan is de kans op airco wel klein,maar dan heb je wel betaalbaar comfort en zitgenot.

Succes met al je overpeinzingen.
Groetjes,
Martijn.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 12 september 2005 10:19 AM
  [ # 178 ]

Sowieso zal je een AX diesel niet al te makkelijk vinden en met airco kun je helemaal op je buik schrijven. Wat hou je dan over?
een auto die zuinig is en ... tja zuinig.

Je moet je natuurlijk ook afvragen of het wel zo erg is dat je zoveel geld aan je auto kwijt bent. Heb je het geld hard nodig? kan je het niet missen? of is het je dat stukje extra comfort, luxe en veiligheid wel waard?

Overwegingen, overwegingen.

* sprak de gek die ook wel eens overwogen heeft zijn xantia in te ruilen voor een ax diesel…......

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 september 2005 12:45 PM
  [ # 179 ]

tja ik weet voor je dat G3 tegen het zere been is bij je…

maar even rekenen kan nooit geen kwaad.
ik zou iig de moeite nemen om Xantia G3 te berekenen op jaarbasis.

verder weet je waarschijnlijk zelf al wat zo’n 106D gaat kosten.

als je nu toch al van HP overstapt naar “normale” vering, kan je dit misschien ook overwegen.

ik wil je iig niks opdringen.
lijkt me een erg moeilijke keus, zeker nudat je een Xantia naar jou wens heb gevonden.

suc6 verder!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 12 september 2005 01:06 PM
  [ # 180 ]

Als het Bram puur om de poen gaat, dan moet ie gewoon overstappen naar G3. Simpelweg het goedkoopst rijden voor de grootste km vreter. Maar ik vermoed eerder dat het nieuwe van de Xantia er weer af is en dat er nu weer een ander bevredigings-object moet komen. Is ook niet erg (behalve voor je portomonee), maar daar kun je hier best eerlijk over zijn   Wink

Animal triste post coitum

Profiel  
 
 
12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook