mooie pic hoor!
haalt het niveau gelijk een beetje omhoog daar
Teaser voor wie? Voor jezelf of voor ons?
Ik vind het een hele mooie sfeerfoto.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
En nou wil ik toch ook wel de rest zien!!
Is u lid van de club?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Neen, ik ben nog niet lid van de XM club.. tot een paar jaar geleden wel lid geweest van de BX club. Anyway… net met m’n mobiel nog een paar fotootjes gemaakt. Mijn spiegelreflex houdt niet zo van nattigheid, dus vandaag dat ik die met dit weer maar binnen laat liggen.
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Goh ik dacht heel even aan je avatar in het begin van je topic te zien dat je al met de neus in een sloot was gereden
Gelukkig alleen maar bossage, so to speak! Is dit een groene blauwe kleur??
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
, gelukkig niet
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Nee, gelukkig weinig slootjes hier in de omgeving om te parkeren Verder is het gewoon groen groen. Beetje zoals Vert Triton, maar dan net iets lichter.. Als het goed is Vert Vega als ik me goed heb laten voorlichten. Ik heb nog geen kleurcode kunnen ontdekken in het motorruim, dus ik heb het nog niet kunnen opzoeken. Dat er een beetje blauwige waas over de foto hangt komt omdat het een foto’s zijn die ik heb genomen met mijn mobiel. Die zoekt zelf z’n witbalans uit, en faalt daar 9 van de 10 keer in
Verder tot nu toe niets dan lof over deze auto… Zelfs mijn BMW rijdende zak van een buurman vind de XM een “ontzettend mooie auto”
@Gompy: Zo laag was het niveau hier overigens niet hoor. Er stonden tot nu toe altijd al een zilvergrijze 19tzi berline en een rode 19tzi break op de parkeerplaats Zolang ik mijn break nog niet kwijt ben staan er dus 3 HP citroens hier
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
tzi_break schreef:Verder tot nu toe niets dan lof over deze auto… Zelfs mijn BMW rijdende zak van een buurman vind de XM een “ontzettend mooie auto”
Mooi gevoel is dat hè? De gemiddelde burger ziet een Citroën als een slechte keus. De uitzondering op die regel is de XM. Daar is toch wel jaloerse bewondering voor.
Wim,
Disciplus Simplex
Is lang niet altijd zo hoor!
Veel mensen begrijpen er niets van dat wij onze C5 uit 2003 weg hebben gedaan
en een XM weer gekocht hebben…
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Ik begrijp nou weer niet waarom veel mensen dat niet begrijpen… geintje hè, niet boos worden!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Tja Marty, maar jij gaat ook met de verkeerde mensen om
Gelukkig ben je hier onder gelijkgestemden.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het omhoog komen van de kont bij het remmen hoort echt niet bij een hydractieve XM.
De elektronica hoort ervoor te zorgen dat bij stevige ingrepen (zoals remmen) de hydractiefkleppen sluiten (spanning eraf).Omdat er nogal eens storingen in dat systeem zitten gaat de auto in een soort noodloopregeling, waardoor hij te hard veert.
Het is helaas gebruik geworden om dan maar de vier veerbollen aan de wielzijde van een groter gaatje te voorzien (opboren) en dat noemt men dan comfortbollen.
Je hebt daarmee een XM gecreëerd met het veergedrag van een DS. Op zich best leuk, maar van het hydractieve raffinement blijft dan niets over.
Als je echt een soepeler XM wilt die toch onderhevig is aan de hydractieve geneugten dan moet je de demperplaatjes in de hydractiefkleppen opboren. Maar ja, dat is meer werk.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Het is helaas gebruik geworden om dan maar de vier veerbollen aan de wielzijde van een groter gaatje te voorzien (opboren) en dat noemt men dan comfortbollen.
Opgeboorde bollen zijn wat anders dan comfortbollen, maar die discussie is al eerder gevoerd .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Daar ben ik dan erg benieuwd naar, dat verschil tussen “comfortbollen” en mishandelde bollen.
Afgezien van de demping beïnvloeden kan je de stikstofdruk verhogen.
In beide gevallen maak je de “harde” kant van de vering zachter. Daarmee beïnvloed je hoe dan ook de wegligging in extreme situaties.
Dat is nu juist wat je met hydractieve vering wilt voorkomen, dat is zogezegd het bestaansrecht daarvan. Inmiddels is duidelijk geworden dat dat de gemiddelde berijder niet valt uit te leggen.
Extra comfort bij behoud van wegligging kan, maar dat moet dan wel uit de middelste bollen komen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dirk de Pirk schreef:Opgeboorde bollen zijn wat anders dan comfortbollen, maar die discussie is al eerder gevoerd.
Ik wil hier geen heilige oorlog ontketenen of heilige huisjes omver trappen (het boeit me namelijk verder niet). Maar voor wie in de ervaringsverschillen geïnteresseerd is, verwijs ik graag naar het Xantia forum. Daar heeft iemand zowel met comfortbollen als opgeboorde gereden; in dezelfde auto. Zijn conclusie is dat er inderdaad een merkbaar verschil is.
Wim,
Disciplus Simplex