Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
DriverD schreef:Dat lijkt me een hele goede beslissing. Wel duur, maar ze hebben goed grip en gaan erg lang mee. Toen ik mijn GS kocht heb ik er meteen 4 nieuwe XZX-en opgelegd. Geen moment spijt van gehad….
Ik heb XZX voor aangeschaft bij mijn GSA. Nu vandaag, 34.000km verder al een aantekening op het apk rapport, minder dan 2,5 mm. Ik vind dat verdraaid vlot eerlijk gezegd. De keurmeester van Bonhof gaf me mee dat het bandenvretertjes zijn, niks vreemds volgens hem. Achter liggen Vredesteins want de xzx was toen even niet te krijgen Ze gaan nu 31000km mee en ik heb er geen problemen mee eerlijk gezegd.
n.b. het is een c-matic dus van scheuren is geen sprake
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Raar. Ooit moest ik 1x per maand een 5.000 km beurt laten uitvoeren aan mijn GSpecial (nog in de tijd dat je voor 1.250 gulden zo’n ding bij een Citroengarage kocht met garantie en grote beurt!) heb ik in een klein jaar tijd 1x een band laten vervangen. En die was lekgestoken. (Nooooooit meer parkeren voor een uitrit, ook niet ‘s avonds laat). Daarna klapte de distributieriem, dus hoe ‘t verder ging met de banden weet ik niet. De auto ging toen naar de sloop…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
baroen schreef:
Ik heb XZX voor aangeschaft bij mijn GSA. Nu vandaag, 34.000km verder al een aantekening op het apk rapport, minder dan 2,5 mm. Ik vind dat verdraaid vlot eerlijk gezegd. De keurmeester van Bonhof gaf me mee dat het bandenvretertjes zijn, niks vreemds volgens hem. Achter liggen Vredesteins want de xzx was toen even niet te krijgen Ze gaan nu 31000km mee en ik heb er geen problemen mee eerlijk gezegd.
n.b. het is een c-matic dus van scheuren is geen sprake
Ligt dat niet aan de sporing o.i.d.? Normaal moeten ze wel langer mee gaan.
Renard had ze in ieder geval niet meer… Moet ik maar weer verder op zoek naar een andere aanbieder.
Wordt vervolgd.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
http://www.oldtimerbv.nl/tableaux/index.php al geprobeerd?
Citroen!
Daar had ik aleens gekeken. Classictire heeft ze ook nog. € 106,15 inc. btw p/s.
Oldtimerbv is net wat duurder per band € 114,85.
Noodzakelijk kwaad zullen we maar denken…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De tijd dat je die XZX-en voor een paar tientjes (gulden!) kocht is voorbij. Het zijn wel fijne banden en ze gaan lang mee.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
DriverD schreef:De tijd dat je die XZX-en voor een paar tientjes (gulden!) kocht is voorbij. Het zijn wel fijne banden en ze gaan lang mee.
31.000km en een aantekening wegens profieldiepte op APK rapport, vind ik niet lang. De wagen is perfect uitgelijnd en de banden zijn goed gebalanceerd.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Maar geen motor gaan rijden: Achterbanden zijn bij 5000 km versleten bij een sportieve motor.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
DriverD schreef:Maar geen motor gaan rijden: Achterbanden zijn bij 5000 km versleten bij een sportieve motor.
Wat is nu je punt Driver D? Een GSA C-matic kan je toch niet van sportiviteit beschuldigen. De GSA rijdt dagelijks en ik vind dat ze vlot slijten, die Michelin’s aan de voorzijde. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Op mijn CX heb ik betere en langere ervaring met Michelins. Ondanks de ook bij stilstand terugsturende voorwielen
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mijn punt is dat 31.000 km niet kort is, hoewel de XZX-en er om bekend staan nog langer mee te gaan. Misschien eens regelmatig voor- en achterwielen wisselen? Achter slijten de banden bijna niet.
Citroen!
Banden zijn binnen en worden binnekort gemonteerd bij Renard! Finally!
Vandaag nog even met de GS gereden. Ze had een paar weken stil gestaan ivm vakantie en het slechte weer, want met al die sneeuw en pekel rijd ik er in principe niet mee. Daarstraks was het mooi droog en de wegen lagen niet vol met pekelbagger dus het ging prima. Ze startte vrijwel direct! Weliswaar in het begin was ze niet blij met koude weer. Wat rijdt dit wagentje toch lekker! Geen vergelijking met de C5 III tourer, dat is dan echt hobbelbak! Gelijk even de ruitenwissers vervangen, want die gingen alleen voor de sier heen en weer, maar veegden niks meer weg Ik heb een flink stuk gereden, zodat ze even goed warm werd en binnen vrijwel alle condens weg was. Helemaal weg krijg ik het niet, dus heb al wat spul gehaald voor de ruiten, zowel voor de binnen als buitenkant.
Ze hadden ook topcovers liggen bij de Praxis, die heb ik gelijk maar 1tje meegenomen. Zitten haken aan met elastieken, dus montage is super simpel en handig. Vanaf de voorruit t/m de achterkant pas hij precies. (maat= 8,60 m.)
Owja, uiteraard zit ook de wintergrille erop. Ik heb hem maar met 2 draadjes vastgezet, anders was ik hem na 100 meter al kwijt.
Het valt me op dat wanneer de kachel aanstaat de uitlaat rechtstreeks in het interieur uitkomt, je wordt flink vergast met uitlaatgassen. Komt dat door de lekke uitlaatkoppelingen in het vooronder?
Nog even een foto van de gs met wintergrill en hoes:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kachel is prima, maar je uitlaat moet wel dicht zijn natuurlijk.
Als je condens in de auto wil tegengaan, kan je een vochtvreter in het interieur plaatsen (bijvoorbeeld die van de Action, kosten niet veel).
Citroen!
Nomaalgesproken komen er dus totaal geen uitlaatgassen het interieur binnen? Misschien is de aanvoer van de motor naar de kachel niet afgedicht, waardoor er uitlaatgassen -die ontsnappen door de lekke koppelingen- mee aangezogen worden.
Dat van die vochtvreter had ik al eens eerder gehoord ja, ik zal er maar eens een paar aanschaffen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De GS wordt bij ons veel gebruikt in de winter. Lekker warm, nooit uitlaatgas in de auto, wel eens een olieluchtje (lekolie op uitlaatpijp).
Citroen!