16 van de 33
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
DS-cabrio 4 deurs: Kop zit er op
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 januari 2010 07:43 PM
  [ # 226 ]

En dan foto’s van de oliedrukzender en de extra boring waar je door de motorsteun toch niet zoveel mee blijkt te kunnen doen.


Motorsteun zit teveel in de weg als op deze nippel nog een leiding of sensor moet komen

Dus heb het hier opgelost:

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 januari 2010 07:53 PM
  [ # 227 ]

Mooie oplossing voor de oliedrukzenders. Zelf gedraaid?

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 januari 2010 07:57 PM
  [ # 228 ]
DriverD schreef:

Mooie oplossing voor de oliedrukzenders. Zelf gedraaid?

Ja dat was de lol er van.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 januari 2010 07:58 PM
  [ # 229 ]

Op mijn ds cabriolet met jeager tableau had ik zoiets gemaakt:

http://www.citrothello.net/images/DS VANCAB MOTEUR 55 big.jpg

http://www.citrothello.net/images/DS VANCAB MOTEUR 59 big.jpg

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 januari 2010 07:59 PM
  [ # 230 ]

Hoe heb je de 2 vlakke kanten aan de “zendervoet” gemaakt? Frezen?
Heb je de schroefdraad ook zelf gemaakt? In de draaibank?

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 januari 2010 08:19 PM
  [ # 231 ]
waterman schreef:

Op mijn ds cabriolet met jeager tableau had ik zoiets gemaakt:

http://www.citrothello.net/images/DS VANCAB MOTEUR 55 big.jpg

http://www.citrothello.net/images/DS VANCAB MOTEUR 59 big.jpg

Ja daar heb ik ook aan gedacht, dan meet je de oliedruk ook mooi aan het eind van het circuit.

 

@Driverd:
Eerst een dikke ring gedraaid en 10 mm gat er in door centrum.
Toen de ring dwars opgespannen in 4 klauw, dan kan je onregelmatige vormen opspannen. Zodat de ronde zijkant afgedraaid kon worden en zo gevlakt. Dit 90 graden verder nogmaals. Tappen met gewone handtappen: M10 en 1/8 zitten beiden in mijn tappen doos.
De “ring” met een M10 bout vast gezet, die ik door opboren omgevormd heb tot banjo bout.

En dan nog een foto hoe ik de bak heb laten proefdraaien met Duck-tape als verbinding:

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 januari 2010 08:27 PM
  [ # 232 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 10 januari 2010 10:18 PM
  [ # 233 ]

Altijd leuk om je topic te bezoeken!
Bedankt voor het delen met onze oplettende lezertjes.

knuffel

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 februari 2010 10:43 PM
  [ # 234 ]

Alles zit weer in de auto. Vandaag laten proefdraaien. Motor loopt mooi rustig. Oliedruk prima ook bij stationair.Met de wielen van de grond schakelt hij prima en geen bijgeluiden.
Op naar afmonteren en een proefrit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 februari 2010 10:44 PM
  [ # 235 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 februari 2010 10:11 PM
  [ # 236 ]

Proefrit gemaakt, maar nog niet op snelweg geweest. De buiten wegen zijn hier redelijk schoon gespoeld van zout, maar de snelwegen vertrouw ik nog niet.
Rijdt goed, motor loopt rustig. Lukt niet om de motor te laten pingelen. Bak schakelt mooi en maakt geen bijgeluiden. En !! in zijn 4: 2000 toeren bij 80, dus dat wordt rustig 120 rijden bij 3000 toeren.
Nu benieuwd hoe bij langere rit het oliegebruik zal zijn.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 februari 2010 10:16 PM
  [ # 237 ]

Egbert,

Zou jij op jouw testopstelling een SM-bak met mij willen testen? Anders moet ik hem eerst slopen voor controle, terwijl dat misschien helemaal niet nodig is…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 februari 2010 12:55 AM
  [ # 238 ]

Toch leuk zo’n 4 deurs cabrio op de draaimolen…..

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 559
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 21 februari 2010 10:54 AM
  [ # 239 ]

Al net zo roestig als in het echt. Wink
Waar heb je deze gespot?

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 februari 2010 11:37 AM
  [ # 240 ]

In Barcelona….en “zij” rijd nog steeds…........  http://www.youtube.com/watch?v=ZsWEHFxQ3CY

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
16 van de 33
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook