Een BX TZD Turbo…. met airco!! Uit 92 zelfs en slechts € 950 dus je houdt nog geld over ook! Kijk maar op de
En een ZX 1.9TD met airco! Nog geen 2 ton op de teller!
Kijk ik wil niet veel zeggen… maar dit ZX zeteltje ziet er toch wel lekker comfi uit!
Wat natuurlijk ook nog een optie is, is een Xsara. Een HDi loopt met gemak 1 op 19 á 20! Gaat wel iets boven je budget ben ik bang…
Een Xsara TD valt wel binnen het budget en het zijn echt heel fijne auto’s!
Tja en G3… dan bespaar je pas echt!
Zo… genoeg stof om over na te denken! Hou alleen wel ook rekening met de afschrijving en het onderhoud he. Met je huidige Xantia weet je wel wat je hebt en je hebt er al in geïnvesteerd!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:Een BX TZD Turbo…. met airco!! Uit 92 zelfs en slechts € 950 dus je houdt nog geld over ook! Kijk maar op de
En een ZX 1.9TD met airco! Nog geen 2 ton op de teller!
Kijk ik wil niet veel zeggen… maar dit ZX zeteltje ziet er toch wel lekker comfi uit!
Wat natuurlijk ook nog een optie is, is een Xsara. Een HDi loopt met gemak 1 op 19 á 20! Gaat wel iets boven je budget ben ik bang…
Een Xsara TD valt wel binnen het budget en het zijn echt heel fijne auto’s!
Tja en G3… dan bespaar je pas echt!
Zo… genoeg stof om over na te denken! Hou alleen wel ook rekening met de afschrijving en het onderhoud he. Met je huidige Xantia weet je wel wat je hebt en je hebt er al in geïnvesteerd!
die bx staat bij jet cars
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:die bx staat bij jet cars
Ja….lijkt me niet bepaald een erg betrouwbaar adres.
Ik had ze voor de lol even gebeld.
Maar goed…..een BX is voor mij echt verleden tijd, ik heb geen zin meer om elke maand in de garage te staan met HP lekkage, veerpoten enz….en dan ook nog een auto met vaak al meer dan 3 ton op de teller.
Ik GA gewoon voor een zuinig en kleiner dieseltje en daar bedoel ik dus ook geen ZX break mee, die al aardig in de buurt van een Xantia qua gewicht zit.
Ik zal er qua veercomfort op achteruit gaan, maar daar kies ik zelf voor….als de stoel maar goed zit.
Ik rijd immers veel snelweg-km’s en desnoods ga ik met iets zachtere banden rijden voor wat meer vering, dat kon je vroeger met een BX zonder stuurbekrachtiging niet doen, maar die P-106’s hebben wel st.bekr.
De stoel van deze Xantia heb ik ook iets moeten aanpassen….dat zal waarschijnlijk ook met de P-106 stoel moeten gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Je moet ook rekening houden met been ruimte
Man in die peus 106 van een kameraad kan je bijna de koppeling en rem met 1 voet doen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Je moet ook rekening houden met been ruimte
Man in die peus 106 van een kameraad kan je bijna de koppeling en rem met 1 voet doen
Heb ik OOK al aan gedacht..simpelweg even de rails eronder wat langer maken voor meer beenruimte.
Nou….nog meer negatieve zaken over een P-106, jongens ?
Overigens…..ik had eerst naar een Saxo gekeken, het broertje (of zusje) van de Peugeot-106, maar die staan er gek genoeg NIET met Airco te koop.
In heel NL geen eentje te vinden in de prijsklasse waar ik in zoek.
Ik heb mijn oog laten vallen op 2 P-106 D’s….eentje in Volendam en eentje in Arnhem. (beiden met Airco en 1,5 ton en rond de 4800 euro…vr pr.)
Want het moet ook nog eens een 5-deurs zijn.
B.J. 2000
157.491 km 5 Deurs, Handgeschakeld 5-versnellingen, APK -02-2006. ABS, airbag dubbel, airconditioning, bumpers in carrosseriekleur, centrale vergrendeling met a.b., elektrische buitenspiegels, elektrische ramen voor, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), onderhoudsboekjes aanwezig, startonderbreker, stuurbekrachtiging.
Xsara_Coupe schreef:Jammer dat de xantia alweer weg moet !
Je had het zelf al over een saxo 1.5d met airco.
Hierbij ff een linkje naar een saxo 1.5d met airco en slechts 141.000 km op de teller! Is niet veel voor een dieseltje…
In ieder geval succes met je speurtocht naar een waardige opvolger voor je xantia en hopen dat het toch weer een citroen wordt!Xsara_Coupe
Heee…..die had ik gemist ! ops:
Minder km’s als de 106 (15.000 om precies te zijn) ook 5-deurs en weer in Friesland, mijn lievelings-provincie
Ik ga ze bellen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik heb met de keuze van mijn auto ook meegenomen:
- eigen veiligheid (in een xant iets beter dan 106 )
- rijgedrag (juist met veel km)
- comfort (stoel kan wel lekker zitten maar dat gestuiter)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
maarten munneke schreef:Ik keek net even op marktplaats en zag tot mijn verbazing de meest recente xantia van Bram staan.
Volgens mij heeft Bram van de laatste 10 auto’s al gezegd dat ie die ene nu echt langer dan 3 maanden ging houden.Ik zou me maar eens ernstig afvragen hoeveel geld de afgelopen jaren in de auto’s is gegaan en dat vergelijken met eens een tijd wat langer doorrijden in 1 auto.
Wat ik niet snap is dat je 10.000 km in 2 maanden in een P-106 wilt gaan rijden. Kan nooit gezond zijn.
maar in ieder geval Bram, sterkte met de keuze.
groeten,
maarten
Ik snap het ook allemaal niet meer. Steeds van auto wisselen kost klauwen met geld aan afschrijving. En die 106 blijft ook niet lang. Is geen auto om veel km in te maken. Netzo als de saxo. Leuk voor af en toe maar niet voor dagelijks veel km. Dan gaat het motorlawaai en gebrek aan comfort toch wel heel erg tellen waardoor rijden erg vermoeiend wordt. Wij hebben zo’n ding. Na 30 km heb ik het wel weer gehad terwijl ik in de xantia rustig 1300 km achterelkaar rijd. Met veel km is een zx/xsara of 306 een betere optie.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bram schreef:en weer in Friesland, mijn lievelings-provincie
Koffie???
patje74 schreef:Bram schreef:en weer in Friesland, mijn lievelings-provincie
Koffie???
Graag….met melk en suiker a.u.b.
Ik meen het oprecht…..ik mag die Friezen wel, lekker eigenwijs….willen zich het liefst afscheiden van de rest van NL, eigen taal enz. :schater
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bram schreef:Graag….met melk en suiker a.u.b.
Ik meen het oprecht…..ik mag die Friezen wel, lekker eigenwijs….willen zich het liefst afscheiden van de rest van NL, eigen taal enz. :schater
Hoewel zeer offtopic, toch even een reactie hierop.
Koffie staat klaar, geef maar door wanneer je komt!
En Friezen, tja… Hoewel ik een geboren Fries ben wens ik mij toch niet afscheiden van de rest. En ik heheers de Friesche taal passief, maar kan het wel erg waarderen. Fries kan, mits goed gebruikt en uitgesproken (hoor je zelden trouwens) een zeer mooie taal zijn.
En eigenwijs, tja, kom ik eigenwijs over als ik zeg dat dat wel mee valt???
(De voornaamste reden waarom ik nog in Friesland woon zijn de huizenprijzen trouwens)
Bram schreef:metro2005 schreef:die bx staat bij jet cars
Ja….lijkt me niet bepaald een erg betrouwbaar adres.
Ik had ze voor de lol even gebeld.Maar goed…..een BX is voor mij echt verleden tijd, ik heb geen zin meer om elke maand in de garage te staan met HP lekkage, veerpoten enz….en dan ook nog een auto met vaak al meer dan 3 ton op de teller.
Ik GA gewoon voor een zuinig en kleiner dieseltje en daar bedoel ik dus ook geen ZX break mee, die al aardig in de buurt van een Xantia qua gewicht zit.
Ik zal er qua veercomfort op achteruit gaan, maar daar kies ik zelf voor….als de stoel maar goed zit.
Ik rijd immers veel snelweg-km’s en desnoods ga ik met iets zachtere banden rijden voor wat meer vering, dat kon je vroeger met een BX zonder stuurbekrachtiging niet doen, maar die P-106’s hebben wel st.bekr.De stoel van deze Xantia heb ik ook iets moeten aanpassen….dat zal waarschijnlijk ook met de P-106 stoel moeten gebeuren.
Beste Bram, ik heb zelf wel eens in een 106 gezeten en die stoelen die daarin zitten… dat hou je enkel een kort stadritje uit zonder rugpijn.
Veel te kort, veel te smal en veel te rechtop.
Dat is echt geeeeeeen vergelijk met de xantiastoelen. Dat is een luxe massagestoel vergeleken met een sinasappelkistje.
Bovendien -> kortere wielbasis én geen HP vering = stuiterbak.
het is net als 1 + 1 = 2
Advies van mij (en volgens mij ook de rest van het forum) Maak je veel kilomters, koop dan een comfortabele auto op diesel, en die HEB je al
houden die xant!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Metro, helemaal mee eens. 106 en saxo zijn niet voor lange stukken, erg vermoeiend rijden door stuiteren, windruis, motorlawaai, steunloze stoelen etc….
En een andere auto kost weer een hoop geld. Houden die xant!
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Past er een Eendenchassis in een 106 ? Nee = niet doen. Ja = niet doen.
Jij hoort in een Citroën man ! Bij voorkeur een rooie BX Break
Overigens, is een Eend ook een alternatief ? Gaat alleen stuk als je ergens tegenaan rijdt ...
Schijt aan originaliteit.
Beste Metro….weet ik.
Mij gaat het vooral om de auto zelf….goedkoop in de WB en zuinig met diesel.
Desnoods schroef ik er een BX GTI ...of andere goedzittende stoel in.
En (sommigen van) jullie kunnen l#llen als Brugman, maar deze jongen heeft zijn besluit allang genomen…vanavond al komt er iemand langs en morgen ook nog eentje.
Eens zien of ie voor deze prijs weg kan…...anders zal het inruilen worden.
Overigens heeft de Xant zichzelf al een stukje terug verdiend…..dus dat verhaal hier van sommigen dat het geld kost ?
ELKE auto kost geld…..ook benzineauto’s….IK probeer er nog een beetje mee rond te komen, want als ik dit werk niet meer zou kunnen doen….had ik allang een BX GTI 16V voor de deur staan voor de ritjes in de buurt.
Eenmaal een BX-hart…..altijd een BX-hart.
(kijk maar naar mijn onderschrift)