hallo, ik heb weer een vraag:
waarom maakt iedereen zijn kentekenplaten onleesbaar?
ik heb geen echt idee, kan alleen wat vage dingen bedenken.
uiteraard heb ik me aangepast, en dat ook gedaan toen ik foto’s in het “even voorstellen” onderwerp postte, maar waarom doe ik dat?/doen jullie dat?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, in princippe is het mogelijk om aan de hand van het kenteken gegevens als woonadres enz. te achterhalen als je toegang hebt tot de database. (APK stations, dealers enz hebben dat)
Persoonlijk kan ik daar niet mee zitten, ik maak mijn kentekens dan ook nooit onleesbaar. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Zo heb ik mijn emailadres ook nooit afgeschermd, terwijl je daarmee ook erg gemakkelijk mijn adres kan achterhalen.
Dus, wie wil weten waar ik woon wil ik de moeite besparen, je kan het gewoon vragen.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mee eens, wat maar eerder zo was, en nu niet meer is dat je dan, voorbeeld:
Ik heb een grijze Bx en Deur63 ook goh was is Marks kenteken ff na laten maken.
Zoekt de polie dan op grijze Bx met dat en dat kenteken dan klopt het maar krijgt Mark mijn boetes.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Eh… een kenteken na maken kan je altijd. Of het kenteken nu van internet af komt of van een auto die op de weg gezien is. In mijn geval zal ik daar overigens weinig last van hebben, zoveel GS-en rijden er niet meer.
Daarbij komt dat het aanvechten van zo’n boete natuurlijk redelijk simpel is. (veelvuldig ervaring met aanvechten van boetes)
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Hoe wil je die namaken dan?
Je hebt altijd kenteken bewijs nodig
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
McDean schreef:Hoe wil je die namaken dan?
Je hebt altijd kenteken bewijs nodig
Nee hoor, die heb je nodig om ze na te laten maken.
En geloof mij, als ze €500,- biljetten kunnen namaken, dan lukt zo’n GAIK-plaatje ook wel hoor.
Daarbij komt dat je echt niet een GAIK-plaat hoeft te hebben om een bon te kunnen ontvangen hoor. Ik rijd zelf zonder GAIK-platen (horen er off. wel op) maar als ik te hard rijd dan komt de bon echt wel op mijn adres aan.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tja het kan altijd maar dan maak ik dan maak het makkelijk
Re: onleesbare kentekenplaten
hel1 schreef:hallo, ik heb weer een vraag:
waarom maakt iedereen zijn kentekenplaten onleesbaar?
ik heb geen echt idee, kan alleen wat vage dingen bedenken.
uiteraard heb ik me aangepast, en dat ook gedaan toen ik foto’s in het “even voorstellen” onderwerp postte, maar waarom doe ik dat?/doen jullie dat?
zie je vaak idd, vooral bij de tupperware wagens (golf ed)
Maar als zij het doen zie ik het nut er niet van in:
Ze verbouwen hun auto zodanig dat je m overal herkent.
Dus aan de styling van de auto kun je m al herkennen. Waarom plakken ze de platen dan af????
Bang voor de pliesie, dat ze een terechte ( ) boete krijgen voor overmatige lelijkheid.
Schijt aan originaliteit.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Dat zou het zijn
Ik post regelmatig snapshots van andermans auto’s (in gespot & gepost)
Ik vind het dan wel netjes, om het nummerbord onleesbaar te maken, daarmee bescherm ik de privacy van de eigenaar. Ik hoop dat anderen dat ook met mijn privacy zullen doen.
Mijn eigen nummerplaat maak ik dus ook onleesbaar, al zal het vast mogelijk zijn om via allerlei databases achter nog meer gegevens te komen, waarom zou ik het geinteresseerden makkelijk maken?
In de VS (waar ze geen burgelijke stand kennen) komt identity theft veel voor, ook carjacking, zelfs house jacking (je bent 3weken op vakantie, kom je terug blijkt er iemand anders in je huis te wonen…) Vooralsnog is er geen reden om aan te nemen dat het hier zo ver komt, maar wederom, waarom zou je het risico lopen? Een van de mest populaire methodes om goed beveiligde auto’s te kraken is inbreken voor de sleutels.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
eviltwin schreef:In de VS (waar ze geen burgelijke stand kennen) komt identity theft veel voor, ook carjacking, zelfs house jacking (je bent 3weken op vakantie, kom je terug blijkt er iemand anders in je huis te wonen…) Vooralsnog is er geen reden om aan te nemen dat het hier zo ver komt, maar wederom, waarom zou je het risico lopen? Een van de mest populaire methodes om goed beveiligde auto’s te kraken is inbreken voor de sleutels.
Ik heb (misschien onterecht) niet het idee dat ik meer risico loop als mijn kenteken op het internet staat. Nogmaals, men kan je kenteken ook gewoon zien als ik gewoon aan het rijden ben.
En verder mag iedereen weten waar ik op welk moment ben geweest, dit valt in mijn geval ook niet te voorkomen met een wagen waarvan er nog slechts 250 in NL op kenteken staan.
En ik denk dat er nog minder mintgroene eendjes in NL rond rijden.
Daarbij komt dat ik het vertik om mijn gewoonten, manier van leven (tot op zekere hoogte) aan te passen op het feit dat daar misbruik van kan worden gemaakt. In mijn ogen ben je dan een dief van je zelf, je ontneemt jezelf immers een aantal vrijheden. (misschien ben ik naïef, maar daar vaar ik tot nog toe wel bij )
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tja ik ben het wel met je eens…
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
eviltwin schreef:Mijn eigen nummerplaat maak ik dus ook onleesbaar, al zal het vast mogelijk zijn om via allerlei databases achter nog meer gegevens te komen…..
Daar het je geen databases voor nodig, na 2 minuten surfen heb ik bijvoorbeeld het ernstige vermoeden dat jij zo’n gsm in je zak hebt zitten >>>
klik
patje74 schreef:Tja, in princippe is het mogelijk om aan de hand van het kenteken gegevens als woonadres enz. te achterhalen als je toegang hebt tot de database. (APK stations, dealers enz hebben dat)
Persoonlijk kan ik daar niet mee zitten, ik maak mijn kentekens dan ook nooit onleesbaar. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.Zo heb ik mijn emailadres ook nooit afgeschermd, terwijl je daarmee ook erg gemakkelijk mijn adres kan achterhalen.
Dus, wie wil weten waar ik woon wil ik de moeite besparen, je kan het gewoon vragen.
????????APK stations en dealers die met een kenteken je NAW gegevens kunnen opvragen? Ik weet wel zeker dat dat niet zo is. Waarschijnlijk doel jij op die APK briefen die je altijd krijgt een maand of wat van te voren? Die gegevens kopen ze van de importeur, die ze van de RDW koopt.
Één van de redenen is bijvoorbeeld, als iemand op zijn website / weblog plaatst wat voor een geweldig Hi-Fi systeem er in zijn auto zit. Met een plaatje natuurlijk. Dan zou je die auto kunnen herkennen, als dat al niet het geval is door de nodige tupper-ware, en zijn radio-zooi kunnen jatten.
En er zijn een hoop mensen die denken dat een kenteken privacy gevoelig is. Is absoluut niet waar. Alleen politie en justitie kunnen op kenteken een naam zoeken.
Malafide autohandelaren misschien? Tegenwoordig kun je heel makkelijk op RDW.nl autogegevens natrekken. Zoals APK verval datum en bouwjaar.
En dan nog de mensen die het doen omdat iedereen het doet.
Test
patje74 schreef:eviltwin schreef:Mijn eigen nummerplaat maak ik dus ook onleesbaar, al zal het vast mogelijk zijn om via allerlei databases achter nog meer gegevens te komen…..
Daar het je geen databases voor nodig, na 2 minuten surfen heb ik bijvoorbeeld het ernstige vermoeden dat jij zo’n gsm in je zak hebt zitten >>>
klik
tja maar als ik daarmee een fotootje maak, dan geef ik ook aan dat de kwaliteit die van een n6230 is dus..
verder kan ik dat onder mijn nome de plume ook wel op een ander forum melden. Ik geloof zelfs dat ik lid ben van een gsm-forum.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije