Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Er valt me wel wat op aan de foto’s van het dashboard van die BX break type 1: de eerste foto laat een ander type autoradio zien dan de 2e foto die vanaf de rechterzijde is gemaakt. Op die laatste foto staat een Blaupunkt autoradio van een veel recenter model. Verder wel een erg mooie en strakke type 1. En dan ook nog een diesel-break, zoiets is eigenlijk erg zeldzaam, zeker in deze staat. Vandaar waarschijnlijk ook die best wel pittige prijs (voor BX begrippen). Bijna zonde om mee te gaan rijden.
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die foto vanaf de achterbank is denk ik een pers foto.
Je kan ook niet door de ramen kijken
Is deze al voorbij gekomen ??? met orgineel schuifdak
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1hecpislmve
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
wat verrekte jammer dat ie niet wat dichter bij amsterdam te koop staat. had m graag eens in het echt gezien.
en daarbij dat ik nagenoeg geen woord frans spreek (voezavee uun plas poer uun tent ee deu person, lukt net)
zo’n basisbx 1ste type is wel een heel erg mooie auto! en wit past er ook wel op hoewel dat rare blauw die ook op de eerste types zat wel echt mijn favoriet is.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Schitterend, echt een strakke bak. En een originele schuifdak zie doorgaans alleen op de duurdere types, het is voor het eerst dat ik een 1400tje ermee uitgerust zie, en dan ook nog een type 1.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wederom die ex van maarten:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/citron/citron-bx-19-gti-hatchback-5-drs-56829837.html
maar nu wel erg goedkoop!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Als je 400,- euro voor dat interieur rekent dan krijg je de auto bijna gratis !!
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Timo1990 schreef:Wauw, mooi!!
DD-BX-83.
Hmmm, Jet-Cars, hebben we het daar al niet eerder over gehad??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
McDean schreef:wederom die ex van maarten:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/citron/citron-bx-19-gti-hatchback-5-drs-56829837.htmlmaar nu wel erg goedkoop!
Als die GTi’s nou is wat sneller waren geweest ik vindt ze een beetje langzaam als ik op de tijden van autoweek afga een GTi zou 10,9 sec. over 0-100 doen en mijn eigen 1600 11,6 sec. daarvoor ga ik geen GTi kopen, kloppen deze tijden? het lijkt mij erg langzaam voor een GTi.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
in de praktijk zijn (voelen) ze een stuk sneller aan hoor! Een DKZ is nog wel redelijk tam inderdaad. Maar vooral als je van 80 naar 120 sprint (tussensprint) merk je het grootste verschil
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 448
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Leuke BX 19 GT!
Heeft wel erg weinig gereden voor een auto uit ‘86
En een BX 19D Break in een heel frisse kleur.
Nog nooit gezien op een BX.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
robinrossie schreef:McDean schreef:wederom die ex van maarten:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/citron/citron-bx-19-gti-hatchback-5-drs-56829837.htmlmaar nu wel erg goedkoop!
Als die GTi’s nou is wat sneller waren geweest ik vindt ze een beetje langzaam als ik op de tijden van autoweek afga een GTi zou 10,9 sec. over 0-100 doen en mijn eigen 1600 11,6 sec. daarvoor ga ik geen GTi kopen, kloppen deze tijden? het lijkt mij erg langzaam voor een GTi.
Nee die tijden kloppen dan niet.
Een berline met vuile 130pk motor doet er 8,7 seconden over, en een berline met de schonere 122pk motor doet er 8,9 seconden over.
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
robinrossie schreef:McDean schreef:wederom die ex van maarten:
Mijn Xsara 1.6 16v 110 pk is sneller naar de 100 km/h dan een BX GTi.
Maar met de tussensprint dan is de GTi toch wel een aardig stukje vlotter
Ook op de snelweg is de reactie op het gaspedaal veel feller dan bij vele andere auto’s.
VivéLaDeuche schreef:En een BX 19D Break in een heel frisse kleur.
Die zie je in Frankrijk nog zo af en toe opduiken. Die komt uit het wagenpark van de EDF GDF, die al hun bedrijfsauto’s in die bedrijfskleur lieten spuiten. Als je op AX’en zoekt in Frankrijk, kom je ook nog wel eens stel AX Entreprises tegen in die kleur.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
VivéLaDeuche schreef:Leuke BX 19 GT!
Heeft wel erg weinig gereden voor een auto uit ‘86En een BX 19D Break in een heel frisse kleur.
Te leuk om niet even te laten zien :