Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je foto’s van de onderdelen die kapot zijn? Bij mij werkte het apparaat goed.
Het getoonde apparaat ken ik niet.
Citroen!
Ik zal morgen even een foto maken! Bij mijn apparaat draaide de ring en clip steeds uit de groef van het tapeind bij het terugdraaien en het “lostrekken” van de leiding-adapter! Hierbij komt erg veel kracht te staan op de ring en clip in die groef!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
alexander schreef:Ik heb vanaf het begin een hoop elende met het apparaat gehad, de zogenaamde C-clip (veertje) valt er steeds uit bij het terugdraaien en verwijderen van de leiding-adapter! Heb van de fabriek al nieuwe clips gehad en zelf een nieuw tapeind…
Ik zie nu een ander type op ebay, heeft iemand daag ervaring mee?
Ik heb al enkele jaren een setje wat er heel erg op lijkt naar volle tevredenheid in gebruik. Het is alleen net iets anders van constructie.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Niet vergeten de niewe wartels te plaatsen voor de 2e fels natuurlijk!
En op de juiste manier…
Dat clipje viel er bij mij ook steeds uit. Heb het iets bij gebogen en ik geef nu met de hamer een tikje om de unit los te krijgen. Contructie is idd sullig.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
jeroentje schreef:alexander schreef:Ik heb vanaf het begin een hoop elende met het apparaat gehad, de zogenaamde C-clip (veertje) valt er steeds uit bij het terugdraaien en verwijderen van de leiding-adapter! Heb van de fabriek al nieuwe clips gehad en zelf een nieuw tapeind…
Ik zie nu een ander type op ebay, heeft iemand daag ervaring mee?
Ik heb al enkele jaren een setje wat er heel erg op lijkt naar volle tevredenheid in gebruik. Het is alleen net iets anders van constructie.
Deze ziet er qua constructie wel wat degelijker uit moet ik zeggen! Waar heb je hem gekocht?
Hier nog een foto van die van mij. De foto is van onderen genomen, de clip en ring zijn al weg en je kan zien hoe de groef al beschadigd is…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Duidelijk, bedankt!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Iemand hier ervaring met het wisselen van de aandrijfashoezen aan de kant van de versnellingsbak? Trek je die over de tripode heen, of haal je de homokineet eraf en werk je langs die kant?
Iemand ervaring met het wisselen van een voorwiellager bij de GS?
Alvast bedankt voor de reacties.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
alexander schreef:
Deze ziet er qua constructie wel wat degelijker uit moet ik zeggen! Waar heb je hem gekocht?
Moet ik gaan zoeken, heb dat zo even niet bij de hand.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
DriverD schreef:Iemand hier ervaring met het wisselen van de aandrijfashoezen aan de kant van de versnellingsbak? Trek je die over de tripode heen, of haal je de homokineet eraf en werk je langs die kant?
Iemand ervaring met het wisselen van een voorwiellager bij de GS?
Alvast bedankt voor de reacties.
Die ene keer dat ik het heb zien doen ging de homokineet eraf..
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik vind het makkelijkst om de gehele aandrijfas te demonteren en in de bankschroef te zetten.
Veel makkelijker en stabieler dan aan de auto te laten zitten. Als je dan verstandig bent pak je ze alle 4 mee , dus ook de buitenste.
Qua voorwiellager , het complete voorwiellagerblok demonteren en onder de pers er een nieuwe in persen.
Dus de 2 fusee’s en stuurkogel losnemen en de aandrijfas moer. Maar die moet toch al voor het verwisselen van de hoezen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CitroPower heeft een punt hoor DriverD. Ik heb bij mijn GS ( dat ding van Boog..) voor de apk ook alle ashoezen gedaan. Door het demonteren van de complete as met fuseehuis en al maak je het jezelf een heel stuk makkelijker. het werkt fijner, netter en schoner. En qua tijd scheelt het nauwelijks iets.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@allen: Bedankt, ik dacht er ook al over de buitenste hoezen meteen mee te nemen. Ga ik nu dan ook maar doen!
@Waterman: Had je de homokineet per as eraf getikt? Nieuwe veer/borgring voor homokineet gebruikt of de bestaande?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Altijd via de homokineet de binnenashoes doen ja. Geen nieuwe veer gebruikt, maar volgens mij zit dat veertje wel vaak in zo’n ashoes-kitje. O ja, let even op: ik meen me te herinneren dat de kogels op het tripoidekruis gelagerd zijn met naaldlagers….maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. Zet de kogels uit voorzorg maar even vast met een dikke tai-wrap of zo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt! Bij een GS/A zitten de tripodekogels op naalden, dat weet ik vrij zeker.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:O ja, let even op: ik meen me te herinneren dat de kogels op het tripoidekruis gelagerd zijn met naaldlagers….maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. Zet de kogels uit voorzorg maar even vast met een dikke tai-wrap of zo.
Klopt. Als dat uit elkaar valt kun je zoeken naar de naalden…
Maar voorzichtig uitelkaar halen en nieuw vet erin is ook niet verkeerd als je ziet wat voor bagger vet eruit komt na 30 jaar .