Hoi Hoi,
Nieuw drama met mijn Citroentje… Hoewel ik denk drama, want ik heb gewoon geen verstand van auto’s.
Het lampje emissieregeling begint te branden. Ik dacht eerst dat dit koelvloeistof betekende dus heb er koelvloeistof bijgegooid. Eerst half liter koelvloeistof, lampje uit… 10 km (100 km per uur) gereden lampje aan…. weer 5 km gereden en toen snelweg af en 60 km per uur, lampje uit. Auto achtergelaten… ongeveer 6 uur later weer naar huis gereden. (auto was dus helemaal afgekoeld) Kon er weer een half liter koelvloeistof in.(maar geen aanwijsbare sporen onder de auto dus geen vloeistof op parkeerplaats) Ongeveer 35 km (100 kpu) gereden. Lampje weer aan…. motorkap open. Koelvloeistof nog nokkie vol. Witte “afscheiding” onderkant oliedop.. ongeveer 15 min langs A58 gestaan. Weer gaan rijden. 30 meter lampje weer uit tot thuis 10 km (90-100 kmpu)
De witte afscheiding lijkt me niet echt goed. De koelvloestof is fluorgroen als je het erin gooit, maar was nu licht bruin…
Wat kan dit zijn???
Groetjes Angela
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ga er dan maar van uit dat je inderdaad het verkeerde lampje te pakken had. Dat je koelvloeistof niet zo mooi groen blijft is vrij normaal, dat is corrosie uit het koelcircuit. Dat er wat yoghurt aan je oliedop hangt kan betekenen dat je een lekke koppakking hebt en er koelvloeistof bij je olie komt, maar het kan in een auto die veel korte stukjes rijdt ook gewoon door condens komen. Niet meteen panikeren dus en eerst maar eens iemand met meer verstand van zaken dan ik laten antwoorden op het emissielampjeverhaal.
Nee, zeg geen lekke koppakking…. dat ga ik echt niet meer vervangen….. Maar idd niet panieken eerst maar eens naar laten kijken… en dat ding was net door de apk na veel gedoe….
Totaal aantal Berichten: 6146
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Rijdt de auto wel “normaal”? Zonder horten en stoten?
JA auto rijd normaal, tis dat ik een snoepje wilde pakken wat toevallig voor dat lampje lag anders had ik het niet eens gemerkt…
Angelalalalalala schreef:Nee, zeg geen lekke koppakking…. dat ga ik echt niet meer vervangen….. Maar idd niet panieken eerst maar eens naar laten kijken… en dat ding was net door de apk na veel gedoe….
Kijk eens aan de alternator, als daar olie hangt mag je aan een lekke koppakking denken
Ik hoop van niet.
Kan je het brandende lampje beschrijven (kleur en symbool) dan weten we mss ook meer
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Zo heb even een plaatje gepikt van de Citroen Ax Club
Het is het gele lampje derde van rechts….Dus die met een soort K erin. Als het goed is is het de emissieregelaar…..
Nou van de week ga ik bij een vriend langs dus dan zal ik meer weten.
De dynamo is spiksplinter nieuw…. En zoals ik het kan zien zit hier geen olie op….
Weer een update….
Emissielampje uitgelezen… Het blijkt de lambdasensor te zijn. Gelukkig zit er in Breda een gespecialiseerde citroengarage die een 2ehands heeft.,
Dat is dus een hele opluchting….
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Angelalalalalala schreef:JA auto rijd normaal, tis dat ik een snoepje wilde pakken wat toevallig voor dat lampje lag anders had ik het niet eens gemerkt…
Het blijft leuk, vrouwen en auto’s (dit is niet negatief bedoeld!)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa