ESP / ASR defect
Eric van der Linde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 10 januari 2010 10:15 PM

Na ruim 5 jaar probleemloos met mijn C5 Hpi uit 2002 te hebben gereden heeft hij nu een ASP /ASR defect.

Hij start nog wel maar gaat per direct in de stress, en wil niet meer dan 1000 rpm draaien.
De garage heeft hem afgelopen zaterdag uitgelezen en er zou in iedergeval een labda sonde defect zijn.

Heeft iemand “ervaring” met dit probleem??

Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 11 januari 2010 10:50 PM
  [ # 1 ]

kan meerdere oorzaken hebben. Hen je een foutcode met omschrijving?

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 12 januari 2010 12:07 AM
  [ # 2 ]

Misschien de accu? Vorig jaar begon mijn C5 plots allerlei storingen te melden, waaronder ook een ESP/ASR-defect. Bovendien ging ie in de noodloop en was niet meer vooruit te branden. De oorzaak: de accu. Een nieuwe erin en alle storingen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.

Profiel  

Krommenieer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 16 januari 2010 01:29 AM
  [ # 3 ]
Willibrord schreef:

Misschien de accu? Vorig jaar begon mijn C5 plots allerlei storingen te melden, waaronder ook een ESP/ASR-defect. Bovendien ging ie in de noodloop en was niet meer vooruit te branden. De oorzaak: de accu. Een nieuwe erin en alle storingen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.

En bij mij is de storing begonnen nadat ik mijn C5 Break, na een koude nacht, met moeite aan de gang kon krijgen en vervolgens een nieuwe accu bij de dealer heb laten plaatsen. Monteur heeft nog getracht de storing uit te lezen, maar dat lukt niet met de Lexia(?) . Eerst nog de suggestie dat de melding wellicht vanzelf weg zou blijven, maar nu 5 dagen later geeft hij nog dezelfde melding. Er treden geen andere storingen op, alles doet het optimaal. Volgende week even bij de dealer langs.

Profiel  

Eric van der Linde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 20 januari 2010 01:30 PM
  [ # 4 ]

Mijn excuus voor de late reactie…....

Ik heb de auto gestart die in de noodmode bleef lopen en naar de garage gesleept.
De 2e labda sonde achter de kat was defect, koste met montage en uitlezen van de computer een kleine € 450,00 ( alleen de labda sonde was al €360 confused )

Maar nu rijdt hij weer als een zonnetje bye

Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)

Profiel  

toontje61
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 29 mei 2010 02:03 PM
  [ # 5 ]

bij mijn C5 is de stuursensor achter kapot, moet worden vervangen kosten normaal € 800,—(incl. uit- inbouwen, inlezen etc).

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook