Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Allemaal suggestief, laat TNO dat spul maar eens onderzoeken zoals ze met shell pura hebben gedaan. Mooi dat je het TNO rapport over pura niet mag inzien. Dat geeft mij al te denken en daarom geloof ik ook niet in pura. Helemaal niet met twee verschillende auto’s naast elkaar. Om het echt te bewijzen moet je met meerdere auto’s afwisselend tanken. Dan kom je op betouwbare resultaten. Het riekt nu nogal naar geld klopperij.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
XTR schreef:in de AutoVisie van vandaag staat een artikel over V-Power.
men heeft een vergelijkende test uitgevoerd met een Smart, ‘t scheelt wel iets, maar niet echt wereldschokkend.
Ze hebben trouwens ook een Pluriel met V-Power over de 200 km/h gekregen, die zonder het spul niet boven de 190 kwam…
Dus het help wel iets !
wie zegt dat ze zonder V-power het gaspedaal helemaal hebben ingetrapt??????
dan rijdt ie vanzelf minder hard…..
hebben ze waarschijnlijk in Duitsland gereden, en volgens mij is daar de samenstelling van de benzine anders….. in ieder land verschilt dat (meen ik gelezen te hebben…..)!
De Pluriel hadden ze dacht ik in Italie met V-Power gereden…
en je hebt gelijk, elk land heeft z’n eigen samenstelling.
‘t kan varieren van een schone samenstelling, tot een extra krachtige..
In NL bijvoorbeeld 97 RON, vanwege de vele files (...), in Duitsland 100 RON vanwege hoge gemiddelden op autosnelwegen.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Op het Ducati forum las ik dat een dealer, tijdens periodiek onderhoud aan een Ducati, had kunnen zien dat de Duc van begin af aan met V-power/Pura had gereden; er was geen aanslag op de kleppen etc. te zien…
Ook las ik dat wanneer sommige Ducs voor het eerst met V-power reden dat ze in het begin wel eens af wilden slaan of onregelmatig draaiden; dit zou komen doordat de aanslag in carbs etc. los kwam door de reinigende werking…
Ook weer niet echt harde test bewijzen maar goed…
Dus misschien werkt het toch , alleen die 2,8 % is natuurlijk slecht voelbaar en alleen te meten , de acceleratie was een paar tienden sneller ... maar goed er was dus wel verschil
Het zal zeker wel een verschil uitmaken van meer dan 2,8% in je portomonee
Hoewel : een lichtere portomonee=lichtere auto=snellere acceleratie
hebben ze waarschijnlijk in Duitsland gereden, en volgens mij is daar de samenstelling van de benzine anders….. in ieder land verschilt dat (meen ik gelezen te hebben…..)!
De V-Power benzine in Duitsland heeft octaan-100 en in NL 97.
Overigens heb ik ook een keer een volle tank V-power in mijn ZX geprobeert, het maakte geen verschil uit. Het leek zelfs of de auto het niet “lekker” vond, blijkbaar wil mijn ZX toch Total-benzine
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
ZX1.4i schreef:Overigens heb ik ook een keer een volle tank V-power in mijn ZX geprobeert, het maakte geen verschil uit. Het leek zelfs of de auto het niet “lekker” vond, blijkbaar wil mijn ZX toch Total-benzine
1 tank maakt natuurlijk geen verschil. Verdiep je eens in de achtergrond van V-Power, dan zul je zien hoe het werkt.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Handjes schreef:
1 tank maakt natuurlijk geen verschil. Verdiep je eens in de achtergrond van V-Power, dan zul je zien hoe het werkt.
Tsja, een leuke theorie erachter kan iedereen verzinnen en een pakkende naam ook. Denk dat het echt niet werkt in dagelijks gebruik. Hooguit bij extreme omstandigheden dat je verschilt zult merken zoals in F1 of zo.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Ik vond de Pura benzine toch beter, daar heb ik na het voltanken wel degelijk verschil mee gemerkt met diverse auto’s. Ik merkte het verschil al bij de eerste keer na het tanken.
Maar wat is die theorie achter V-power? ik heb me er inderdaad nog niet in verdiept, heb alleen e.e.a. in de Shell folder/website gelezen. Het enige wat ik gelezen heb is dat het meer vermogen levert, betere/rustigere verbranding, reinigende werking van de motor. Hoewel bij dat laatste vraagtekens gezet kunnen worden of dat echt zo is, heeft men er al een duurtest mee gedaan : Ik denk dat het meeste marketing praat is.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
zandvoorta schreef:Denk dat het echt niet werkt in dagelijks gebruik. Hooguit bij extreme omstandigheden dat je verschilt zult merken zoals in F1 of zo.
In de F1 gebruiken ze echt geen benzines zoals wij die kennen hoor. En waar baseer je het op dat het niet zou werken? En waarom zou Shell een dure benzine ontwikkelen die voor onze omstandigheden toch niet zou werken?
V-Power heeft een aantal kenmerken die er voor zorgen dat moderne injectiemotoren een optimalere verbranding krijgen. V-Power is een combinatie van zuiverende brandstof (waardoor de motor zuiniger wordt) en allerlei prestatieverhogende middelen (o.a. octaangetal 97).
De ontstekingskwaliteit heeft invloed op de kracht van moderne motoren. De hoge ontstekingskwaliteit van Shell V-Power zorgt voor een betere verbranding. Dit betekent dat er meer energie uit de brandstof wordt gehaald dan bij Euro 95 brandstoffen.
Shell V-Power bestaat uit speciaal geselecteerde componenten die er voor zorgen dat de motor vlotter en directer reageert op het gaspedaal.
Schone motoren staan garant voor optimale motorprestaties. Shell heeft een onderzoek uitgevoerd naar de mate van vervuiling in het Nederlandse wagenpark. Inwendige inspectie van de motor heeft aangetoond dat ongeveer de helft van de onderzochte auto’s een zekere mate van vuilafzettingen in de motor heeft.
Taaie opeenhopingen van koolachtig materiaal in het inlaatsysteem (kleppen en kanalen) verstoren de vorming van het juiste brandstof / luchtmengsel waardoor de verbranding minder optimaal is. Verder kunnen vuilafzettingen brandstof opnemen die eigenlijk voor de acceleratie nodig is. Dit heeft een negatieve invloed op de prestatie van de motor. De extra reinigende toevoegingen in Shell V-Power verminderen de vorming van vuil-afzettingen en verwijderen grotendeels zelfs reeds gevormde vuilafzettingen. Hierdoor blijft met Shell V-Power de motor in goede conditie en de vitale onderdelen van de motor zijn effectief beschermd.Shell V-Power is zwavelvrij. Dit betekent dat de hoeveelheid zwavel minder is dan 10mg/kg. Wat dat betreft voldoet Shell V-Power nu al aan de strengere milieueisen die de Europese Commissie vanaf 2005 aan brandstoffen stelt. Zwavelvrije brandstoffen zorgen voor een beter werkende katalysator waardoor de uitstoot van milieubelastende stoffen, zoals stikstofoxiden, koolmonoxide en koolwaterstoffen (zoals benzeen), wordt gereduceerd.
[bron: ]
Ik denk dat over bovenstaande kenmerken weinig te discussieren valt. Waar wel over te discussieren valt is het uiteindelijke effect van de kenmerken. En dat kan ook wel eens per auto verschillen.
Met name het (inlaat)kleppenreinigende effect schijnt een belangrijke factor te zijn. Maar dit duurt een paar tankbeurten uiteraard.
Hehehe, die meiden waren zeker blond en hadden een maatje F
Reinigende werking!?!?!?!?!?
Weet je niet hoe veel dingen je kan schoon maken met euro 95?
Bovendien Verontreiniging in je motor is 99% motorolie wat vanwege de emissie-eisen teruggevoerd wordt naar je verbrandingssysteem en daar dus je inlaatspruitstuk en kleppen enzo goor maakt.
Snap niet wat benzine daarmee te maken heeft.
Bij een Ducatti zal je het mischien wel zien inderdaad Daar heb je volgens mij niet dat de motorolie naar je verbranding wordt teruggeleid.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
theiz schreef:Bovendien: Verontreiniging in je motor is 99% motorolie wat vanwege de emissie-eisen teruggevoerd wordt naar je verbrandingssysteem en daar dus je inlaatspruitstuk en kleppen enzo goor maakt.
Snap niet wat benzine daarmee te maken heeft.
Is niet zo moeilijk: de additieven in V-Power reinigen het inlaatsysteem vervolgens weer van die aanslag…
Wat ik bedoel is dat bij een multipoint injectiemotor, de benzine er pas op het allerlaatste moment ingespoten wordt.
Voor die tijd is je inplaatspruitstuk enzo al flink goor gemaakt
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
theiz schreef:Wat ik bedoel is dat bij een multipoint injectiemotor, de benzine er pas op het allerlaatste moment ingespoten wordt.
Voor die tijd is je inplaatspruitstuk enzo al flink goor gemaakt
Hoe het precies werkt weet ik natuurlijk ook niet. Maar er wordt gesproken van aangekoekte koolafzetting. Dus niet de retourzooi.
theiz schreef:Wat ik bedoel is dat bij een multipoint injectiemotor, de benzine er pas op het allerlaatste moment ingespoten wordt.
Voor die tijd is je inplaatspruitstuk enzo al flink goor gemaakt
En dus word door de volgende slag de troep van de vorige keer schoongemaakt….denk ik….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI