Peter XTR,
in het duitse forum (http://www.berlingo.org) blijkt dat er ook mensen zijn die nieuwe dempers hebben gekregen zonder een Citroen partnummer. Dus niet de PICASSO dempers maar een heel ander type.
Op die dempers stonden geen partnummers van Citroen; de dempers waren wel geleverd door Citroen-Duitsland. Het verschijnsel wat jij noemt (dat het probleem na verloop van tijd weer optreed) wordt ook genoemd op het duitse forum
Berlingo rijder
Xtr 110hdi fap schreef:ff reageren op het achteras probleem bij een berlingo Xtr. Mijn garage in Varsenare heeft voet bij stuk gehouden en door gebeten in het opsporen van het probleem. Ik heb namelijk problemen met de rechtuit stabiliteit en ook lawaai rechtsvooraan. Voor het probleem met het lawaai rechtsvooraan is citroen op de hoogte. Er moeten vooraan nieuwe schokdempers onder. Ondertussen gebeurt en het lawaai is verdwenen. Tegelijkertijd zijn de achterste dempers ook vervangen wat resulteert in een comfortabelere wegligging. Door het slechte weer van de laatste weken was het onmogelijk om de rechtuitstabiliteit te testen. Ondertussen al enkel pogingen gedaan, het probleem is vermindert maar niet verdwenen.In elk geval al een dikke merci voor emmanuel van garage Deprez voor zijn toewijding. (zo moesten ze allemaal zijn)
das met plezier gedaan ! ben blij dat je tevreden bent !
bij deze ook een prettig eindejaar gewenst van onze ganse ploeg !!!
Emanuel schreef:
das met plezier gedaan ! ben blij dat je tevreden bent !
bij deze ook een prettig eindejaar gewenst van onze ganse ploeg !!!
ik zit met hetzelfde probleem (in Nederland) maar mijn garage vind alles normaal
welk type schokbreker zijn er gemonteerd ? (partnummer)
Berlingo rijder
Ik ben deze week bij m’n dealer geweest en het probleem uitgelegd (boenk-boenk bij elke oneffendheid in de weg).
Hij noteerde m’n wedervaren zorgvuldig in z’n pc op een werkfiche.
Hij wist me te vertellen dat er een hele reeks “XTR’s” met veringsproblemen is maar bij nazicht van het chassisnr bleek de mijne niet in die reeks te zitten.
Voor hem geen probleem.
Omdat zijn vaste ‘testrijder’ niet aanwezig was en ik geen uren kon wachten, wordt er volgende week een testrit gedaan.
Ben benieuwd.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Sanmiguel schreef:Ik ben deze week bij m’n dealer geweest en het probleem uitgelegd (boenk-boenk bij elke oneffendheid in de weg).
Hij noteerde m’n wedervaren zorgvuldig in z’n pc op een werkfiche.
Hij wist me te vertellen dat er een hele reeks “XTR’s” met veringsproblemen is maar bij nazicht van het chassisnr bleek de mijne niet in die reeks te zitten.
Voor hem geen probleem.
Omdat zijn vaste ‘testrijder’ niet aanwezig was en ik geen uren kon wachten, wordt er volgende week een testrit gedaan.
Ben benieuwd.
Ehwel ik hoop echt dat dit probleem nu eindelijk opgelost geraakt .
Dit kan u toch echt niet meer ontkend worden , ik heb deze post geplaatst om ervaringen uit te wisselen.Maar als je ziet hoe dikwijls dat deze gelezen is en hoeveel reacties , dit zegt toch genoeg.
Ik moet woensdag in Hasselt zijn voor een proefrit met de meestergast .
En zoals ik al zei , ik vind dat ik een mooie auto heb maar als je er dan liever niet mee rijdt om u de ergernis te besparen is het ook al ver gekomen .
I keep in touch.
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb eergisteren met een XTR meegereden, een 1.5 maand oud en 5000km. Ik heb eigenlijk niets kunnen merken, reed enorm goed vond ik.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
tja, Picassoke, des te beter voor jouw chauffeur hè.
ik had de eerste duizenden kilometers ook geen problemen en reed dus ook met een ‘stille’ wagen.
helaas bleef dit niet zo en dat is wat ik toch meermaals lees ... de miserie begon na enige tijd ...
Nog een clip met het gebonk gevonden:
http://classic.myvideo.de/watch/7237462/Poltern_Berlingo_3_Paddoc
ik kan er zelf echt niet aan wennen, en nog steeds erg geintereseerd in een oplossing….
joost.s schreef:Nog een clip met het gebonk gevonden:
http://classic.myvideo.de/watch/7237462/Poltern_Berlingo_3_Paddoc
ik kan er zelf echt niet aan wennen, en nog steeds erg geintereseerd in een oplossing….
Ik ben vorige woensdag terug in de garage geweest en samen met de meestergast proefritten gaan doen
zowel met mijne als met een spiksplinter nieuwe die we daar van de parking gehaald hebben.
Zelfs die nieuwe had vooral achteraan ook heel veel bijgeluiden .
De aanvraag is nu binnen bij Citroen om zowel vooraan als achteraan andere schokdempers te monteren.
Net zoals de mensen van de Maaskant die zich ook al op het forum gemeld hebben en waarbij nu alles
zou opgelost zijn .
We wachten nu de goedkeuring van Citroen af en hoop dat ik hem snel kan binnenbrengen om deze te laten veranderen.
Ik houd jullie op de hoogte , want ik kan er ook maar niet aan wennen.
Groeten
Peter :
JEEE, wat een gebonk.Mij dochter rijd nu 2 maand met een nieuwe berlingo 1.6 - 16v,maar ik kan echt niks merken.De berlingo rijd zo goed als geruisloos.
Of is dat gebonk alleen bij de XTR?
seres schreef:JEEE, wat een gebonk.Mij dochter rijd nu 2 maand met een nieuwe berlingo 1.6 - 16v,maar ik kan echt niks merken.De berlingo rijd zo goed als geruisloos.
Of is dat gebonk alleen bij de XTR?
Volgens mijn garage is da gebonk vooraan in de meeste gevallen enkel bij de XTR…
Citroën Berlingo XTR Citroën C3 Exclusive
-wit -bordeaux
-modulariteitspack -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Totaal aantal Berichten: 106
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Nee hoor, met mijn multispace heb ik ook veel lawaai van de opganging.
Yep mijne Multispace kan er helaas ook over meespreken…
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-
De testrijder heeft een eindje met me meegereden.
Na enige tijd hoorde ie ook vanalles dat niet normaal is.
Eèn dezer dagen gaat de xtr op de brug en gaan ze em helemaal nakijken.
Blijkbaar moeten ze dit nu eerst doen alvoren zo maar veringen te vervangen…
Keep you informed boys !
Eèn dezer dagen gaat de xtr op de brug en gaan ze em helemaal nakijken.
Blijkbaar moeten ze dit nu eerst doen alvoren zo maar veringen te vervangen…
Keep you informed boys !
Hierbij wat info wat ik van een andere XTR-rijder doorkreeg .
Bij hun wagen werden de originele schokdempers vervangen door
Picasso dempers en het geluid zou nu helemaal weg zijn .
5202ZS schokbreker V 73,85€
5202ZT schokbreker V 73,85€
5206QZ schokbreker A 2 stuks 78,48€ = 156,96€
23160910 vervangen voor schokdempers 2 zijden op de auto 1,90 x €48 = € 91,20
23830910 vervangen achterste schokdempers 2 zijden op de auto 1,90 x €48 = € 91,20
00003210 controle + test 0,50 x € 48 = € 24
totale schatting netto €511,06 + taks 107,32€ = 618,38€.
Dit heb ik ook aan mijn garage doorgeven maar zij mogen van Citroen dit
niet bij mijn wagen doen .
Bij mij moeten ze vooraan nog andere dempers steken , artikelnummer nog onbekend
en achteraan terug de originele dempers .
Wat ik niet zo goed begrijp want ik heb 6000km geleden al nieuwe originele dempers
acteraan gekregen , als dat maar goed komt .
En zoals ik zei maakte die achteras van die nieuwe XTR bij de proefrit en dit
met originele dempers ook serieus lawaai .
Tot binnenkort .