2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Rij eigenschappen XM 2.0 16v automaat?
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 09 februari 2009 10:46 PM
  [ # 16 ]

Correctie dan maar Wink

De Turbo is altijd een 8v geweest. Helaas heeft PSA dit blok niet als 16v doorontwikkeld - lijkt mij een potentieel zuiniger en goedkoper alternatief voor de V6, downtuning avant la lettre zeg maar Cool
Heeft Reno bijv wel gedaan voor Laguna e.d.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 februari 2009 02:09 AM
  [ # 17 ]

Even om je een beeld te geven (alleen de benzine uitv):

Tussen ‘89-‘94 = type 1 (‘94-‘95 overgangs model, break v/a ‘92)

Tussen ‘94-‘96 = type 2 (‘97-‘98 overgangs model naar type 3 tot 2001)

Type 1: 20 8v (110pk) instap model (ook wel oord uitv)
        20i 8v (122pk) Comfort en Ambiance
        20i 8v Turbo Constant Tork (145pk)
        30 12v (170pk) Ambiance en Exclusive
        30 24v (200pk) Exclusive (niet in de break uitv)

Type 2: 20i 16v (132pk) SX-VSX-Exclusive
        20i 8v TCT (147pk) SX-VSX-Exclusive
        30 12v (170pk) VSX-Exclusive
        30 24v (200pk) Exclusive v/a ‘97-‘98 30 24v (190pk) nieuwe blok, (niet als break geleverd in NL)
Er zijn wel een hoop verschillende varianten op de markt gekomen die land afhankelijk zijn, met leer of juist niet met leer wereden uitgerust en die kregen dan weer een afwijkend stofje, zoals in de Exlucive varianten wel gebruikelijk was per land, qua interieur waren er stof-leer en alcantara in verschillende variaties.

Als ik nog iets vergeten ben, vul het aan. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ivo1969
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 10 februari 2009 01:49 PM
  [ # 18 ]

Bij onderstaande link valt staat nog wat info:

http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=17

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 10 februari 2009 07:49 PM
  [ # 19 ]

@ Wes: Was er ook een 2.0 16V Exclusive? Confused Ik weet wel dat er in het buitenland ook een TCT Exclusive en 2.1TD Exclusive waren…

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 februari 2009 08:12 PM
  [ # 20 ]
Tjerk schreef:

@ Wes: Was er ook een 2.0 16V Exclusive? Confused Ik weet wel dat er in het buitenland ook een TCT Exclusive en 2.1TD Exclusive waren…

Yep die was/is er, of ie NL geleverd is weet ik dan weer niet, ik heb er wel eens eentje op MP zien staan.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 februari 2009 08:17 PM
  [ # 21 ]

Maar om even terug te komen op wat de TS vroeg, de 20i 16v automaat is gewoon een goede keuze. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 februari 2009 08:23 PM
  [ # 22 ]
DSuper1970 schreef:

En dan kwam ik ook de CX term PRESTIGE nog tegen. Was dat een actie model?

Gr. Mike

De term PRESTIGE bestaat wel, in belgië of duitsland dacht ik.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 11 februari 2009 11:41 PM
  [ # 23 ]
eXpelliarMus schreef:

Maar om even terug te komen op wat de TS vroeg, de 20i 16v automaat is gewoon een goede keuze. Cool

Ik heb een turbo ct gehad, en nu een V6. Tis maar net wat je gewent bent, een automaat is heerlijk iig. Mijn turbo was een handbak, de V6 een automatic.

Profiel  
 
hwhovis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 23 februari 2009 09:33 PM
  [ # 24 ]

2.0 tct automaat

Luitjes,
Ik rijd sinds augustus een TCT 2.0 met automaat (augustus 2000). De auto bezit twee eigenschappen kwa rijden. Of je rijd heel rustig en dan is het net een oude dame of je trapt het pedaal in en dan zijn er maar weinig auto’s te bedenken die net zo snel optrekken. Vooral die turbo werkt zich het laplazarus. Het is een gewone 8 klepper en dus geen 16 klepper. Brandstofverbruik beweegt rond de 1 op 10.

Een vreemd trekje heeft de automaat wel. Als je rustig optrekt slipt de bak in de hoogste stand even door waardoor het lijkt alsof de koppeling defect is. Geef je iets meer gas dan is er geen probleem en schakelt de bak perfect.
Kortom een heel fijne en toffe auto en op zijn tijd een wolf in schaapskleren.

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 12 januari 2010 05:11 PM
  [ # 25 ]

Hallo mensen,

Even dit topic weer uit de lappenmand. Ik overweeg deze auto. Nu staat er een probleem met de automaat waarvan ik huiver. Is dit echt op te lossen zoals gezegd met het vervangen van olie en filter? En hoe lang gaan 2.0 motoren mee in combinatie met automaat?. En als iemand deze auto kent zou het natuurlijk nog mooier zijn.

Alvast bedankt!

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 januari 2010 07:05 PM
  [ # 26 ]

Het vervangen van de bakolie kan helpen. Sowieso het regelmatig (iedere 10-15 duizendkm) de olie vervangen is nodig voor een lange levensduur van de automaat.
Ik heb wel vaker van problemen in de achteruit gehoord bij deze automaat. Ik zelf heb ook 1, en die is na 3 ton nog behoorlijk fris, iig zonder het achteruit-probleem.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 12 januari 2010 08:21 PM
  [ # 27 ]

dus een gebrek aan onderhoud is mischien het euvel? Wat kan het nog meer zijn?

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 januari 2010 08:23 PM
  [ # 28 ]

Kan het begin van het einde van de automaat zijn… kan echter zijn dat een (paar) keer nieuwe olie genoeg is.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 12 januari 2010 09:35 PM
  [ # 29 ]

Het blijft iig verbazend dat er aan de ene kant voorstanders zijn voor regelmatige olie wissel en dat andere weer zeggen; als ze nooit ververst is of als dat niet te controleren is moet je van de olie afblijven. Rolling Eyes

Voorwat betreft de motor kun je in het algemeen wel stellen dat een motor gekoppeld aan een automaat niet vlug over zijn toeren te jagen is en daardoor een “rustiger"leven achter de rug heeft.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 januari 2010 10:40 PM
  [ # 30 ]

De 4hp18 heeft een aftappunt, bijvuldop en peilstok. Is dus zeer geschikt om te verversen. De 4hp20 heeft in ieder geval geen peilstok (de rest weet ik niet) en dus veel minder geschikt, en ook niet bedoeld, om de olie te verversen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook