Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Correctie dan maar
De Turbo is altijd een 8v geweest. Helaas heeft PSA dit blok niet als 16v doorontwikkeld - lijkt mij een potentieel zuiniger en goedkoper alternatief voor de V6, downtuning avant la lettre zeg maar
Heeft Reno bijv wel gedaan voor Laguna e.d.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Even om je een beeld te geven (alleen de benzine uitv):
Tussen ‘89-‘94 = type 1 (‘94-‘95 overgangs model, break v/a ‘92)
Tussen ‘94-‘96 = type 2 (‘97-‘98 overgangs model naar type 3 tot 2001)
Type 1: 20 8v (110pk) instap model (ook wel oord uitv)
20i 8v (122pk) Comfort en Ambiance
20i 8v Turbo Constant Tork (145pk)
30 12v (170pk) Ambiance en Exclusive
30 24v (200pk) Exclusive (niet in de break uitv)
Type 2: 20i 16v (132pk) SX-VSX-Exclusive
20i 8v TCT (147pk) SX-VSX-Exclusive
30 12v (170pk) VSX-Exclusive
30 24v (200pk) Exclusive v/a ‘97-‘98 30 24v (190pk) nieuwe blok, (niet als break geleverd in NL)
Er zijn wel een hoop verschillende varianten op de markt gekomen die land afhankelijk zijn, met leer of juist niet met leer wereden uitgerust en die kregen dan weer een afwijkend stofje, zoals in de Exlucive varianten wel gebruikelijk was per land, qua interieur waren er stof-leer en alcantara in verschillende variaties.
Als ik nog iets vergeten ben, vul het aan.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Bij onderstaande link valt staat nog wat info:
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
@ Wes: Was er ook een 2.0 16V Exclusive? Ik weet wel dat er in het buitenland ook een TCT Exclusive en 2.1TD Exclusive waren…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Tjerk schreef:@ Wes: Was er ook een 2.0 16V Exclusive? Ik weet wel dat er in het buitenland ook een TCT Exclusive en 2.1TD Exclusive waren…
Yep die was/is er, of ie NL geleverd is weet ik dan weer niet, ik heb er wel eens eentje op MP zien staan.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Maar om even terug te komen op wat de TS vroeg, de 20i 16v automaat is gewoon een goede keuze.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
DSuper1970 schreef:
En dan kwam ik ook de CX term PRESTIGE nog tegen. Was dat een actie model?
Gr. Mike
De term PRESTIGE bestaat wel, in belgië of duitsland dacht ik.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
eXpelliarMus schreef:Maar om even terug te komen op wat de TS vroeg, de 20i 16v automaat is gewoon een goede keuze.
Ik heb een turbo ct gehad, en nu een V6. Tis maar net wat je gewent bent, een automaat is heerlijk iig. Mijn turbo was een handbak, de V6 een automatic.
2.0 tct automaat
Luitjes,
Ik rijd sinds augustus een TCT 2.0 met automaat (augustus 2000). De auto bezit twee eigenschappen kwa rijden. Of je rijd heel rustig en dan is het net een oude dame of je trapt het pedaal in en dan zijn er maar weinig auto’s te bedenken die net zo snel optrekken. Vooral die turbo werkt zich het laplazarus. Het is een gewone 8 klepper en dus geen 16 klepper. Brandstofverbruik beweegt rond de 1 op 10.
Een vreemd trekje heeft de automaat wel. Als je rustig optrekt slipt de bak in de hoogste stand even door waardoor het lijkt alsof de koppeling defect is. Geef je iets meer gas dan is er geen probleem en schakelt de bak perfect.
Kortom een heel fijne en toffe auto en op zijn tijd een wolf in schaapskleren.
Hallo mensen,
Even dit topic weer uit de lappenmand. Ik overweeg deze auto. Nu staat er een probleem met de automaat waarvan ik huiver. Is dit echt op te lossen zoals gezegd met het vervangen van olie en filter? En hoe lang gaan 2.0 motoren mee in combinatie met automaat?. En als iemand deze auto kent zou het natuurlijk nog mooier zijn.
Alvast bedankt!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het vervangen van de bakolie kan helpen. Sowieso het regelmatig (iedere 10-15 duizendkm) de olie vervangen is nodig voor een lange levensduur van de automaat.
Ik heb wel vaker van problemen in de achteruit gehoord bij deze automaat. Ik zelf heb ook 1, en die is na 3 ton nog behoorlijk fris, iig zonder het achteruit-probleem.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
dus een gebrek aan onderhoud is mischien het euvel? Wat kan het nog meer zijn?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Kan het begin van het einde van de automaat zijn… kan echter zijn dat een (paar) keer nieuwe olie genoeg is.
Het blijft iig verbazend dat er aan de ene kant voorstanders zijn voor regelmatige olie wissel en dat andere weer zeggen; als ze nooit ververst is of als dat niet te controleren is moet je van de olie afblijven.
Voorwat betreft de motor kun je in het algemeen wel stellen dat een motor gekoppeld aan een automaat niet vlug over zijn toeren te jagen is en daardoor een “rustiger"leven achter de rug heeft.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De 4hp18 heeft een aftappunt, bijvuldop en peilstok. Is dus zeer geschikt om te verversen. De 4hp20 heeft in ieder geval geen peilstok (de rest weet ik niet) en dus veel minder geschikt, en ook niet bedoeld, om de olie te verversen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.