geen sloopmeeting?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat kan natuurlijk met een nieuwe APK alsnog wel Vind ik wel dat we gelijk je Bimmert uit elkaar moeten trekken.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Poekoek schreef:Soort van grondverf is het eigenlijk, werd me eens aangeraden door een velgenboertje.
Nog wat technische vraagjes:
- De remkracht van de XM vind ik niet enorm indrukwekkend en de achterkant komt nog wel eens wat omhoog bij het remmen. Moet ik dan remmen ontluchten? En zo ja, hoe doe je zoiets?
- Bij vol accelereren in z’n 2 en 3 bij zo’n 2800 toeren klappert er iets in de voortrein lijkt het wel. Vandaag ook nog even getest na het vervangen van de stangetjes, maar het is er nog steeds.
- Ik begreep van een bekende dat het aan te raden is ook de Bobine te vervangen als je bij een Turbo CT de bougiekabels en bougies hebt vervangen om alles weer in ‘evenwicht’ te krijgen? Auto is nog altijd wat brommerig/bokkerig. Niet meer zoveel als eerst, maar toch…
Iemand?
—Remmen ontluchten moet je zelf even topic over zoeken , is veel over geschreven al.
Rechts boven is de zoekfunktie.
—Klapperen lijkt me meer de rubbers van je blok die speling vertonen.
—Is karakter, `t is een TCT, dus nerveus , vooral de serie 1.
Was de mijne ook , merk wel dat de auto zich aanpast aan mijn rustigere rijstijl dan die mijn voorganger had.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De onderste motorsteun, waar de aandrijfas doorheen gaat, was niet best. Ik heb destijds elke bereikbare motorsteun vervangen, behalve de onderste….Die vond ik laatst nog in m’n schuur.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Die vond ik laatst nog in m’n schuur.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Sinds vandaag wat problemen met de xenon installatie in mijn auto. Vanochtend deed de linkerkoplamp al niets meer en vanmiddag bij het wegrijden op het werk was het na wat knipperen van de rechter ook over. Heb me wel even gered door met de mistlampen te rijden, maar dat is ook niet echt ideaal. Moet ik dit zoeken in iets als een stukkende zekering of zijn de xenon lampen echt stuk?
Dan komt het volgende en dat is misschien lastig te zeggen voor jullie: als die xenon lampen stuk zijn trek ik liever het geheel er uit en zet ik er iets van Osram Nightbreakers in. Moet er voor een willekeurige universele xenoninstallatie dingen aangepast worden in de kabelboom zodat je niet zomaar weer je normale lampen terug kan plaatsen of is dat gewoon weer plug en play?
@ allen: nog even over die motorsteun: is dat gevaarlijk om even mee rond te rijden en is dat veel werk voor een garage om te vervangen?
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst de dimlichtrelais maar eens bekijken lijkt mij zo…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Waar kan ik die vinden en aan herkennen? Ben echt een leek op het gebied van electronica.
Het begon bij ons met 1 kapotte lamp, en nu is alles eruit…
Wat daar tussen is gebeurt is:
Alles afzoeken naar de goede vervangins lamp.
Via Internet 2 gekocht. Binnen gekregen, andere stekkers
Stekker van de oude overgezet op een nieuwe lamp.
Toen deed ie het weer, 2 dagen. En toen weer stuk.
We weten nog steeds niet wat het probleem was maar wij
hebben alles eraf gehaald…
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Over die motorsteun:. Die van mij (eigenlijk die van haar hè ) heeft ook z’n beste tijd gehad. De dame staat nu bij van Beersen vanwege een lekkende HD-regelaar. Ik heb gevraagd ook de motorsteun te vervangen, dus als het goed is weet ik morgen meer.
Gezien de reactie van Huib kreeg ik overigens niet de indruk met een tijdbom rond te rijden.
Je lichtrelais zitten rechtsvoor. Dus aan de kant van de computerbak boven je rechterlicht.
Maar jouw lichtprobleem ligt, zekerste weten, niet aan dat relais, omdat 1 relais beide lampen schakelt. Gezien jouw beschrijving, weet ik vrij zeker dat de trafo’s de geest hebben gegeven.
Noot voor mezelf: ik weet nu heel zeker dat ik ze ga aarden.
Wim,
Disciplus Simplex
Poekoek,
Ik zit nog ‘ns je vraag over pluk en pray te lezen en het dringt nu pas tot me door. Mijn universele set is inderdaad pluk en pray. Dus heb ik reserve halo’s in de auto. Niks geknoei in de kabelboom, omstekeren en met halo’s doorrijden.
Wim,
Disciplus Simplex
idd, ja kan er makkelijk weer gewone lampen inzetten…
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ Martijn: in dat geklooi zoals jij het beschrijft heb ik ook geen zin, het gaat er dus maar fijn uit. Het is een bak verlichting, maar het zit al niet al te netjes ingebouwd en als het dan ook nog eens gaat haperen mag het fijn aan de kant wat mij betreft. Heb daarnaast ook goede verhalen gehoord over Osram Nightbreakers, schijnen een flinke buidel licht te geven.
@ wimb: ben benieuwd naar de diagnose bij jou auto. Was het bij jou een klapperend geluid bij accelereren en dan met name rond de 2500-3000 toeren?
Ik hoop dat mijn setje ook plug en play is, heb echt geen zin in verder geouhoer haha. Ga dit weekend er wel even rustig naar kijken, die donkere koude avonden vind ik er minder geschikt voor.
Nee, zo erg als jij het beschrijft is het bij mij niet. Maar ik vind dat de motor teveel kantelt: de versnellingspook danst bij gas geven en loslaten.
Wim,
Disciplus Simplex