Hallo iedereen, vandaag viel me op dat mijn lampje van de oliedruk NIET oplicht als ik mijn sleutel in het contact steek… Ik rijd in een Berlingo 1.9D en normaal staat dit lampje rechts in het dashbord… Maar het brand dus nooit. Na het opstarten blijft het STOP lampje gelukkig niet branden en ik hoor ook geen PIEP. Maar is er iets mis? Stel nu… het lampje is kapot en ik heb toch te weinig oliedruk… krijg ik dan ook een PIEP te horen en gaat mijn STOP lampje dan branden? Maw als ik morgen mijn wagen start en mijn oliedruk lampje is stuk, hoe kan ik zeker weten dat er niets mis is met de motor. Heel graag reply….
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je moet voor de zekerheid even je oliepeil meten. Hoe dat moet staat in je instructieboekje.
Grtn,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Hoi, het olieniveau is ok 3/4de vol aan de peilstok, op het dashbord werkt het olieniveau metertje ook 5 van de 6 blokjes lichten op. Alleen zie ik nergens het rode oliedruk lampje oplichten, wat wel zou moeten telkens ik mijn sleutel in het contact steek. In de handleiding staat; verklikkerlampje voor oliedruk, gekoppeld aan het verklikkerlampje verplicht stoppen… Nu dit verklikkerlampje rood aan de rezchterkant vh dashbord zie ik niet branden…
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je maakt je zorgen om niets. Oliedruk valt maar zelden weg, waarschijnlijk is het lampje gesprongen ofzo. Zorg dat er genoeg olie in zit en als dat niet genoeg vertrouwen geeft zul je je klokkenwinkel moeten openhalen om het lampje te vervangen…
Ok thx voor je reply, ik denk ook dat het het hels karwij is om het lampje te vervangen. Maar…; ALS er nu eens wat scheelt met de olie druk, klopt het dan dat het STOP lichtje brand en er een piep komt. Ik leg graag linken en wil graag alles begrijpen. Misschien vindt je het overdreven maar ik denk dat je enorm veel weet over citroen (lees vaak berichten en telkens staat er een uitleg van jou bij).Als het kan toch even nog verduidelijking… Alvast bedankt aan ieder, dit forum werkt echt wel snel. Groeten, Filip