Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Mijn Ami heeft een probleem met de spanning.
De laadstroom blijft hangen op 15,7. Nieuwe spanningsregelaar (electronisch) maakt geen verschil. De spanning blijft stationair, gas, lampen aan of uit 15,7V. Als ik de spanningsregelaar geen massa laat maken, dan klimt de spanning op naar 17 stationair. Een directe kabel tussen de massa van de accu en de massa van de spanningsregelaar zorgt voor een spanning van 15,7V. Dus de spanningsregelaar lijkt wel een goede massa te maken.
De draad van de spanningsregelaar naar de Dynamo gemeten (weerstand) en deze lijkt goed te zijn.
Alleen de + van de spanningsregelaar was een kabel waar de fransen aan geknoeid hebben. Deze was verlengd en de koperbanen waren alleen aan mekaar gedraaid, zonder ze verder af te schermen of vast te klemmen of iets dergelijks. Deze verbinding weer goed gemaakt.
De electronische spanningsregelaar doorgemeten met een losse voeding en een multimeter en deze werkt naar behoren.
Naar mijn weten is de Dynamo goed.
Wie kan mij vertellen waar ik het probleem moet zoeken?
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Net nog een tijd bezig geweest. Uiteindelijk de nieuwe spanningsregelaar direct op de accu aangesloten met een nieuwe draad en een nieuwe draad van SR naar de Dynamo. En spanning blijft 15,5V. Dynamo vervangen, zonder resultaat.
Uiteindelijk wilde ik er voor vandaag mee ophouden, kreeg ik nog een laatste idee om even snel de oude mechanische SR te monteren. En wat denk je 14,9V Zoals het hoort dus.
Dus nu weer de mechanische erin gezet.
Het vreemde is dat deze vanmiddag ook 15,5V gaf. Maar wel met een draadboom die aan mekaar geknoopt was zonder af te schermen (12V die naar de SR gaat) en de draad die van de SR naar de Dynamo ging zat los op de SR geschoven en een krokodillenbekje zorgde ervoor dat deze er niet af kon vallen.
Kunnen deze slechte contacten het probleem geweest zijn???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Wat meet je als batterijspanning als de motor niet loopt ?
En als je dan de lichten opzet ?
Als je de gele stekker naar de ( wisselspannings ?? ) dynamo los haalt kan hij NIET meer laden , ben benieuwd welke spanningen je dan meet !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Spanning op de accu was iets van 12,8V.
Als de motor draaide maakte het niks uit of de lampen aan of uit stonden. Hij bleef dan 15,5V laden. Heb het niet gemeten met de motor uit.
Als ik de stekker van de dynamo los haalde, ging de meter weer naar 12,8V.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Zojuist nog een keer gemeten en de spanning was weer boven de 15,4V. Daarna even de auto oip contact laten staan met de motor uit, zodat de SR toch zijn stromtoevoer hield. En later nog een keer gemeten met motor aan en wat toeren en de spanning zat op 15,1V. Het lijkt erop dat de kou invloed heeft op het systeem.
Ga ook mijn multimeter eens testen, mogelijk dat daar ook een afwijking in zit.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"