Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Nu weer wat nieuws. Had wat koelvloeistof bijgevuld, en had de dop van het expansievat even flink aangedraaid. Ik zag wat sporen van lekkage namelijk dus ik dacht dat die dop er niet goed op had gezeten.
Tijdens een ritje vanavond rook ik al wat rare luchtjes. Even grabbelen rechts naast de middenconcole en ja hoor, warm en nat.
Ik denk dat de kvs uit het systeem is geperst, bij de zwakste schakel. Hoop maar dat dit een slangaansluiting op het kacheltje is, en niet dat kleine radiateurtje zelf.
Nouja, fietsen dan maar morgen…
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Gisteravond eens even de zaak uit elkaar getrokken. Blijkt dus gelekt te hebben uit de slang aansluiting op het kleine kacheltje. Kon die klem ook anderhalve slag geven Nouja, alles zit weer dicht en dadelijk maar eens kijken of ik het allemaal weer ontlucht krijg.
Wat me wel zorgen baart is dat er gewoon wederom bruine prut uitkomt. Half jaar terug al eens de hele zaak onder de douche schoongespoelt. Is mijn blok intern aan het doorrotten ofzo? Er zit wel netjes KVS in en geen kraanwater.
Ook die hoge druk lijkt me geen goed voorteken, maar misschien is die overdrukveer in de dop ook wel gewoon gaar.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
weet iemand of het bij een série 2 ook kan zijn dat als je kachelradiator lekt het een slangklem kan zijn die niet goed vast (meer) zit? Anders loont het de moeite om bij mij de zaak eerst eens los te trekken voor we grotere werkzaamheden inplannen. Mijn kachelradiator is namelijk ook lek.
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Argh! Nu laadt de dynamo niet meer bij, rode lampje brandt op de dash, en ik meet een geen laadstroom meer.
Bij het klussen had ik wel een kleine kortsluiting met 2 draadjes van de binnenvetrlichting-knop. De fuse is doorgebrand. Daar moet nog even een ander in.
Kan de dynamo nu gesneuveld zijn door deze kortsluiting of is het toeval? Ik neem ook aan dat de ontbrekende fuse niks met het niet-laden te maken heeft, of zit ik ernaast? Wel balen zeg, wilde net een stukje gaan rijden om het koelsysteem even te testen…
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Relekst! Nieuwe zekering geplaatst en de dynamo laadt ook weer. Nooit geweten dat de zekering van o.a. het plafondlicht in relatie stond met de dynamo.
Nou morgen maar eens even de luchtbellen uit het systeem gaan rijden!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Er begonnen zich toch wel hele rare bulten op de voorschermen te manifesteren, dat ik maar eens besloten heb de boel even los te trekken. Ik hecht niet heel veel waarde aan het uiterlijk van een auto, maar als de duiven er niet eens op willen sch*ten is het toch echt niet ok meer.
Hieronder wat foto’s wat ik ongeveer aantrof onder het voorscherm. Binnenscherm is gelukkig nog intact dus hier zetten we maar eens wat nieuws op binnenkort.
Ook de stoelen eruit geschroefd en onder de beide matten zat een mooi inspectieluik om de toestand van de straat van binnenuit te kunnen controleren. Hier moet moet ook iets op gelast gaan worden.
Binnenkort meer.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hmm, heb een hoop roestige CXen gezien door de jaren, maar zo erg!? Succes met repareren/restaureren!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Haha, ik zag dat je begonnen was. Ik merkte het pas op door de hoopjes ijzeroxide die overal rond je auto lagen.
Succes ermee, het zag er uit als een behoorlijke klus…
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Tja, het houdt je van de straat he
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Moet wel een erg slecht stukje metaal geweest zijn waar ze dat spatbord van hebben gemaakt. De rubber rand lijkt me nog in behoorlijke staat en dat binnenspatbord ook. Raar.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zo, wat een rot! Succes!
Citroen!
Dit zo ziende, zou dit bij mijn auto aanleiding zijn deze voor het overige ook aan een grondige roestinspectie te onderwerpen. En daarna zou ik direct alle roestvorming de kop indrukken met stralen en opnieuw spuiten. En als stralen al een gepasseerd station zou zijn, direct lassen en opnieuw spuiten. Het zou best zonde zijn zo’n fraaie CX te moeten offeren aan de roestduivel.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Duidelijk een geval van een oudere schade, waarbij er slechte kwaliteit imitatie voorscherm is gebruikt. Ook zie je dat er nauwelijks verf op de binnenkant van dat scherm zat. In de fabriek werden auto´s helemaal in een bad met anti-roest etsprimer gehangen ( niet dat dat erg veel zin had, maar toch…) en je ziet hier heel duidelijk dat dat ene scherm die behandeling niet heeft gehad. Ander schermpje er op en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Eergisteren heb ik je dame in de stalling uitgebreid bekeken en ik moet zeggen dat ik oneindig veel respect voor je hebt als je deze dame weer de weg op krijgt. Hier gaan heel veel uren in zitten, helemaal als je niet over een paar jaar weer met dezelfde ellende wilt zitten. Zelf zou ik zeker weten met een andere koets verder gaan. Veel succes, ik blijf het volgen!
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
En dan wel goed lassen. De stukjes er niet op lassen, maar op maat in het gat. Want anders heb je echt ‘in no time’ weer gaten, ergere gaten. Dat weet ik helaas uit ervaring met mijn SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl