Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb vervoer!
Via een kennis van mijn beste vriendin, toevallig heeft de jongen een CX Diesel van 1979 en twee GSsen.
Binnenkort gaan we met zijn oude Bedford diesel oprijwagen naar het zuiden.
Wordt nog lachen want het ding heeft een elektrisch probleem waardoor ie soms tijdens het rijden stilvalt. Ik heb beloofd hem te helpen, in ruil betaal ik alleen de diesel.
Leuk detail: de Bedford verbruikt 1 op 7
Anyway, het is echt goedkoop vergeleken met huren… sommigen vragen 1 euro per kilometer!!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Lelijke Eend schreef:arjan_verkade schreef:CitroenAZU schreef:Ik weet dat Wolders op de Schietbaanlaan -geloof ik- in Rotterdam VW LT oprijwagens verhuurt. Ik weet niet wat het kost. Kan je gewoon met je normale rijbewijs mee rijden.
zover ik weet mag je met een normaal rijbewijs 700 kg trekken.
en met rijbewijs BE 3500 kg.
dus als jij een CX wil trekken die wegen geloof ik altijd boven de 1300 kg en de zwaardere (diesels) wel tegen de 1500 kg dan houd je nog ongeveer 2000 a 2200 over voor je auto en aanhangercombi.
wat weegt zo’n aanhanger?
denk dat je het beste een C4 als trekauto kan zoeken die mag dik 1600 kg trekken.
C5(oude model) tot 1600 en de XM tot 1500Klopt geen ruk van.
Met rijbewijs B:
Het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger mag niet meer zijn dan het leeg gewicht van de trekkende auto. Het totaalgewicht (eigen gewicht + laadvermogen auto en eigen gewicht + laadvermogen aanhanger) mag niet meer zijn dan 3500kg. Een aanhanger met een eigen gewicht + laadvermogen van 750 kilo mag je zowieso trekken.
Met rijbewijs BE:
Je mag trekken wat je wilt, mits op de autopapieren staat dat je het mag trekkken. Het eigen gewicht + laadvermogen vna de trekkende auto mag niet meer zijn dan 3500kg.
Overigens, het gaat hier alle keren om het theoretische gewicht, niet wat de aanhanger/auto werkelijk weegt. En je auto moet de aanhanger ook mogen trekken ! Dus een auto met een gewicht van 1000kilogram met op het kenteken de vermelding dat je er maar 800kilo achter mag hangen, mag nooit een aanhanger met een gewicht van 1000kilo trekken. Hierbij gaat het overigens weer om het werkelijke gewicht.
Ingewikkeld he ?
Je mag met BE zelfs tot 7000 klio besturen!! Normaal is alles boven de 3500 Kilo iets waar je een groot rijbewijs voor nodig hebt. Ingericht voor goederen, rijbewijs C, ingericht voor personen, dan rijbewijs D.
Maar als je trekkend voertuig 3499.9 kilo weegt, en je aanhanger ook 3499.9 kilo, dan heb je een combinatie van 6999,8 kilo. En dat mag je gewoon met je BE rijbewijsje trekken!!
Test
Re: Eindelijk een CX gekocht
Alcyone schreef:En wat voor een!
Wat er gedaan moet worden voor de keuring:
*koplampen zijn niet fris meer. Heeft iemand nog een setje liggen?
Gezien op marktplaats: 2 komplampen serie 1 voor 45 Euri…
En nog gefeliciteerd met de CX!
Foto’s van mijn CX-en:
http://homepage.mac.com/paz/Citroen_CX/Menu13.html
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
toen ik mijn BE haalde was het zij zo uitgelegd
tot 750 mag je altijd trekken, ook zonder BE.
met BE mag je een totaal gewicht van 3500 kg hebben en tot 18 meter.
trekvoertuig mag trekken wat er op het kentenbewijs staat.
en tot 750 kg mag je ongeremt trekken.
of de regels zijn veranderd of ik heb het verkeerd begrepen?
ik heb het wel gehaald
we gaat wel beetje offtopic geloof ik
nou ja gelukkig heeft Alcyone al vervoer
wat heb je nu btw?
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Je weet dat je voor expertise/slooponderdelen (zoals koplampen bijv.) altijd terecht kunt bij Beau bij jou op de hoek (Leerdam)? www.citroentresbeau.nl
Heeft van zijn hobby zijn beroep gemaakt en is niet te duur vind ik.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Gefeliciteerd met je CX project. Hopelijk kun je snel genieten van veel genoegelijke kilometers in je CX. Ooit hoop ik er ook een te hebben…..
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Na verkoop van mijn Peugeot 404 ,eindelijk een Citroen CX gekocht,
een mooie witte van 1988.
Een basic CX namelijk een 2.0 RE.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Grompie schreef:Na verkoop van mijn Peugeot 404 ,eindelijk een Citroen CX gekocht,
een mooie witte van 1988.
Een basic CX namelijk een 2.0 RE.
Omdat dit topic voornamelijk over Alcyone’s aangekochte SX gaat, wil ik je van harte uitnodigen om zelf een topic aan te maken. (en pics te plaatsen natuurlijk!!!)
CX 25 Prestige Turbo 1985 - Eén van de eerste 2’s
Vandaag mijn eerste CX gekocht! Nog anderhalve week wachten en dan staat ie voor mijn deur. Ik kan niet wachten, zodra ik foto heb zal ik die toevoegen!
Natuurlijk een ieder die ook zijn/haar eerste heeft gefeliciteerd en geluk ermee.
grt Remco CX 2 , C’est Demon! La beauté sauvage!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
een cx is een perfecte auto ik zie dat je een turbo heb gekocht is het een orgineele nl auto of import en kan je er wat over vertellen
Nou, kom dan maar op met die foto’s . Na mijn studie (over 3 jaar) koop ik er ook in. Er is voor mij geen weg meer terug, ik ga me volledig in het avontuur storten.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
in 2001 is ze geimporteerd uit la douce France. Die bodem is erg hard. Historie uit Frankrijk onbekend maar ze is al 5 jaar in onderhoud geweest bij Très Beau. Km. ca 180.000 .
Geen roest op de bekende plekken, velgen jaar geleden gerestaureerd.
Ik laat de motorkap eerst nog overspuiten ivm vervelende steenslagschade. Zal wel iets kleurverschil geven, maar goed het maakt het geheel toch mooier.
Maar goed zodra ik de limousine heb meer . . .
grt Remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met de aankoop van de CX.
Oke, dan mijn toekomstplannen
Een TRD Turbo 2 voor de grote afstanden en een GTi Turbo 2 voor meetings en als ik wat snelheid wil hebben (o een misschien eens voor een wat langere afstand richting, euhm,Breda, ofzo).
Maar eerst denk ik aan komen te zetten met een G*lf 2 ide fout gemaakt is.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Graag wil ik iedereen die een CX heeft aangeschaft, uitnodigen om een eigen topic aan te maken. Hierdoor blijft dit topic over de aanschaf van Alcyone’s CX een beetje overzichtelijker en krijgen de andere aangeschafte CX-en de aandacht die zij verdienen.
Oké, maar ik heb nog niets aangeschaft.
Hm,m, dit was ff offtopicgebrul, maargoed.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.