Geweldig forum!
Sinds kort heb ik een C5 2. HDI, Break van okt 2001. Prima auto. Alleen één ding blijft me irriteren.
De armleuning van de bestuurdersstoel kan niet ver omlaag, hij blijft in een hoek van 90 graden, terwijl de bijrijders leuning gewoon wel verder naar beneden kan. Dit rijdt niet echt comfortabel.
Volgens de verkoper (geen dealer) is dit normaal, ik geloof daar niets van.
Mijn vraag dus: heeft de verkoper gelijk, zo nee wat kan ik er zelf aan doen/repareren om die leuning wat verder naar beneden te krijgen.
Een 2e vraagje: in de boekjes heeft men het over een sportstand, mijn C5 heeft dat knopje helemaal niet, allen pijltje omhoog en pijltje naar beneden en dus het middelste knopje niet. Is dit vreemd?
Ben benieuwd naar jullie oplossing(en). Nu alvast bedankt
———
NU: C3 e-HDI 90 Airdream Collection
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
VW Passat Variant 19 D (313000)
Citroen C5 2.0 Hdi LIgne Prestige (318.000)
Hoi,
Ook de armleuning van de bestuurder moet naar beneden kunnen. Dit is bij de c5 van mn pa tenminste wel het geval. Gewoon even de armleuning optillen en vervolgens naar beneden duwen. En anders toch weer terug naar de dealer want van zijn verhaal klopt volgens mij niets.
Over de sportstand: Dit kan best eens kloppen. Deze is slechts op de zwaardere motoren geleverd. Misschien dat iemand anders weet op welke motoren en uitvoeringen dit precies was.
Xsara_Coupe
Ja dat omhoog trekken en dan weer naar beneden, dat weet ik. Alleen hij blijft veel te hoog dus, als ik mijn arm erop leg.
———
NU: C3 e-HDI 90 Airdream Collection
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
VW Passat Variant 19 D (313000)
Citroen C5 2.0 Hdi LIgne Prestige (318.000)
Bij mn vader gaat de armleuning van de bestuurdersstoel gewoon tot op de middenconsole. Dus helemaal naar beneden. Ik weet verder geen oplossig voor dit probleem. Misschien toch maar even langs de dealer rijden…
Xsara_Coupe
de sportstand zit op (oude model) de 2.2 HDi en de 3.0V6 en 2.0 16v benzine en bij het nieuwe model alleen op de 2.2 HDi en 3.0 V6..
Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: armleuning bestuurder
aktaion schreef:Geweldig forum!
Sinds kort heb ik een C5 2. HDI, Break van okt 2001. Prima auto. Alleen één ding blijft me irriteren.
De armleuning van de bestuurdersstoel kan niet ver omlaag, hij blijft in een hoek van 90 graden, terwijl de bijrijders leuning gewoon wel verder naar beneden kan. Dit rijdt niet echt comfortabel.
Volgens de verkoper (geen dealer) is dit normaal, ik geloof daar niets van.
Mijn vraag dus: heeft de verkoper gelijk, zo nee wat kan ik er zelf aan doen/repareren om die leuning wat verder naar beneden te krijgen.Een 2e vraagje: in de boekjes heeft men het over een sportstand, mijn C5 heeft dat knopje helemaal niet, allen pijltje omhoog en pijltje naar beneden en dus het middelste knopje niet. Is dit vreemd?
Ben benieuwd naar jullie oplossing(en). Nu alvast bedankt
1. Nee, verkoper heeft geen gelijk, dient hetzelfde te werken als bij de bijrijderstoel.
2. Sportstand: Zie ander antwoord voor welke motoren. Mijn toevoeging, je mist er niet veel aan, ook niet bij ‘sportief’ rijden op de openbare weg.
Het basis HP3 systeem regelt de zaken goed af, mijn mening is dat de sportstand meer een marketing gimmic is dan dat het veel toevoegd aan het goede veersysteem. Misschien dat ze dachten: de Duitse toppers hebben ook zoiets bij hun luchtvering, dat kunnen wij ook.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
PjotrBlom schreef:de sportstand zit op (oude model) de 2.2 HDi en de 3.0V6 en 2.0 16v benzine en bij het nieuwe model alleen op de 2.2 HDi en 3.0 V6..
Bij het nieuwe model ook op de 2.0i 16v benzine (althans in België)
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
fijn die landen verschillen…in nederland zit ie er niet meer op!
kikker schreef:fijn die landen verschillen…in nederland zit ie er niet meer op!
Heb even op diverse Europese sites van Citroën gekeken, en blijkbaar is de 2.0i 16v benzine alleen in België met sportknopje verkrijgbaar… Misschien is het een fout in de Belgische brochure.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Ik ben bang dat het gewoon een Belgische vergissing is. Zeker als je ziet dat de 2.0i 16v er alleen als SX in staat. Op dat niveau is “echte Hydractive” (H3+) nog nooit standaard geweest.
In Duitsland en UK kon je bijvoorbeeld de 2.2HDi16 ook als SX krijgen. Op de Exclusive was H3+ standaard, maar niet op de SX!
De folder spreekt ook van variabele demping, maar dit moet natuurlijk variabele veerkarakteristiek zijn (variabele stijfheid en demping!)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
hey allen,
bij mijn pa zijn C5 kan de armsteun ook niet MEER helemaal naar beneden kon hij vroeger wel iemand een oplossing wat er aan de hand kan zijn of iemand die weet hoe ik hem los kan halen zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=177159#177159
alvast bedankt.
Groet Martijn
niemand??
Groet Martijn
het is zo koud buiten…...
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Auteur Bericht
M&M Geplaatst: 25 Jan 2006 09:19 Onderwerp:————————————————————————————————————————
Misschien even langs een autobekleedbedrijf , deze hebben verstand van zaken en kunnen waarschijnlijk een oplossing geven , ik ben bij http://www.snel.com ( niet echt in de buurt van Groningen ) geweest toen ik wat kleine problemen met de rugverstelling van m’n Xantia had ... was zo gefixt
thnx voor de tip
Groet Martijn
d8 dat je de leuning naar de stoel moest doeien en dan helemaal naar achteren en dan haal je hem er zo uit. alleen kan je het probleem niet verhelpen. het probleem zit dan in de armleuning zelf zijn we inmiddels achter gekomen. en dit kan je niet uit elkaar halen dus ook niet reparen. gevolg een nieuwe armsteun wat veel geld kost.
suc6 ermee.
als je de oplossing hebt om het te kunnen maken laat het dan maar weten. want een nieuwe is erg duur en dus nog niet gekocht.
Groet Martijn