Ik denk dat het afhangt van de motor. Niet alleen het type, maar ook van de slijtage.
Schijt aan originaliteit.
Het verbruik is niet de voornaamste reden dat ik Vpower tank. Ik ben het er wel mee eens dat het lagere verbruik grotendeels wegvalt tegen de hogere prijs. Groot voordeel is wel dat er in vpower en ultimate reinigende stoffen zitten. Deze stoffen verwijderen koolaanslag van kleppen en andere motoronderdelen. Bovendien bevatten ze een wrijvingsverminderend additief. Dit zorgt er voor dat de slijtage van je motor aanzienlijk minder is. En aangezien ik mijn xsara het allerbeste gun, tank ik vpower en ultimate.
Maar zoals eerder in dit topic gezegd: Iedereen moet tanken wat hij of zij zelf wil.
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Het verbruik is niet de voornaamste reden dat ik Vpower tank. Ik ben het er wel mee eens dat het lagere verbruik grotendeels wegvalt tegen de hogere prijs. Groot voordeel is wel dat er in vpower en ultimate reinigende stoffen zitten. Deze stoffen verwijderen koolaanslag van kleppen en andere motoronderdelen. Bovendien bevatten ze een wrijvingsverminderend additief. Dit zorgt er voor dat de slijtage van je motor aanzienlijk minder is. En aangezien ik mijn xsara het allerbeste gun, tank ik vpower en ultimate.
Maar zoals eerder in dit topic gezegd: Iedereen moet tanken wat hij of zij zelf wil.Xsara_Coupe
Tuurlijk. Maar tegelijk zou ik je aan willen raden niet alles te geloven wat de reclame je vertelt. Dat je daar blind in gelooft is je goed recht; in de praktijk blijken er nogal wat holle claims en loze beloften te worden verkocht.
Een wrijvingsverminderend additief in de brandstof? Ik denk dat smeerolie een logischer plek voor is eerlijk gezegd, wil je motorslijtage (en van welke onderdelen dan precies, zoveel staat er niet in contact met de brandstof) kunnen verminderen. De prijs/prestatie verhouding moet dan wel bijzonder goed zijn overigens om het prijsverschil (en de uitgespaarde hypothetische reparatiekosten, 1 stuks brandstofpomp en 4 injectoren) te kunnen rechtvaardigen, maar dat even ter zijde.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk dat het niet een aanrader is voor luchtgekoelde motoren. Doordat de temperatursverschillen in deze blokken nogal groot zijn (de koeling van een GS/2CV is werkelijk zeer goed, het duurt soms erg lang voordat de olie echt warm is), zijn de marges binnen blok ook groter dan bij nieuwerwetse vloeistofgekoelde motoren.
De reinigende werking kan er voor zorgen dat het afdichtende olielaagje op de wanden van de cilinder langzaam oplost. En dat wil je niet….
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
BXsport1986 schreef:Vind de sfeer een beetje grimmig worden…...
Valt wel mee. Er is een gezonde discussie gaande waarbij iedereen met argumenten voor mening op komt. En zolang we niet persoonlijk worden/iedereen in zijn waarde laten, kunnen we daar natuurlijk mee verder gaan.
Ik blijf het nog steeds gek vinden dat de oliemaatschappijen geen testresultaten laten zien. Hiermee zouden ze deze discussie kunnen voorkomen. (of niet natuurlijk )
Caroline81 schreef:Ik heb met mijn visa ook slechte ervaringen met V-power. Maar toch zijn er een hoop mensen die er heel tevreden over zijn. Lijkt me dat je dat niet zomaar uit kan vlakken. En of dat dan allemaal suggestie is? Dan verklaar je toch wel een hoop mensen voor gek lijkt me.
Ik heb in mijn informatie staan dat elk land een ander soort V-power heeft. De V-power in nederland is meer op milieu gericht (zoals de pura) en heeft een andere samenstelling dan de duitse. Maar heb dat alleen vluchtig doorgelezen dus zou het moeten opzoeken om de precieze verschillen te weten.Ik ken heel die ADAC niet maar het test-verslag is aardig kansloos. Als je dat wilt vergelijken met TNO beledig je toch wel een paar mensen lijkt me.
de ADAC is een soort duitse tno
En je moest eens weten hoeveel een placebo effect teweeg kan brengen bij mensen: o ik heb nu vpower getankt en gaan vervolgens hoopvol rijden, onbewust telkens op de snelheid lettend en kijken naar de verbruiksmeter en concluderen na afloop dat het geholpen heeft! (ja, alleen niet door de brandstof maar door de bestuurder)
En geloof het of niet maar test na test bewijzen allemaal hetzelfde, je komt geen meter verder op vpower dan op gewone benzine.
Bovendien spreek ik ook uit eigen ervaring en ook de ervaring van heel veel mensen op diverse internet forums, allemaal zeggen ze hetzelfde: wijzigt je rijstijl niet dan helpt dat spul niks.
Dus de mensen die er wel in geloven, tank het lekker en ben fijn eigenwijs of doe het omdat het meer reinigende middelen en andere dopes heeft maar beweer niet dat je verder op een tank kan rijden.
Just my 2 cents.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
patje74 schreef:BXsport1986 schreef:Vind de sfeer een beetje grimmig worden…...
Valt wel mee. Er is een gezonde discussie gaande waarbij iedereen met argumenten voor mening op komt. En zolang we niet persoonlijk worden/iedereen in zijn waarde laten, kunnen we daar natuurlijk mee verder gaan.
Ik blijf het nog steeds gek vinden dat de oliemaatschappijen geen testresultaten laten zien. Hiermee zouden ze deze discussie kunnen voorkomen. (of niet natuurlijk )
Ik zeg niets meer…... Gezonde discussie is ok!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
metro2005 schreef:Caroline81 schreef:Ik heb met mijn visa ook slechte ervaringen met V-power. Maar toch zijn er een hoop mensen die er heel tevreden over zijn. Lijkt me dat je dat niet zomaar uit kan vlakken. En of dat dan allemaal suggestie is? Dan verklaar je toch wel een hoop mensen voor gek lijkt me.
Ik heb in mijn informatie staan dat elk land een ander soort V-power heeft. De V-power in nederland is meer op milieu gericht (zoals de pura) en heeft een andere samenstelling dan de duitse. Maar heb dat alleen vluchtig doorgelezen dus zou het moeten opzoeken om de precieze verschillen te weten.Ik ken heel die ADAC niet maar het test-verslag is aardig kansloos. Als je dat wilt vergelijken met TNO beledig je toch wel een paar mensen lijkt me.
de ADAC is een soort duitse tno
En je moest eens weten hoeveel een placebo effect teweeg kan brengen bij mensen: o ik heb nu vpower getankt en gaan vervolgens hoopvol rijden, onbewust telkens op de snelheid lettend en kijken naar de verbruiksmeter en concluderen na afloop dat het geholpen heeft! (ja, alleen niet door de brandstof maar door de bestuurder)En geloof het of niet maar test na test bewijzen allemaal hetzelfde, je komt geen meter verder op vpower dan op gewone benzine.
Bovendien spreek ik ook uit eigen ervaring en ook de ervaring van heel veel mensen op diverse internet forums, allemaal zeggen ze hetzelfde: wijzigt je rijstijl niet dan helpt dat spul niks.
Dus de mensen die er wel in geloven, tank het lekker en ben fijn eigenwijs of doe het omdat het meer reinigende middelen en andere dopes heeft maar beweer niet dat je verder op een tank kan rijden.Just my 2 cents.
Och, dezelfde discussies bestonden al toen je alleen nog maar Normaal en Super had, of later Euro, Super en Superplus. Allicht dat er uitvindâhs zijn die beweren dat je met Super véél meer kilometers maakt en met Superplus nóg meer. Dat soort misverstanden is van alle tijden.
Maar betere verkopers dan argeloze consumenten kan je je als olieboer niet wensen.
Shell zegt er zelf het volgende over:
“Wat is het voordeel van Shell V-Power?
Shell V-Power is een kwalitatief hoogwaardige loodvrije benzine die uw motor beter laat reageren wanneer het er echt op aankomt. “
en
“Shell V-Power werd ontworpen om uw motor beter te laten reageren doordat deze uw motor reinigt terwijl u rijdt. Het is algemeen bekend dat motoren zuiniger werken zonder afzettingen, dus zou uw benzineverbruik normaliter moeten afnemen als u Shell V-Power gebruikt. “
Genoeg slagen om de arm lijkt me zo. En begin je met een schone motor (die nooit echt serieus vervuild is geweest) dan zou je het verschil dus niet moeten kunnen merken. De claim is dus helemaal niet dat je er zuiniger mee rijdt, maar juist dat je je motor schoner houdt. Punt. Voor wat dat waard mag wezen. En of je dan ook goedkoper uit bent (onzuiniger verbruik op den duur tegen de hogere prijs) is de vraag die niet beantwoord wordt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ach ja. Ik heb ooit in een grijs verleden een jaartje bij een Shell-benzinepomp gewerkt en dan krijg je ook een trainingsdag over brandstoffen en olie etc. Natuurlijk vertelt zo’n trainer je dan dat Shell de beste brandstoffen maakt… Ik durf te wedden dat de trainer van Total ze daar precies hetzelfde over hun brandstof vertelt. Ik geloof dan ook helemaal niks van Pura- of V-Power of al die andere (dure) merkgebonden variaties op benzine. En inderdaad, verder dan mooie reclamekreten zijn de maatschappijen nog niet gekomen. Een onweerlegbaar testresultaat dat hun beweringen onderschrijft heb ik nog niet gezien…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mulder schreef:Natuurlijk vertelt zo’n trainer je dan dat Shell de beste brandstoffen maakt… Ik durf te wedden dat de trainer van Total ze daar precies hetzelfde over hun brandstof vertelt.
Waarschijnlijk is dat de zelfde trainer hoor!
patje74 schreef:Mulder schreef:Natuurlijk vertelt zo’n trainer je dan dat Shell de beste brandstoffen maakt… Ik durf te wedden dat de trainer van Total ze daar precies hetzelfde over hun brandstof vertelt.
Waarschijnlijk is dat de zelfde trainer hoor!
Het meest verontrustende is dat ze al jaren de beste spullen maken maar dat het tóch blijkbaar altijd weer beter kan. Hebben ze je nog staan beliegen ook !
Met de enorme stijging van de brandstofprijzen waren die kansloze figuren bij de pomp die je probeerden over te halen tóch V-Power te tanken wel snel verdwenen. Ja hoor, ook op mij met mijn BX kwamen ze nog braaf af: “Meneer, heeft u er al eens over gedacht om V-Power te tanken?”- “Nee, ik heb er één lekke dieselpomp aan overgehouden en dat vind ik wel genoeg”..
Ze prijzen het dus gewoon actief aan, ook al rijdt je in een auto van voor de Golfoorlog.
Ich bin ein Breaker
Dat ze gestopt zijn met het promoten is simpelweg omdat er al periodes gepland waren waarin het gepromoot zou worden. Heeft dus niks met de benzineprijzen te maken. Ik moet nu officieel de diesel variant promoten, maar ik ga mezelf niet voor gek zetten.
Bij de pompen staan uitzendkrachten Die probeerden het ook bij mij.
Caroline81 schreef:Dat ze gestopt zijn met het promoten is simpelweg omdat er al periodes gepland waren waarin het gepromoot zou worden. Heeft dus niks met de benzineprijzen te maken. Ik moet nu officieel de diesel variant promoten, maar ik ga mezelf niet voor gek zetten.
Bij de pompen staan uitzendkrachten Die probeerden het ook bij mij.
Jij werkt bij een pomp? Dan heb je vast wel wat meer insideinfo dan wij! Maar ja niet dat Shell zeggen tegen zn personeel “weet je, het scheelt echt helemaal niets hoor die v-power hehehe”.
Trouwens hier bij een Q8 pomp in Utrecht Super 98 € 1,41 per liter!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
metro2005 schreef:
de ADAC is een soort duitse tno
: ik kan het wel weer mis hebben, en het is muggeziften, maar de ADAC is de duitse ANWB, die hebben een eigen perspektief.
TNO is een onafhankelijk onderzoeksinstituut, volgens mij is dat meer de TÜV in duitsland.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ADAC is inderdaad de germaanse ANWB, maar TÜV is toch Duits voor APK?
En aangezien de Shell mij geen super gelood meer wil schenken, hoef ik die dure “wonderbrouwseltjes” van ze ook niet
Foto’s van mijn CX-en:
http://homepage.mac.com/paz/Citroen_CX/Menu13.html