ik ga een AX aan het slopen, kan je misschien wel wat degelijke spullen geven
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Altijd welkom!
AX Volcane 1400. Heerlijk
Ik heb ook nog wel AX/ZX spulletjes liggen, waaronder een z.g.a.n. distributie-riem voor een 1.4i motor.
(mist alleen een paar tandjes )
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
OOOH als dat allemaal in dat autootje past dan past die dubbele Solex ook wel bij mij in
Wat een ruimte verschil onder de kap zeg
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ZX1.4i schreef:Ik heb ook nog wel AX/ZX spulletjes liggen, waaronder een z.g.a.n. distributie-riem voor een 1.4i motor.
(mist alleen een paar tandjes )
Heb jij die meegenomen ??
AX Volcane 1400. Heerlijk
Ja als aandenken
Weet je wat ik mij af zit te vragen, is de 1.4i wel echt een vrije slag motor :
Bij het op tijd zetten van de motor ben ik begonnen met het draaien van de nokkenas naar het blokkeergat, na een halve slag voorzichtig draaien blokkeerde deze. Het leek wel alsof iets tegenwerkte (kleppen tegen de zuigers?), toen heb ik de krukas gedraaid naar de aangebrachte markeringen, en toen kon ik de nokkenas wel naar het blokkeergat draaien.
Is het mogelijk dat wanneer de nokkenas gelijk staat met het blokkeergat, de kleppen dusdanig dicht/open zijn dat de zuigers deze niet kunnen raken?
Erg ingewikkeld, kan je wel vertellen dat hij perfect rijd! Nog even de wielkasranden uit vijlen en wat kleine dingetjes en dan is het perfectos!
AX Volcane 1400. Heerlijk
Leuk verhaal… alleen die melkpakking…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
ik vond de melkpakking juist fantastisch!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:ik vond de melkpakking juist fantastisch!
ja een bierviltje zou pas overdreven zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ZX1.4i schreef:
Weet je wat ik mij af zit te vragen, is de 1.4i wel echt een vrije slag motor :
Is het mogelijk dat wanneer de nokkenas gelijk staat met het blokkeergat, de kleppen dusdanig dicht/open zijn dat de zuigers deze niet kunnen raken?
Bestaan die ? vrije slag motoren?
Volgens mij is er altijd een punt dat de klep de zuiger kan raken… ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
web schreef:Leuk verhaal… alleen die melkpakking…
Recycling noemen we dat
Mijn vorige auto, de ZX1.4i heeft ook een melkpakpakking
bogaard77 schreef:Bestaan die ? vrije slag motoren?
Volgens mij is er altijd een punt dat de klep de zuiger kan raken… ops:
Ik heb ergens gelezen dat de 1.6i een vrije slag motor is, weet alleen niet meer of ze het over de 1.6 TU of XU motor hadden
Vrije slag motoren bestaan in ieder geval wel, veel moderne 16v’s (daarbij denk ik niet specifiek aan PSA, van PSA weet ik het niet) zijn vrije slag… kleine lichthoogte ook nog eens onder een hoek, en forse hapjes uit de zuigers.
De 1.6 XU is dacht ik geen vrije slag motor.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Ik zal binnenkort eens bij een dealer/specialist vragen hoe het zit?
laat mij het dan ook ff weten ben wel benieuwd!
AX Volcane 1400. Heerlijk