2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Citroën, made by Karmann Ghia
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 14 januari 2010 05:37 PM
  [ # 16 ]
skremar schreef:

lol, ik lig in een deuk. Zo mooi onderbouwde kritiek. Zelf eigenlijk nooit last gehad van die slechte techniek. Onderhoudskosten zijn minimaal. Waarschijnlijk zijn alle 5 de Citroën ervaringen uitzonderingen (de citroenen vn mijn oma inbegrepen)

mvg

tja helaas heb ik dat probleem ook..

al 8 waaronder die van de schoonouders ook…prima wagens..

Profiel  

Gepost: 14 januari 2010 07:52 PM
  [ # 17 ]

Mag ik hier toch even opmerken dat het niet gewenst is om hier het zoveelste kankermaareeneindwegtopic van te maken? De topicstarter geeft aan dat hij de kwaliteit van zijn C5 (en daarbij zwalkt ie wat tussen bouwkwaliteit en ontwerpkwaliteit) niet op peil vindt. Als ik zo verder lees gaat het ondertussen om een oudere auto (315000 km), dus blijkbaar viel er al die tijd best mee te leven. Laten we er op letten dat dit topic geen negatieve toonzetting krijgt.

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
  [ # 18 ]

Er zal overal al eens een slechte versie van gemaakt zijn denk ik.  Laughing

Maar kijk eens naar andere merken, ik denk dat je voor dezelfde klasse wagen niet meer of minder problemen zal hebben.
De C5 is ook een vrij betrouwbare wagen, op enkele van de eerste series na. Maar ook andere merken hebben de nodige last gehad tijdens de introductie van alle elecktronica (denk aan mb, renault,...)
En gezien de km-stand vind ik het allemaal nog wel meevallen hoor.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

[ # 19 ]
bogaard77 schreef:

Ok. Volkswagen. Nemen we de golf 4. Heb je OOIT wel eens een koplampje vervangen?

Ja hoor, apeltje eitje Wink

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

Bernardo A.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 14 januari 2010 08:05 PM
  [ # 20 ]

Nou Oops, bij mij ging de knop om toen de achterste uitlaatpot moest worden vervangen. Bij de merkdealer ca. € 400, = en elders € 177, = Iets rumoeriger, dat wel, maar bij zulke verschillen ga je er toch anders tegenaan kijken. En dat was in een tijd dat elke maand wel weer een andere reparatie had en daar zaten forse reparaties bij, zoals de dynamo. Dit is slijtage, maar het vervangen bij een citroën is dan altijd weer lastiger dan bij een -bijvoorbeeld- duitse auto. En dan dreunen de werkplaatstarieven flink door.
Overigens waren beurten ook aan de prijs, vanaf 340, = als er niets te verhapstukken was, maar schreef het schema wat extra’s voor dan ging het rap richting de € 500, = Zonder reparaties.

Typisch productgerelateerde problemen zijn: bonkende achteras, volgens mijn merkdealer annex verkoper een constructiefout. De koppakking. Bij die merkdealer was ik nr. 3 in één maand en na een uurtje googlen had ik het wel gezien; algemeen probleem bij die PSA motoren. Problemen met de radio-cdspeler. Accepteert zelden nog een CD en na de laatste computerstoring is de radio-ontvangst ook minimaal. Kapotte computer, de computer is sowieso altijd een blijvende bron van storingen en die schakelde tijdens het rijden ook wel eens alle functies uit. sluitwerk achterklep + roest op die klep; diverse temperatuurmeters versleten en de bediening van het rechterraam. Wil je dat repareren dan moet je de hele unit vervangen en dat kost echt veel geld. Eeuwig trillende voorwielen grote slijtage achterbanden. Banden cuppen, zowel voor als achter. Slecht contact hoogteregeling, waardoor deze tijdens het rijden weigert, zonder een waarschuwing te geven. Afijn, in de laagste stand kan je nog aardig doorrijden, zo merkte ik.

Zaken die “merkwaardig” zijn zijn o.a. de achterruitenwisser. Geen acuut probleem, maar wel een erg domme constructie; De bekerhouder aan de bestuurderszijde is goed voor een puntzak patat, mocht je die in de auto willen eten, maar er past geen enkele beker in. Autogordels die niet oprollen en dus vaak tussen de deur komen. De hoes over de bagageruimte wordt met een metalen, puntige stang vastgezet en die stang beschadigt bij het oprollen de bekleding achterin. Daar zijn gaten ontstaan, waar de stang in blijft zitten. Een rondere afwerking van de stang had dit euvel voorkomen. De intervalstand, of liever gezegd, het ontbreken ervan. Je kan de ruitenwissers op automatische bediening zetten, maar bij de minste motregen slaan de ruitenwissers al snel op hol. Dit kon de merkdealer overigens ook niet veranderen. 

In totaal is de auto erg onderhoudsgevoelig en dat in combinatie met de tarieven van de merkdealer wordt dat boven de 150d km te duur. Werd de auto meer op “stop and go” gebouwd vwb onderhoud en was de auto minder onderhoudsgevoelig, dan had je dat omslagpunt veel later, of in het geheel niet. Ik switchte bij ca. 200.000 km toen er gewoon teveel reparaties waren.
Toen besloot ik ook om de auto af te rijden. De problemen met de auto deden de inruilwaarde geen goed en als de auto na gebruik naar de sloop kan heb je nix in te ruilen en ben ik vrij om te kiezen wat ik wil.

En nogmaals, het is me er niet om te doen om het merk af te zeiken, maar er zijn gewoon zaken waar de ontwerpers bij PSA om de een of andere reden maar niet de vinger achter kunnen krijgen.

En als je het zelf niet kunt is het verstandig om zaken uit te besteden.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 januari 2010 08:22 PM
  [ # 21 ]

Maar… waarom vind jij dat jouw C5 exemplarisch is voor alle C5’s? Zijn al die hordes tevreden C5-liefhebbers (tsja, het zijn er hordes, ik snap er ook niks van) allemaal krankjorum? Of heb je net die ene, die bijzondere, die enige echte maandagmorgen-wagen gekocht? Ik zou zeggen, koop eens een staatslot!

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 januari 2010 08:43 PM
  [ # 22 ]
tilanus schreef:
Bernardo A. schreef:

Karmann Ghia is een autobouwer….

Lezen is ook lastig;

Zoals eerder hier door meerderen aangegeven. Karmann is een zo goed als failliete carrosseriebouwer en Ghia is een ontwerpbureau uit Turijn.

De Karmann Ghia was een door Karmann verbouwde VW die de modelnaam ‘Ghia’ heeft meegekregen.

Inderdaad. Ons nieuw forumlid heeft een leesprobleem, volgens mij. Of hij is te eigenwijs voor zijn kennis. Smile

Citroen!

Profiel  

stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

Gepost: 14 januari 2010 09:39 PM
  [ # 23 ]

dé foutloze auto bestaat helaas niet..

Enkele voorbeelden:

- Mijn papa zijn S-type moest een nieuwe boite hebben nog binnen het jaar na aanschaf. Bleek een constructiefout ,maar gelukkig onder garantie.
- Om bij diezelfde S-type een leiding van het koelsysteem te vervangen moest ongeveer de helft van het vooronder eruit om eraan te kunnen (dus daar is het ook weldegelijk lastig werken)
- Zijn motor van zijn XF wou na de eerste dag niet meer af en niets werkte nog, de auto had zichzelf eigenlijk vastgezet. Wat bleek de reden => ergens een klein stekkertje in het dashboard dat niet goed bevestigd was en dat contact maakte met de massa. Moet u niet zeggen dat ze daar ook hééél lang op gezocht hebben.

- Zijn vriendin haar BMW 5 reeks is teruggenomen door de garage omwille van een constructieprobleem met de automatische versnellingsbak, ook al was er op dat moment niets te voelen aan de auto. Gewoon uit voorzorg teruggenomen en geld teruggegeven.

Om maar eens te bewijzen dat elk merk zo wel eens zijn slechte kantjes KAN hebben.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 14 januari 2010 09:52 PM
  [ # 24 ]
patje74 schreef:

Zijn al die hordes tevreden C5-liefhebbers (tsja, het zijn er hordes, ik snap er ook niks van) allemaal krankjorum?!

denk dat dit voor alle citroenrijders telt… Laughing

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 januari 2010 10:04 PM
  [ # 25 ]

Mijn eerste reactie , als de C5 zo bagger is , waarom dan dik over de 3 ton aan km erin rijden en niet inruilen/verkopen??

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 14 januari 2010 10:05 PM
  [ # 26 ]

Mannen,
HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO NOU

We zijn een club vol met Citroenliefhebbers toch?

Als iemand zich inschrijft op ons forum verwachten we wel een beetje leuke bijdrages.

Als er problemen met een Citroen zijn, proberen we dat met elkaar op te lossen.

Mijn maag draait om van leden die zich aanmelden om ons merk af te zeiken.

Over het algemeen is het wel bekend wat ik met dat soort accounts doe idiot

Dus als je komt om ons merk de grond in te trappen doe me dan een lol
Koop een renooit of een joditi.
Van mijn part een slopel astma, maar ga hier niet de topics verzieken
bye

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 januari 2010 10:12 PM
  [ # 27 ]

Wat voor reactie’s verwacht je dan als de TS zijn C5 zo de grond in boort en zijn gal hier neer spugt?

Denk niet dat de TS wacht op goed bedoelde (reparatie) adviezen van ons.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 januari 2010 10:15 PM
  [ # 28 ]

Nee TS maakt zich druk om een ruitenwisser constructie en hij wil wel een Toyota. Nou dan kan je je lol op met ruitenwisserconstructies. Wink  Laughing

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 januari 2010 10:24 PM
  [ # 29 ]

Denk dat dit een beetje een zinloos topic is/word.

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 14 januari 2010 10:46 PM
  [ # 30 ]
patje74 schreef:

.....Grappig trouwens, je hebt het over de tegenvallende kwaliteit van de C5, een Citroën die ik altijd gekscherend Passat noem.
Hoe dan ook, het schijnt moeilijk te zijn; een combinatie van avontuur, elegantie, stijl, comfort en kwaliteit voor een betaalbare prijs. Wat mij betreft komt de C5 daar dan toch heel aardig in de buurt, en zeker beter dan de beste Aziatische concurrent uit een zelfde prijsklasse.

‘t Is inderdaad het referentiekader dat je hebt. Waar de Citroëndealer de C1 de beste auto vindt die hij ooit heeft mogen verkopen, heeft de Toyotadealer geen hoge pet op van de kwaliteit van de Aygo. Precies dezelfde auto…

Gr Martijn

Profiel  

2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook