2 van de 33
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Nelis Infra op zoek naar een CX Prestige Serie 1
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 januari 2010 06:38 PM
  [ # 16 ]

Rik’s prestige heeft airco.

Hij is onder andere zo duur omdat er recent een nieuwe gasinstallatie in gekomen is.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 14 januari 2010 06:47 PM
  [ # 17 ]
Robin Visser schreef:

Mogen we vragen welk te investeren bedrag je voor ogen hebt in verband met het verhaal kat in de zak ?

Maar natuurlijk Smile Het budget aangaande de stalling en aanschaf, daar gaat het me in de eerste instantie om. Allereerst is de stalling aan de orde. Die móet geregeld zijn voordat er een CX wordt aangeschaft. Ik ben een nuchtere Fries, dus ik vind dat je de dingen niet moet omdraaien Smile Verder ga ik waarschijnlijk de aanschaf delen met mijn vader; we zullen de CX met z’n tweeën kopen.

Michael Oud schreef:

Mooi werk Niels! Ik ben benieuwd! Ik heb trouwens weer een andere optie voor een stalling, ik houd je op de hoogte! Wink

Ha! Kijk aan Smile Hartstikke goed Michael, en bedankt!

Michael Oud schreef:

Een CX hoort met automaat te zijn joh! Koop je zo een luxe en comfortabele auto, moet je nog zelf in de bak roeren ook… Wink

Daar ben ik het op zich helemaal mee eens. Het punt is alleen (maar dat valt of staat natuurlijk allemaal met onderhoud, en andere dingen slijten natuurlijk even snel) dat ik doorgaans het idee krijg dat een automaat of een c-matic bij CX’en een bron van ellende is. Ik ga me hier nog eens stevig in verdiepen, want je hebt natuurlijk gewoon 100% gelijk. Wil je alle luxe en comfort van de wereld, ga je in zo’n bak lopen roeren Wink

Ree schreef:

1.95 is eigenlijk te lang voor in een CX, maar laat dat je niet weerhouden! Ik heb graag een lange bak en ben dus geen fan van de automaat in de CX.

Mulder schreef:

Ik ben 1.90meter en het past allemaal net.

Ja, dat heb ik ook gemerkt. Ik heb bij CitRoy in een aantal CX’en gezeten, en onlangs parkeerde er pal voor mijn neus een GTI uit ‘83 en na mijn spontane vreugde-uitbarsting nodigde de beste man mij uit om even plaats te nemen in zijn GTI. Dat zat inderdaad niet al te ruim, maar dat zal me nooit en te nimmer tegenhouden van aanschaf. Je bent een fan of je bent ‘t niet Wink

Mulder schreef:

Wat bedoel je met elektriek? Elektrische ramen? Want veel meer elektriek zit er ook niet in een Prestige.
Verder sluit ik me bij Robin aan. De genoemde opties waren ook op de Berline leverbaar, zij het dat airco een wat schaarser iets is dan op een Prestige. Maar het bestaat. De meerwaarde van een Prestige zit hem toch in de beenruimte achterin. En waar zit jij het meeste…? Juist. Wink

Maar ik begrijp het wel, dat je voor het topmodel gaat. Het zal in de genen zitten, als je vader naar een C6 zoekt…

Heb je verder nog een voorkeur voor een smalspoor of een breedspoor (vanaf ca. 1981)?

Nou, ik geloof dat vanaf ‘81 ook mogelijk was om electrische buitenspiegels te hebben. Dus mocht de CX van na dat jaar zijn, dan zou ik dat er ook wel graag op willen. En ja: ik weet niet wat het is Mulder, maar ik wil gewoon het allerallerallerluxte model Smile Het is een soort dierlijke drang, haha Very Happy

Verder, smalspoor of breedspoor… tja, dat vroeg ik mij hier al af: http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/202651/ Ik moet eerlijk zeggen: ik heb (nog) geen voorkeur!

Robin Visser schreef:

Ik denk zelf, dat 1.95 zou moeten kunnen in een CX met een laag dak. Als je geen haast hebt op de weg, is een automaat heerlijk. Het aspect ‘benen kwijt naast de versnellingsppok’ is dan ook opgelost. Het aanbod staat om de mijne uit te proberen.

Hartelijk dank voor je aanbod, wordt gewaardeerd! En over de pook: inderdaad, zo had ik er nog niet over nagedacht! Hmmm… Smile

cx25gtit2 schreef:

ga er van uit dat de airco het in die CX-en van die leeftijd niet meer doet (anders heb je geluk en valt het mee). ga dus uit van een revisie van dat systeem.

Ree schreef:

Je kan ervan uitgaan dat wanneer je een CX uit Frankrijk haalt de airco het niet meer doet. Als je een CX in Nederland van een Nederlandse liefhebber koopt, doet ie het waarschijnlijk wel.

Tsja, dat had ik ook al begrepen uit een aantal topics. Maar ja, ik dach: liever een defecte airco, dan dat er geen airco in zit. Of niet par eXeMple en Mulder? Wink

garagestmarien schreef:

Wat is er mis met die auto van Rik dan?

Niets Smile

bonetone schreef:

Ik weet zo niet uit m’n hoofd of die airco heeft. Verder een schitterende auto natuurlijk.
Maar ergens in een ander topic zegt Nelis Infra dat hij geen 6 mille heeft voor de auto. Maar ik heb toch het idee dat dat wel de prijsklasse is waar dit soort auto’s te koop zijn….. Sad

Tsja, het is veel geld natuurlijk. Maar ik besef me terdege dat dit wel de bedragen zijn waar ik rekening mee moet houden. Dus dat doe ik dan ook maar. En ja, ze heeft airco Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 januari 2010 07:35 PM
  [ # 18 ]

Een gewone CX automaat is geen bron van ellende zoals bijvoorbeeld in de XM. Je rijdt echter wel met een driebak die op de snelweg veel meer toeren maakt dan bijvoorbeeld mijn 25GTi. Dat scheelt in verbruik, maar ook in rijcomfort omdat er meer lawaai is en je minder hard kan.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 14 januari 2010 07:40 PM
  [ # 19 ]

En wat is dan minder hard? 100 km/u? Sneller hoef ik namelijk toch niet.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 januari 2010 07:43 PM
  [ # 20 ]

Ik heb een keer een proefrit gemaakt in een Prestige serie 2 (niet gekocht overigens) en ik vond het geluidsniveau bij 140 km/u nog niet storend. Maar ik rij nu een aftandse diesel dus het hangt er ook vanaf wat je referentie is Wink
En verder is het wel genieten hoor, zo’n automaat halelujah

Profiel  
 
Gepost: 14 januari 2010 07:43 PM
  [ # 21 ]

Zou je dan niet gewoon een luxe eend kopen? Very Happy

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 januari 2010 07:45 PM
  [ # 22 ]

Met automaat tongue rolleye

Profiel  
 
Gepost: 14 januari 2010 07:53 PM
  [ # 23 ]

Wat dacht je van een centrifugaalkoppeling, kun je in elk geval zonder koppeling wegrijden bijdehandje Very Happy

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 januari 2010 07:54 PM
  [ # 24 ]
Nelis Infra schreef:

En wat is dan minder hard? 100 km/u? Sneller hoef ik namelijk toch niet.

Dan is een automaat prima.

De automaat maakt bij 120km/u zo’n 4000t/min waar mijn vijfbak rond de 3000 zit.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 januari 2010 07:55 PM
  [ # 25 ]

Wel, succes met de speurtocht naar een Cx.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 januari 2010 09:05 PM
  [ # 26 ]

Nou, ik geloof dat vanaf ‘81 ook mogelijk was om electrische buitenspiegels te hebben. Dus mocht de CX van na dat jaar zijn, dan zou ik dat er ook wel graag op willen. En ja: ik weet niet wat het is Mulder, maar ik wil gewoon het allerallerallerluxte model Smile Het is een soort dierlijke drang, haha Very Happy

Mijn 78-er Pallas heeft links al een electrische spiegel af fabriek en ik heb ook prestige’s van 77 gezien met een electrische spiegel.

Verder scheelt laag en hoogdaks maar 1,5 cm.

Een automaat of C-matic rijdt natuurlijk fantastisch, het verbruik ligt wat hoger maar als je hem alleen zondags of met mooi weer rijdt valt hier ook wel overheen te komen. De techniek van de C-matic werkt meen ik met wat electrische spoelen en schakelcontacten die wel eens problemen geven maar als je hier een keer aandacht aan geeft werkt hey volgens mij probleemloos.


Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 14 januari 2010 09:13 PM
  [ # 27 ]

Ik meen dat vooral onderdelen voor een CX-C-matic erg schaars zijn geworden.

Andere Marc

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 14 januari 2010 09:20 PM
  [ # 28 ]

Kijk, dat is al goed om te weten! Tnx Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 14 januari 2010 09:20 PM
  [ # 29 ]

De prestige van Rik heeft Standaard elektrische spiegels, vier electrische ramen, airco en is modeljaar 77.

Mijn Pallas heeft oa standaard elektrische ramen voor, airco en geen elektrische spiegels hoewel die er zo op kunnen en is ook van modeljaar 77.

dit als extra info

Beide hebben standaard een vierbak echter er is bij later een vijfbak ingebouwd mits dit goed gebeurt is het inderdaad veel comfortabeler rijden.

Een 2400 carb is niet bepaald een snelle auto maar wel een zalige toerwagen.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 14 januari 2010 09:25 PM
  [ # 30 ]
graddus schreef:

Ik meen dat vooral onderdelen voor een CX-C-matic erg schaars zijn geworden.
Andere Marc

Schaars tot niet meer aan te komen categorie zeldzaam.
Het rijdt overigens wel fantastisch maar eigenlijk zou je geen C-matic willen hebben om het feit dat defect
resulteert in afgeschreven

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
 
2 van de 33
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook