Van C5 naar C4 ????
olaf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 15-02-2006

Gepost: 14 januari 2010 09:14 PM

Als je de ruimte van een c5 break niet meer gebruikt is dan de overstap naar een c4 logisch? Ik rij al sinds de BX met veerbollen en nu bij de c5 met zachtere exemplaren. Ga ik dit leuk vinden? De volgende moet wel een Citroën zijn. Zijn er al meer die deze stap hebben gemaakt?

Een Citrofiel is niet te genezen
Peugeot 407 HDI 1.6 110 pk XR pack en C1 3 deurs

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 14 januari 2010 09:25 PM
  [ # 1 ]

Ik geloof dat je de titel verkeerd om hebt geplaatst. Mod?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 januari 2010 09:29 PM
  [ # 2 ]

Zo is het inderdaad iets duidelijker. Wink

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 januari 2010 09:30 PM
  [ # 3 ]

Ik denk overigens dat als je gewend bent aan een C5 met comfortbollen, dat een C4 daarmee vergeleken een stuiterbak is. Vergelijk het een beetje met je C1. Smile

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 januari 2010 09:35 PM
  [ # 4 ]

ga je het missen?? denk het wel..
maar als je de C1 ernaast heb zal je er wel snel aan gewend raken..

mijn C5 heeft ook geen HP. en de wokkelvering is gewoon super..
ik heb er geen spijt van…
maar een C4 zal waarschijnlijk iets stugger zijn..

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 14 januari 2010 09:39 PM
  [ # 5 ]

Ik heb dat inderdaad gedaan. Van C5 Break HDI 2002 naar een C4 1.4 coupé op gas van 2008. Het bevalt mij prima. Geen moment spijt gehad. Voor het kleine beetje comfort dat je inlevert krijg je veel terug. Een zeer strak sturende auto met een geweldige wegligging. De ruimte van de C5 mis ik vrijwel nooit. Mijn autogeschiedenis bevat ook BX’en, Visa’s etc, dus ik kan prima vergelijken met anders Citroens.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 14 januari 2010 10:41 PM
  [ # 6 ]

Rij er eens mee, dan zal het je direct duidelijk worden of het comfortverlies aarvaarbaar is of niet.
Maar hij is wel een stukje harder zo een C4 Wink
Zal voor ieder wel persoonlijk zijn. Wink

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 15 januari 2010 08:39 AM
  [ # 7 ]

Is een C5 Berline ook een optie?

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
olaf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 15-02-2006

Gepost: 16 januari 2010 08:46 PM
  [ # 8 ]

De kogel is door de kerk….....Vandaag proefrit gemaakt, en??? Tja het is anders maar het viel helemaal niet tegen. Het viel op dat de auto heel strak op de weg ligt. Het nadeel met de confort bollen van de C5 is dat je daar op inleverd. Dus de deal is rond. Het is een 1.6 HDI 110 pk VTR plus op 17 inch velgen met alle opties in lucifer rouge. Zaterdag ophalen.
Bedank voor het advies allen.

Een Citrofiel is niet te genezen
Peugeot 407 HDI 1.6 110 pk XR pack en C1 3 deurs

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 16 januari 2010 08:50 PM
  [ # 9 ]

gefeliciteerd, 16” banden geven misschien wel wat meer comfort mocht het toch te hard zijn…

iig veel plezier met de wagen..

Profiel  
 
olaf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 15-02-2006

Gepost: 16 januari 2010 08:55 PM
  [ # 10 ]

dit is hem

Afbeelding Bijlagen
c4.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Een Citrofiel is niet te genezen
Peugeot 407 HDI 1.6 110 pk XR pack en C1 3 deurs

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 16 januari 2010 11:28 PM
  [ # 11 ]

Van harte! Mooie wagen hoor.
Zoals ik schreef: wij hebben er nooit een moment spijt van gehad, integendeel. Ik had vooraf net als jij ook echt serieuze twijfels. De C4 is echt heel veel auto voor je geld en qua ontwerp alweer een generatie nieuwer dan de eerste serie C5. Dat merk je.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
olaf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 15-02-2006

Gepost: 24 januari 2010 05:15 PM
  [ # 12 ]

De eerste kilometers naar huis zitten er op. Het valt me op dat het erg snel went en beslist niet tegen valt.Vooral de wegligging is een stuk beter dan de C5. Ondanks hetzelde aantal pk’s is de wagen een stuk sneller. De wagen is netjes afgelevrd door Top auto’s in Wijchen met 2 nieuwe voorbanden.

Afbeelding Bijlagen
c4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Een Citrofiel is niet te genezen
Peugeot 407 HDI 1.6 110 pk XR pack en C1 3 deurs

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook