2 van de 2
 < Vorige 1 2

onleesbare kentekenplaten
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 13 september 2005 01:41 AM
  [ # 16 ]

ahaaa! Very Happy
zo, nou weet ik het eindelijk.
ach, ik vind het geloof ik ook niet zo belangrijk dat ze mijn nummer kunnen lezen, maar ik vind het ook niet leuk dat mensen allerlei gegevens van mij zomaar kunnen achterhalen. dus die platen op de foto’s laat ik maar zo, ik zie het maar als een fire-wall op de pc; daar kan je vaak ook langskomen als je het ècht wil. het moet gewoon niet te makkelijk zijn
hé, allemaal hartstikke bedankt weer! en tot de volgende vraag Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 13 september 2005 01:41 AM
  [ # 17 ]

Autobedrijven die hun autos aanbieden via internet met afgeschermde kentekenplaten is ook lekker onhandig. Dan kun je dus de gegevens via de RDW niet nagaan. Je moet er eerst naar toe, dan kun je pas de geschiedenis uitpluizen. Telefonisch wil men het kenteken ook niet altijd prijsgeven. Als je er komt is het dan ook altijd net even anders dan ze gezegd hebben.
Ik ben ooit bij een handelaar geweest die had in de showroom helemaal geen platen op de auto (het was niet in Belgie): dat bedrijf bestaat ook gelukkig niet meer.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 september 2005 02:07 AM
  [ # 18 ]
Thijsvandebles schreef:

????????APK stations en dealers die met een kenteken je NAW gegevens kunnen opvragen? Ik weet wel zeker dat dat niet zo is. Waarschijnlijk doel jij op die APK briefen die je altijd krijgt een maand of wat van te voren? Die gegevens kopen ze van de importeur, die ze van de RDW koopt.

Nope, ik heb dit eens met mijn eigen ogen gezien. (broer van een collega van me werkt bij een garage)

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 september 2005 12:36 PM
  [ # 19 ]

Even off topic hoor…

patje74 schreef:

een wagen waarvan er nog slechts 250 in NL op kenteken staan

Shocked Zo weinig nog maar? Is dat inclusief de Breaks?
Ik zou eigenlijk mijn oom eens moeten aansporen die GS Break uit zijn schuur te trekken en weg te geven aan een liefhebber voordat ie helemaal is weggerot…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 september 2005 01:04 PM
  [ # 20 ]
Mulder schreef:

Even off topic hoor…

patje74 schreef:

een wagen waarvan er nog slechts 250 in NL op kenteken staan

Shocked Zo weinig nog maar? Is dat inclusief de Breaks?
Ik zou eigenlijk mijn oom eens moeten aansporen die GS Break uit zijn schuur te trekken en weg te geven aan een liefhebber voordat ie helemaal is weggerot…

(hier ga ik graag even heel kort off-topic op door)

Jups, incl. breaks. Heeft je oom er nog eentje staan! Zo’n wagen moet zeker niet wegrotten, ze moeten rijden. Stilstand is achteruitgang.
In wat voor staat is hij en wat zijn zijn plannen er mee?
(evt. verder PB-en?)

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 14 september 2005 12:15 AM
  [ # 21 ]
patje74 schreef:
Thijsvandebles schreef:

????????APK stations en dealers die met een kenteken je NAW gegevens kunnen opvragen? Ik weet wel zeker dat dat niet zo is. Waarschijnlijk doel jij op die APK briefen die je altijd krijgt een maand of wat van te voren? Die gegevens kopen ze van de importeur, die ze van de RDW koopt.

Nope, ik heb dit eens met mijn eigen ogen gezien. (broer van een collega van me werkt bij een garage)

Dat was dan zeker hun eigen klanten bestand waar ze in zaten te neuzen. Ik kom voor werk en hobby veel bij autobedrijven / apk-stations, en weet met zekerheid te melden dat hun dat niet kunnen. Een particulier bedrijf, zoals alle auto / apk bedrijven, mogen gewoon geen inzicht in dat soort dingen hebben. Dat is privacy. En bij dat, waar zou een autobedrijf dat voor nodig hebben?

Een autobedrijf kan wel op kenteken zoeken, voor de autogegevens. Het zelfde wat wij op RDW.nl doen, maar dan wat uitgebreider. Onder andere met bijvoorbeeld de roetmeetgegevens erbij. Maar ze kunnen zeker géén NAW gegevens opvragen.

Test

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 september 2005 12:42 AM
  [ # 22 ]
patje74 schreef:

(evt. verder PB-en?)

Je hebt een PB

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 14 september 2005 01:15 AM
  [ # 23 ]

Even wat onduidelijkheden wegwerken. Een dealer heeft toegang tot een database met daaraan gekoppeld de NAW gegevens van de eigenaar van de auto, let op eigenaar. Deze database is te bereiken via een beveiligde verbinding. De importeur en de fabriek in frankrijk zien wat wij opvragen. Er is dus controle op. Maar je kan in die database niet zomaar gaan zoeken. Allereerst heb je de laatste 8 cijfers nodig van het chassisnummer en moet er een terugroepactie zitten op die auto, dan alleen krijgen we de NAW gegevens te zien van de eigenaar van de auto (dat kan dus ook een leasemaatschappij zijn) Dit is alleen gedaan om het voor de dealers mogelijk te maken alle auto’s terug te halen. Het is dus niet zo dat als ik een C5 zie rijden die ‘s avonds even in kan tikken, want bij het RDW.nl krijg je geen chassisnummer te zien.

Universeelgarages hebben deze mogelijkheid absoluut niet.

Bij het RDC (dus niet RDW) kan iedereen tegen betaling data opvragen, met daarbij de NAW gegevens. Maar het werkt zo, dat als je bijvoorbeeld alle xantia’s in een beplaalde postcode gebied wil hebben, je alle NAW gegevens krijgt van alle Xantia’s uit dat postcode gebied. Aan deze gegevens hangen dan de kentekens. Het kan dus niet anders om, kenteken opgeven en daarna de NAW gegevens erbij krijgen.

Verder de APK mailing wordt sinds 2004 gedaan door de RDW, voorheen deed de RDC dat via de importeur.

En dan het namaken van een gaik plaat. Gaik staat voor gecontroleerde afgifte en inname kenteken plaat.
Het is dus niet mogelijk een gele kentekenplaat na te laten maken. dat kan alleen na vertonen van een kenteken. Het is dus onmogelijk om een plaat na te laten maken. Alle platen zijn voorzien van een identiek eigen nummer wat geregistreerd staat. Bij verversing (lelijke plaat op een showroom auto) moet de oude ingeleverd worden. Bij vermissing moet er aangifte gedaan worden en een nieuw kentekenbewijs aangevraagd worden, een duplicaat, die dan een duplicaat code krijgt met een corresponderend nummer op de kentekenplaat. Met de APK wordt daar weer op gecontroleerd, dus eigenlijk waterdicht.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten

- C8 3.0 V6
Gepost: 15 september 2005 12:21 AM
  [ # 24 ]
patje74 schreef:
eviltwin schreef:

Mijn eigen nummerplaat maak ik dus ook onleesbaar, al zal het vast mogelijk zijn om via allerlei databases achter nog meer gegevens te komen…..

Daar het je geen databases voor nodig, na 2 minuten surfen heb ik bijvoorbeeld het ernstige vermoeden dat jij zo’n gsm in je zak hebt zitten >>>
klik
Very Happy

en nog 1 minuut surfen, en het Citroen forum kan Paul S. over 10 dagen feliciteren met zijn 34e verjaardag, bijvoorbeeld via het e-mail adrs van de Delftse baskettbal vereniging, waar hij ondertussen al weer 14 jaar en 10 dagen lid van is. (ps. Paul niet en te groot feest geven anders wordt het niets met je studie, enne is jullie grote voorbeeld al weer beter.. Wubbo O.)

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 september 2005 02:55 AM
  [ # 25 ]
oldenhage schreef:

Verder de APK mailing wordt sinds 2004 gedaan door de RDW, voorheen deed de RDC dat via de importeur.

Hoe komt de dealer in Rotterdam aan mijn gegevens, heb een mailing gekregen over de veiligheidsweek.
Ik ben daar geen klant, heb alleen een paar keer onderdelen gekocht, daar hebben ze wel het chassisnr. voor gebruikt.

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten

- C8 3.0 V6
Gepost: 15 september 2005 03:19 AM
  [ # 26 ]

hebben ze gewoon alle citroen adressen gekocht in r’dam

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 september 2005 04:54 AM
  [ # 27 ]
oldenhage schreef:

hebben ze gewoon alle citroen adressen gekocht in r’dam

Ah op die manier, mijn Xantia is de 4e Citroen op mijn naam in Rotterdam sinds ik mijn rijbewijs heb.

Is deze actie niet een kopie van datgene wat Opel ook elk jaar doet?
Ach beter goed gekopieerd, dan slecht bedacht Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 15 september 2005 11:07 AM
  [ # 28 ]

Surprisedfftopic

Ik krijg die meuk ook anders van FIAT hoor….
Als u een grote beurt laat uitvoeren is de apk gratis….

JOEPIE Rolling Eyes

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 16 september 2005 01:12 AM
  [ # 29 ]

Er wordt met kentekens niet anders omgesprongen dan met andere persoonsgegevens. Er is een levendige handel in, allemaal ten behoeve van reclame.

Gelukkig woon ik in het bos, in een gebied waar niet veel huizen staan, ver van de bebouwde kom. Gelukkig wel ADSL enzo, maar dus niet dat soort reclame. Want welke dealer koopt er nou gegevens van een bos?

Test

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook