Gat in ‘t laatste uitlaatpotje
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 09 september 2005 07:04 PM

Er begint zich een klein gaatje te manifesteren in het laatste kleine dempertje van de uitlaat onder m’n snoekie. Nou heb ik ooit gehoord dat bijna niemand dat ding meer er onder heeft, m.a.w. gewoon vanaf de grote demper voor een heeeeeeeeele lange buis naar achter? (Of een dubbele buis bij mijn uitvoering dus).

Voor de duidelijkheid: het gaat om het kleine dempertje dat zich ongeveer ter hoogte van de achterwielen bevindt.

Wie kan dit bevestigen (als in ja zeggen, niet schroeven o.i.d.)? Of moet ik dan alsnog een nieuwe (langere) pijp monteren? Of is het misschien niet waar?

Vragenvragenvragen…

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 09 september 2005 07:08 PM
  [ # 1 ]

Kun je gewoon weglaten en dan 2 langere pijpen eronder.
Meen dat dat achterste dempertje er vnl bij pallasen onder horen.
Als je hem weglaat gaat je auto wel wat “trompetteren”.
(Als je wil heb ik nog wel een tweedehandse liggen voor weinig)

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 09 september 2005 08:11 PM
  [ # 2 ]

Dankjewel! Enne, ik ben vóór de emancipatie van de auto, dus dat trompetteren is prima!

Lijkt me wel mooi bij die achterknipperlichten (okee, dubieus grapje…)  Confused

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 09 september 2005 08:36 PM
  [ # 3 ]
jeroentje schreef:

Meen dat dat achterste dempertje er vnl bij pallasen onder horen.

Nee hoor, want mijn ‘72 DSpécial had ‘m ook. Die kleine platte demper heeft overigens een beperkte levensduur. Ik heb ‘m destijds wel een paar keer dicht kunnen lassen als het om een klein gaatje ging. Overigens kon ik gewoon via “mijn” vaste DS-specialist aan een dergelijke demper komen.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 10 september 2005 01:31 AM
  [ # 4 ]

Maar dan moet ik dus een andere (langere) dubbele pijp aanschaffen? Wel een beetje dubbel omdat het niet de pijp is war het probleem in zit aar goed, als ik daar een hoop ellende mee kan besparen… (ik zie me in de toekomst om de twee jaar dat potje al vervangen…) ...dan knal ik er lekker een stuk pijp onder!

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 10 september 2005 01:41 AM
  [ # 5 ]

Je bent dus op zoek naar dit:



Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 10 september 2005 11:16 AM
  [ # 6 ]

Ah, dat verduidelijkt de zaak. Grappig dat dat in het onderdelenhandboek (schat ik zo in) ook al staat. Blijkbaar verwachtte ze al problemen met dat potje toen ‘t nieuw was?  Laughing

Ben benieuwd hoe dat gaat klinken…

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 10 september 2005 08:44 PM
  [ # 7 ]

Op de pallasen hoort een demper op een id bv horen de 2 lange pijpen.
Tenminste af fabriek.
(Of iets in die geest althans.)

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 11 september 2005 12:03 PM
  [ # 8 ]

Geen dempertje…

Die arme ID-rijders…

Wat zijn we toch onderbedeeld!

Very Happy

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 september 2005 06:34 PM
  [ # 9 ]

De DSpecial heeft dus standaard geen 2e dempertje, maar lange pijpen. Klinkt wel mooi hoor, zonder 2e demper (als een boot). Mijn DS23’s hebben natuurlijk wel een 2e demper, hoort zo, vind ik.

Groeten,
                              Dago Langen.

Citroen!

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 12 september 2005 11:51 PM
  [ # 10 ]

Hoi Kees,
ik heb er destijds (pas 2 jaar terug GVD!) voor gekozen om een pallas dempertje te monteren omdat ik graag een STILLE Snoek wilde.
Voor de meelezers: dat is de auto die nu al een gaatje in die 2e demper heeft.
Inmiddels heb ik begrepen dat ze met de 2 lange pijpen niet veel luidruchtiger zijn.
Jammer dat het potje al door is. De kosten tussen een set lange pijpen en twee korte pijpen en een einddemper verschillen niet veel, ik geloof 20 euro. Maar de montage was een ramp herinner ik me. En de uitlaatklemmen waren ook duur.
De moraal: kijk of je er twee lange pijpen onder kunt LATEN zetten voor een redelijke prijs ....

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2005 12:25 PM
  [ # 11 ]

Persoonlijk vind ik een flex monteren veel vervelender. De pallaspot sluit bij mij niet goed zodat het water er daar weer uitloopt en zo gaat de pot heel lang mee. Je kan ook een gat 3mm in het laagste punt boren. dat hoor je niet maar het water loopt er netjes uit!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 13 september 2005 12:36 PM
  [ # 12 ]

En gaat ie langer dan 2 jaar mee!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2005 12:47 PM
  [ # 13 ]

Ook geregeld een uur achter elkaar rijden helpt de levensduur enorm!
mijne is nu 4 jaar oud!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 13 september 2005 12:49 PM
  [ # 14 ]

En niet te vergeten een droge garage!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook