Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Omdat de benzine waarschijnlijk onmiddelijk verdamptte, dat heeft toch meestal wel een onstekingkje nodig. Die olie gaat lekker smeulen en bloedheet worden.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
@ambijajance: Als je een beetje moeite doet, kan je jezelf ervan overtuigen dat LHM brandbaarder is dan benzine, maar of iedereen je gelooft :
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Wat wil je nou eigenlijk zeggen ?
Zullen we het weer over LHM versus GB hebben?
LHM vers. GB
Heren,
even wat proeven gedaan op het lab vanavond. ik was best nieuwsgierig.
LHM ( nieuw) van Total:
vlampunt 103C.
viscositeit bij 20C 27.6 Pa.s dynamisch. dichtheid 0.8243. omgerekend vanuit kinnematisch Ubbelohde meter 33.522
viscositeit bij 50C 12.64 Pa.s dynamisch . dichtheid 0.8457. omgerkend vanuit kinnematisch Ubbelohde meter 14.942.
Vlampunt is best vrij hoog voor een hydralische olie maar onder druk en verneveling zakt het vlampunt dus wel heel snel naar beneden.
Visco is best opmerkelijk , dit halveerd als de temperatuur maar 30C stijgt. In vergelijking met GB is het nog best dun bij lagere temperaturen maar daar heb ik geen monster van. Hou me aanbevolen:)
Dit ter info.
groeten Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Laatst hydraulisch onderhoud laten plegen in Oldenbroek bij Citrotech. Dit is een bedrijfje dat werkt onder het motto: “doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”. Even geïnformeerd over de smurfenolie. Het antwoord was: “als het zoveel beter zou zijn, waarom gebruikt Citroën het zelf dan niet? Gewoon een marketingtruc”. En ik ben zelf van mening dat daar wel een redelijke waarheid in schuilt.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Over marketing gesproken…
http://www.total.sg/lub/lubsingapore.nsf/VS_OPM/C1256FDC0060E3E9C1256FA10048BBC2?OpenDocument
Citroen and TOTAL have recently signed a new world-wide partnership agreement which increases cooperation in motorsports, training, technology, sales, and indeed everything in between. All lights are now green, bringing new momentum for further joint expansion.
The partnership dates back to the late 60’s, when it began as a simple technical-cooperation agreement: Total developped an oil-specific formulation allowing the “DS”, back then the spearhead of France’s automobile industry, to eliminate the problems of ignition and fouling.
It has since expanded to include four fields: technology, sales & marketing, motor-racing and training.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
@d_special,
Ooit nog een monster kunnen bemachtigen van GB?
Ontopic: ik geloof ook dat LHM absoluut voldoet, ik zorg altijd dat de LHM er als nieuw uit ziet en heb dan ook never problemen. Ik zie het nut niet van GB. Het is wel een leuk kleurtje. GB is waarschijnlijk leuk als je je alternatief wil voelen. Voor sommigen staat dat wel gelijk aan aanstellerij.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik ben toch aan een wissel van hydro-olie toe dus ik ga het uitproberen. Ik heb al hier en op het Xantia forum een hoop gelezen erover maar ik heb toch nog wel een paar vragen.
-Komt de oude olie (LHM in dit geval) helemaal uit de bollen of moet ik de bollen allemaal demonteren?
-En geld dit dan alleen voor de veerbollen of ook voor de voorraadbol en de antizinkbol?
-Kan ik de auto laten lopen zodat alle lhm eruit komt? (ik weet dat de remmen “gebleed” moeten worden)
Ik hoop dat dit weer een aanvulling op dit topic is.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Sjonge zeg, ik heb net alle 19 pagina’s zitten lezen, en ik vind dit wel een interessante discussie.
Op pagina 15 zag ik dan uiteindelijk Jaap zeer terecht onderstaande vraag stellen, die tot op heden helaas onbeantwoord is gebleven…
Ik vroeg me dat ook al een paar pagina’s af.
JaapJ schreef:eviltwin schreef:
Lees mijn eerder gequote post en je leest dat GB 30 jaar geleden afgeschaft is voor vliegtuig gebruik juist hierom: SLECHTE DYNAMISCHE EIGENSCHAPPEN. ................
...................
Waarschijnlijk kwam men hier in vliegtuigindustrie pas achter toen men op grote schaal fly-by-wire ging inzetten, met snellere actuatoren.Zodra men “ruimtevaart materiaal” in reclame praatjes gaat gebruiken gaan bij mij alle haren overeind staan…
Kan je ergens naar verwijzen om te laten zien cq te bewijzen dat dat ooit voor vliegtuigtoepassingen gebruikt is ? (behalve je eigen gekwote bericht ?)
Ik hoor dat zo vaak, terwijl in de specs juist staat dat het “for non-aircraft hydraulic systems” geschikt is…
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
tja. ik heb het er nu ook in zitten mijn CX 25 GTi Turbo 2.
en ja, alles gaat lekker soepel ! met name met sturen is het merkbaar ! ik dacht niet dat de oude LHM erg slecht/oud was…..
maar ja, alles heeft een beurt gehad, dus waar de details/verschillen nu in zitten….
zo maar eens een tijdje zweven.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje