4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Daar is ze weer: Exclusive LV-LV-98; ze heeft het warm :-(
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 04 januari 2010 12:26 AM
  [ # 46 ]

Nee, die startcode kun je niet zomaar resetten.. Jammer genoeg!
Je zou het de vorige vorige vorige vorige eigenaar eens kunnen vragen, als je er behoefte aan hebt, kan ik je zijn naam wel per pb geven..
Andere optie weet ik zo niet! Ja, een andere compu.. Ik dacht altijd dat die van een automaat anders was dan van een handbak, maar dat kan ook pas vanaf de computergestuurde 4hp20 automaat zijn..

Marco

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 januari 2010 12:28 AM
  [ # 47 ]

Ok, het nummer eerst checken idd.

De startcode kan niet ge-reset worden door de Lexia, het is echt injectiecomputer wisselen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 03-08-2006

Gepost: 04 januari 2010 01:15 AM
  [ # 48 ]

Ah ok,

jammer, jammer. De chinese lexia verkopers melden nl als een van de funties van de lexia resetten van immobilizer. Niet dat ik alles geloof dat ik op ebay lees hoor.

Ok dan eerst maar eens achterhalen wie het codepaneel los heeft gehaald [en wie het alarm eruit heeft gehaald want cv heeft kuren]

grt Bas

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 januari 2010 04:04 AM
  [ # 49 ]

Kunnen ze bij troen die dingen niet uitlezen voor de bijbehorende code?

Een dealer zal het niet kunnen,maar wellicht dat je zo’n ding naar de fabriek kunt sturen om ‘m met de code erbij weer terug te krijgen. Het is erin gestopt dus het kan er ook weer uitgehaald worden denk ik.

Er zal best iets met eigenaars bewijs nodig zijn oid maar het is te proberen denk ik. Mercedes heeft ook zoiets met de sleutels van specifieke modellen. Kan alleen via de fabriek ivm de code.

beetje in het kader; nee heb je, ja kun je krijgen…

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 januari 2010 08:27 AM
  [ # 50 ]

Met electronische startcode in sleutels kun je wel de code opvragen via service citroen.com.
Met de pincode van o.a. de XM, moet de injectiecomputer verwisseld worden bij verlies van de startcode volgens de WPH van Citroën.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 januari 2010 10:36 AM
  [ # 51 ]

De injectiecomputer van de ZPJ (V6) is gewisseld bij Org. No. 6778, er wordt geen onderscheid gemaakt voor hand of Aut. De startcode zit in die computer en kan door niets of niemand worden uitgelezen of gereset.
Als het knoppenbordje is “losgetrokken” bij draaiende motor dan krijgt de computer bij het opnieuw starten niet de vraag om de code te bevestigen. Dus als je het knoppenbordje weer aansluit moet je de code hebben. Bordje weer los heeft dan geen zin meer, starten zal niet meer lukken zonder geldige code. De computer kan je dan weggooien.
Zie bijlage.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 januari 2010 11:31 AM
  [ # 52 ]

Volgens service.citroen.com hebben type II drie uitwisselbare systemen: infrarood, radio en supervergrendeling.
Per set dus toe te passen.
Een set is het kastje boven je hoofd en de bijbehorende zapper. Citroen kan op basis van het VIN nummer een sleutel leveren.
Er staan geen Org. nummers bij, dus uitwisselbaar.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 03-08-2006

Gepost: 15 januari 2010 08:38 PM
  [ # 53 ]

Ai vandaag voor de tweede keer verscheen er een melding kv te heet. Dat duurde maar kort maar toch niet echt fijn.
Zo’n beetje alle waarschuwingslampjes gingen branden. Zoals bij velen van jullie is voorgekomen stond de temp meter in het dash gewoon netjes tegen de 90 graden aan. Eigenlijk precies tussen 85 en 90 in.
Nu heb ik een stuk of 7 draadjes nagelezen over dit probleem en dus een aardig idee waar ik het moet zoeken. De vraag is nu: hoe betrouwbaar is de temp meter in het dashboard? Als die een keurige temp aangeeft mag je dan verwachten dat de kv ook niet te heet is?

bvbd

Bas

edit: kv niveau lijkt in orde.

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 15 januari 2010 09:23 PM
  [ # 54 ]

Ha Bastiaan,

Als de motor warm wordt, slaan de fans aan en de kvs temperatuur meter blijft in het midden staan. Er zit ergens nog een sensor op het blok dat de waarschuwing op het dashboard aangeeft.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 03-08-2006

Gepost: 15 januari 2010 09:32 PM
  [ # 55 ]

thnx, ik vraag me vooral af of ik de dashboard meter enigszins kan vertrouwen. Overal heb je kans op slechte stekerverbindingen en brakke contacten dus dat een sensor wellicht ten onrechte aangeeft dat de boel te heet is zou zomaar kunnen. Maar mag ik er dan wel vanuitgaan dat 85 a 90 graden op het dash correct is?
Eerst morgen maar eens alle sensoren en stekers nalopen. Ik wilde eigenlijk wel graag met deze dame naar Berlikum morgen, maar of dat wijs is is nu even de vraag.

grt Bas

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 15 januari 2010 09:39 PM
  [ # 56 ]

Tja, zoveel verstand heb ik ook niet van techniek, maar de fans slaan aan als de motor warm is. Wat dat betreft lijkt het me geen probleem om naar Berlikum af te reizen…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 15 januari 2010 09:44 PM
  [ # 57 ]

mijn persoonlijke ervaring is met inmiddels 2 xm samen goed voor 3 ton rijplezier dat de meter uiters betrouwbaar zijn en het puur de apparte sensor voor het hoogwater temperatuur alarm is. zou als je het niet vertrouwd even controleren of je fans gaan draaien en je radiator warm wordt

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 15 januari 2010 09:52 PM
  [ # 58 ]

Als de meter netjes oploopt met het warm worden van de motor, zou ik me daar niet druk om maken!
Ik heb bij de diverse xm al veel van dit soort gezeur gehad. Altijd zijn het de meldingen, nooit de metertjes. Een meter die raar doet kun je zien. Maakt rare sprongen. Geeft rare waarden..

De sensor die die melding geeft op jouw dashboard, is in de LV-LV-98 een hele bekende.
Zaten toen ik hem kreeg al allemaal bypass draadjes op om de boel door te verbinden… Zal dus al langer problemen hebben gegeven voor ik hem kreeg!

Ik zou me er niet druk om maken en morgen lekker naar Berlicum gaan. Is natuurlijk geen garantie, maar das wel mijn ervaring met deze auto..

Marco

Profiel  
 
flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 03-08-2006

Gepost: 15 januari 2010 09:56 PM
  [ # 59 ]

Dank je,

mijn gevoel zegt ook dat de meter wel vrij goed klopt, maar het zou toch zonde zijn als dat gevoel me een koppakking kost.  cry

grt Bas

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 15 januari 2010 10:49 PM
  [ # 60 ]

Bas,
vervang de groene thermosensor in de koelwaterbuis die aan de distributiekant van de ene naar de andere cilinderbank loopt en als dat niet helpt, trek dan weer een extra draad van deze sensor naar de bijbehorende bitron module onder het dashboardkastje. Bij de LV-LV is hier al eerder aan gebeund, maar de bypass met het extra draadje is tijdens een van onze sleutelsessie gesneuveld.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook