ik weet niet welk tarief je garage rekent, maar aangezien december al duur genoeg is, had ik idd de poging zelf gewaagd. Het is in wezen niets meer dan een aantal boutjes losdraaien.
Wel fijn als je daarvoor ff een (warme) droge plek hebt overigens
Je pompjes zijn nog goed? Bij mij deed destijds een pompke het niet meer en moest om die reden de boel los. Zou zonde zijn als je straks droog blijft en er niks uit komt ...
Wellicht dat ze ook gelijk even de slangetjes kunnen controleren. Daar zat mijn lek… Die krengen hebben de neiging keihard te worden.
gompy58 schreef:Reservoir vervangen is niet moeilijk, maar wel een k klus. De hayes zegt wel dat je het los moet kunnen krijgen zonder het spatscherm te verwijderen maar dat moet ik nog zien.
Volgens mij klopt dat wel: dan moet je die kunststof flappen uit je wielkast wurmen. En dan heel erg op de tast die tank loshalen. Ach, de Haynes is door Britten geschreven. En die wonen op een eiland.
Ga je de tank vervangen dan kun je volgens mij beter het spatbord weghalen. Gaat het om slangetjes, die kunststof flappen.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik zou het best zelf willen doen, maar een chronisch gebrek aan tijd en even geen droge warme ruimte voorhanden. En misschien ook wel verkeerde prioriteiten… Ga ff een weekje op vakantie tussen Kerst en Oud & Nieuw en op 4 januari verloopt de APK. De pompjes werken, die hoor ik duidelijk. Vermoed ook dat een van de slangetjes lek is of de aanvoer naar het reservoir. Gooide er in de haast nogal wat in en ik dacht dat het overliep. Maar misschien liep het wel in één keer zo de straat op…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Prima prioriteit hoor! Effe een weekje weg! Dat reservoir zal wel meevallen als je het in de haast gevuld hebt
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Zo de XM even opgestart na ruim 2 weken. Ze liep meteen na een flinke portie krabben en voorzichtig de deur opentrekken. Ik had gehoopt dat vastvriezen niet zo gebeuren met die stoffen ‘deurrubbers’. Maar heel makkelijk ging de deur niet. Maar misschien was het anders nog veel erger geweest. Wel stopte de blower er direct mee. Niet heel handig als de binnenkant van de ruit ook bevroren is…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat had ik ook met de Xant, een bevroren binnenruit. Op zich wel makkelijk want het vocht uit de ruimte zat in het ijs Vriesdrogen noemen ze dat
Wim,
Disciplus Simplex
Nou voor de zekerheid maar wat ontijser gehaald bij Halfords, voor het geval de binnenkant weer bevriesd. Kwam er trouwens achter het ruitensproeierreservoir niet lek is. Wel zitten drie van de vier gaatjes vermoedelijk verstopt. Uit het meest rechtergaatje kwam wel vloeistof. En de binnenschermen bij de voorwielen zitten blijkbaar erg los na het losrijden van de voorbumper. Kwam er achter dat het rechter binnenscherm het voorwiel raakt tijdens het rijden. Gevolg een groot gat in het binnenscherm. Was te donker om te zien of de voorband hieronder geleden heeft…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Wel stopte de blower er direct mee. Niet heel handig als de binnenkant van de ruit ook bevroren is…
Is redelijk simpel te verhelpen, geef maar effe een belletje als je in de buurt ben
Nou net bericht gekregen van de APK keurmeester. M’n V6 heeft een lek stuurhuis aan beide kanten. Verder nog wat andere kleine dingetjes, maar dat is peanuts vergeleken met het stuurhuis… Nieuw is niet te vinden/duur en tweedehands kan ook snel weer lekken… Maar ns over nadenken…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb nog wel een stuurhuis liggen. Volgens mij is die goed, je mag hem zo hebben. Als je me even je chassisnr. laat weten, zoek ik wel even uit of het past. Demonteren en monteren is een beetje een k klus, maar het kan op straat.
Laat maar ik zie net dat het om een V6 gaat, met Diravi? Heb ik niet liggen en kan ook niet even op straat.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik schijn ook nog een stuurhuis te hebben liggen…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Net nog even gevraagd wat er mankeert. Buiten het stuurhuis nog een paar kleine lekkages en twee stuurkogels. En de kachelmotor weigert soms dienst, net als de knipperlichten en de mistlampen. Dat laatste komt door de schade van de vorige eigenaar. Die heeft de voorbumper eraf gereden. Binnenkort naar Van der Laan voor het stuurhuis.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dat van de kachelmotor, gaat die gelijktijdig uit met het climate control paneeltje? Dan kun je de zwevende zekeringhouder plaatsen. Zo niet, dan zoeken in de kachelmotor zelf, transistorgedeelte of koolborstels.
Met mijn knipperlichten vóór had ik ook een keertje dat het niet lekker deed, maar dat zat bij mij in de stekker zelf achter de unit. Na het schoonmaken van de stekkers geen problemen meer mee gehad.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ha Arjan,
da’s mooi balen.
Nu wil het toeval dat ik nog een zwarte v6 heb staan met een goed [vlg mij] werkende diravi.
Die v6 wil ik demonteren, heb alleen nog geen plek waar dat zou kunnen… Als het zover is mag je die diravi er wel uithalen [voor nop] als ik dan die van jou mag om te reviseren. Dat is een klusje dat ik altijd als eens heb willen doen.
grt Bas
du pain… du vin… du Citroën
De lampjes op het paneel branden gewoon. Daar gebeurt verder niets mee. De aanjager heeft er soms geen zin in. Misschien maar even een ander in hangen. Bastiaan, dank voor het aanbod voor je Diravi stuurhuis. Zo wel een mooi project zijn, die revisie. Maar ik ga eerst een bij Van der Laan langs… En volgens mijn ‘magazijnmeester’ heb ik nog een goed stuurhuis liggen. Is wel een fix aantal uren sleutelen…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!