4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Citroën, made by Karmann Ghia
Bernardo A.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-12-2009

Gepost: 15 januari 2010 05:02 PM
  [ # 46 ]

@peteryed.
Voor de goede orde 2 zaken:

- Ik ben er absoluut niet op uit om deelnemers aan dit forum in de grond te trappen. Mocht je dit zo
  ervaren, dan zou je me ook kunnen vragen wat ik bedoel met die uitspraak, of hoe ik dat bedoel.
  Dit kan een hoop ergernis bij jou/bij jullie voorkomen.

- Ik ben er absoluut niet op uit om het merk Citroën af te kraken. Je zou er mijn eerste posting op na
  kunnen lezen. Wel stel ik een aantal manco’s aan de orde die IK onaanvaardbaar vind.

Ik wilde nog verder gaan, maar ik moet nu naar de garage, want een koplamp van mijn C5 is stuk… en die kan ik niet zelf vervangen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 15 januari 2010 05:04 PM
  [ # 47 ]

Bumpertje er af… simpel Laughing

 

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 15 januari 2010 05:19 PM
  [ # 48 ]

Bij een PH1 is dat makkelijk zelf te doen, .... beetje een drama queen Wink


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 januari 2010 05:23 PM
  [ # 49 ]

Inderdaad: Ik zag er ook tegenop, maar die bumper heb je in feite zo in de hand…


(of zou dat komen omdat een medeforummer zo handig in dat soort zaken is)

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 januari 2010 05:25 PM
  [ # 50 ]

Tja, een Citroen biedt vaak wat meer comfort voor hetzelfde geld. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van van iets. Ik vind dat de TS iets Japans moet kopen of een C6.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 januari 2010 05:49 PM
  [ # 51 ]

[quote author=“ronama” date=“1263533886
hahahaha hier moet ik eigenlijk een beetje om lachen..\

kijk maar eens op de C5club en dan zal je zien dat het allemaal best wel meevalt..

Tja , zoals ik zei , je hoort wel eens wat. Dat je bevoorbeeld beter een diesel kan kopen dan benzine/gas enz. Heeft denk ik vooral te maken met de aller 1e type’s waar de kinderziekte’s in zaten. En ja, negatief blijft langer hangen dan een positief bericht.

Ik heb me er nooit zo in verdiept, hou me meer bezig met de klassiekers van Citroen.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 januari 2010 05:55 PM
  [ # 52 ]

als je een c5 ph1 moeilijk vindt, dan moet je de lamp van een VW Beetle maar eens wisselen…

Profiel  
 
Bernardo A.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-12-2009

Gepost: 15 januari 2010 07:38 PM
  [ # 53 ]

De lamp was binnen 10 minuten gewisseld. Je moet er wel een afdekplaat voor demonteren en je moet geen grote handen hebben. De jonge zoon van de garagehouder tekende voor de klus. Overigens heb ik daar een paar jaar geleden een monteur van Janus van de Meulen (040) op zien stuntelen.
Het probleem van vervangen van koplampen is overigens bij veel automerken an de orde.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 15 januari 2010 09:14 PM
  [ # 54 ]

En daarom is er een EU richtlijn die voorschrijft dat autobezitters gewoon zelf hun koplampen moeten kunnen vervangen. Ik weet niet per wanneer die ingaat… Leve de EU Wink

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 januari 2010 11:36 PM
  [ # 55 ]

Bij de nieuwe C5-3 heb ik gemerkt dat er een soort van klempassing is gemaakt. Dus aan het kapotte lampje trekken en het nieuwe lampje erin drukken, heel makkelijk Wink en je komt er wel makkelijk erbij, dat was wel met een schroefveer C5. Met een hydropneumatische C5 zal het LDS reservoir in de weg zitten aan de passagierskant.

Jammer dat de H7 lampjes nog vrij snel kapot gaan.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 januari 2010 12:56 AM
  [ # 56 ]

Ik heb nu pas de hele topic doorgenomen en toch begrijp ik de TS ergens wel. Er wordt erop gereageerd alsof de eerste C5 qua problemen meeviel/meevalt, de genoemde klachten herken ik. Dat andere merken ook problemen hebben/hadden, leuk? maar daarmee schiet je niks mee op. Leasemaatschappijen hadden op een gegeven moment ook genoeg van de eerste C5. De tweede C5 was al wat beter maar werd minder verkocht en geleased door reputatie van de eerste C5.

Ik blijf erbij dat de BX, XM en Xantia echt goede Citroëns waren Wink. De XM had in het begin massa storingen door kleine, dunne massastekkertjes Rolling Eyes en incidenteler bv. een koelslang die onderweg klapte e.d. Fundamenteel waren ze wel goed en werd overschaduwd door veel kleinere problemen dan wat de eerste C5 had.

Dat was ook de reden om nu wel hun pijlen te richten op kwaliteit, de C5-3 komt geweldig cool smirk over en moet de eerste 2 C5en doen vergeten en dat lukt goed yes. Ook andere nieuwe Citroën modellen komen kwalitatief goed over very good, hier en daar komen er nog enkele specifieke problemen voor maar de rest van de auto is wel goed.

Gelukkig dat kwaliteit nu wel prioriteit heeft, anders moet PSA fabrieken sluiten en nog meer werknemers ontslaan…

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
oops
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009

- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Gepost: 16 januari 2010 01:01 AM
  [ # 57 ]

Bumper demonteren om lampen te vervangen van een phase 1 is niet nodig. even kappen demonteren, Rechts kan je zo bij, links even de accubevestiging los en accu met de klemmen er nog op aan de kant tillen. Geen probleem.

Gelijk even links en rechts laten doen, scheelt je weer een ritje naar de garage

Wat betreft Bernardo….. Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 januari 2010 01:02 AM
  [ # 58 ]

Maar als je goed rondkijkt op C5club zul je zien dat de problemen zich beperken tot een paar VANCANproblemen bij de 2001 modellen en de HPI-motoren.


En natuurlijk het achterruitje…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 januari 2010 01:04 AM
  [ # 59 ]
oops schreef:

Bumper demonteren om lampen van een phase 1 is niet nodig. Rechts kan je zo bij, links even de accubevestiging los en accu met de klemmen er nog op aan de kant tillen. Geen probleem!


Wat betreft Bernardo….. Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden.

Geldt dat ook voor de Xenonpitten?

Ik heb namelijk geen idee: Bij mij zitten de originele er nog op…

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 januari 2010 01:05 AM
  [ # 60 ]

Begin jaren 2000 dacht men dat alles goekoper kon, dat het allemaal niet belangrijk was, en het enige wat telde is maximale winst, minimale kosten.

Getuige hiervan zijn de goedkope materialen/onderdelen die men gebruikte in bvb de eerste versies van de C5.
Ook de 407 had last van een hele hoop problemen, en onvoldoende ontwikkelingsbudget en materialen van lage(re) kwaliteit waren hier de oorzaak van.

Dit is iets dat niet alleen citroen aangaat, erg veel merken zijn door hun managers in de slag om minimale kosten geraakt. Ook mercedes heeft deze fout gemaakt, vw ook, de kwaliteit was gewoon ondermaats. De eerste generatie E en C van de vorige generatie waren kwalitatief slecht. Ondermaats voor het merk. Indentiek hetzelfde verhaal bij vw, de passat e.d. zijn ook geen kwalitatieve hoogstandjes. Gewoon rommel.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook