Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Nou ze staat voor de deur! Was weer een leuk ritje terug met 2 x een donkerblauwe XM Break. Foto’s zijn gemaakt, komen er dus aan.
Nog een paar puntjes tegengekomen:
Achterbekleding van de bestuurdersstoel zit los, en wel de linkerrand. Is dat een kwestie van de ‘staaldraad’ weer terug drukken?
Schade aan de rechter buitenspiegel, was ons vorige week niet opgevallen, maar zit er niet uit als verse schade, zullen we wel over het hoofd gezien hebben.
Grille zit een beetje los. Twee schroefjes ontbreken, dus dat is zo opgelost.
Diravi trekt naar links, moet ik dus gaan bijstellen cf. instructies citrophile:
Als het naar links/rechts afwijkt terwijl je rechtdoor rijdt, dan zou je de diravi kunnen bijstellen met de zwarte draaiknop met een zwarte blokkeerschuifdop overheen bij de paravan aan bestuurderszijde.
Maar ik zie daar wel een zwart apparaat zitten maar geen draaiknop. Heeft iemand een foto/plaatje met precies de draaiknop?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb niet goed gekeken denk ik. Ik dacht dat dit ding bedoeld werd:
Maar volgens mij moet ik aan dit ding draaien. Onder de ribbels zit idd een stelwiel.
Zoals jullie zien is de hele Diravi nieuw voor mij en moet ik nog een hoop leren.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
@Citrophile:
De auto trekt een beetje naar links,dus ik moet naar rechts bijsturen.
Om bij te stellen moet ik dus naar rechts corrigeren.
Dus naar buiten draaien.
Moet dan de stelschroef aandraaien zodat de stelkabel naar buiten komt? Of moet ik de stelschroef losdraaien (naar buiten t.o.v. de kabel) zodat de stelkabel naar binnen gaat?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ja Brian, onderste foto is de stelknop! Moet je niet vlug naar de nieuwjaars borrel???
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Mooi mooi mooi mooi Brian.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DSuper1970 schreef:Moet je niet vlug naar de nieuwjaars borrel???
Als het over de XM-club gaat: daar ben ik geen lid van. Wel van de club van de moeder aller HP-auto’s, en je kan niet bezig blijven hè?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Brian schreef:@Citrophile:
De auto trekt een beetje naar links,dus ik moet naar rechts bijsturen.
Om bij te stellen moet ik dus naar rechts corrigeren.
Dus naar buiten draaien.
Moet dan de stelschroef aandraaien zodat de stelkabel naar buiten komt? Of moet ik de stelschroef losdraaien (naar buiten t.o.v. de kabel) zodat de stelkabel naar binnen gaat?
Brian, al eerst van harte gefeliciteerd met je voiture .
Om naar rechts te corrigeren (eerst zwarte schuifkapje eraf halen) moet je de zwarte plastic geribbelde knop naar buiten tov de kabel draaien. Verdraai de eerste paar slagen flink en dan telkens fijner afstellen op een lange rechte weg. Je moet even de tijd ervoor nemen om het goed te krijgen. Daarna kun je het laten uitlijnen, dan slijten de voorbanden gelijkmatig.
Jammer van de losse stoelbekleding achter en de beschadigde buitenspiegel. Maar dit komt wel goed neem ik aan .
Wordt lid van de XMclub, het is echt een leuke club hoor . Volgens mij zitten er erg weinig (of geen) ZPJ V6 XM Break serie2 en zeker niet met die luxe aankleding in de XMclub, dus dat zou een mooie aanvulling zijn .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Wat is “naar buiten draaien”? Links of rechtsom? Moet dat draadeind naar buiten komen of juist naar binnen gaan ?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De draaiknop linksom draaien, de draadeind zal dan naar binnen gaan en btw het moertje hoeft niet los gedraaid te worden.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Wat foto’s van gisteren.
Eentje van de V6 op de weg, de andere de beide Breaks samen. Zoals mijn vrouw zei toen ze samen voor de deur stonden: “Zoek de 10 verschillen.”
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gaaf ding zeg, veel plezier er mee!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Mooie XM Break en een zeer zeldzame uitvoering .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Al rijdend leer je je auto kennen:
1. Bij het remmen duikt ze een beetje, achterremmen maar eens checken. Gelukkig gaat ze morgen voor de APK, dus dan komen we er vanzelf wel achter. Hopelijk alleen een kwestie van ontluchten.
2. De teller van de nselheidsmeter geeft te hoog aan. In tegenstelling tot alle XM’s die ik tot nu toe heb gewezen zit er een duidelijke afwijking in. 100 op de GPS is iets van 105 op de teller. De goede maat banden zit er onder dus daar ligt het niet aan. Maar waar aan dan wel?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Uhm, ik ken maar weinig tellers die nauwkeuriger werken dan wat jij nu aangeeft, dus je mag jezelf best in je handjes wrijven hoor.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
In mijn vorige XM’s was het vrijwel spot-on. 120 op de teller is dan iets van 119 op de GPS. 1-2 procent afwijking. Ik ga nu over de 5 procent heen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.