8 van de 33
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Nelis Infra op zoek naar een CX Prestige Serie 1
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 januari 2010 12:25 AM
  [ # 106 ]

Ach, als je ook steeds toto-geld hebt gehad van de verzekering, dan is het leed te overzien… tongue rolleye

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2010 10:14 AM
  [ # 107 ]
par eXeMple! schreef:
Arjan Verkade schreef:

Serie 2 heeft ook zo zijn voordelen Wink

o ja? noem er eens eentje dan…? Wink

Voorop gesteld dat ik niet helemaal alles van een serie 1 Prestige weet en dat sommige punten een mening kunnen zijn Wink

Hier in het topic werd o.a. gezegd dat je bij een serie 1 soms een aantal wijzingen zou moeten aanbrengen om de boel betrouwbaar te maken. Naar mijn idee is dat bij een serie 2 niet nodig, die kan geheel origineel prima werken.
Afgezien van de koplamp mod, maar dat kan zonder de auto aan te passen en geld zowel voor serie 1 en 2.

Een ander voordeel van een serie 2 is dat ABS op de Prestige’s geleverd is.

Vooral in de Prestige Turbo 2 die ik als link naar marktplaats gaf zal het geluid niveau veel lager liggen dan in een serie 1. De serie 2 25 automaat zal natuurlijk iets meer herrie maken, maar dat is bij een serie 1 natuurlijk niet anders.

Dan heb je nog punten zoals: boardcomputer OF startonderbreker.

Elektrische en verwarmde spiegels zijn standaard.

Digitale buitentemp meter is standaard

De wegligging schijnt iets beter te zijn, maar wat daar precies van waar is weet ik niet.

Tja of je het uiterlijk en/of interieur mooier vind blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, dus dat laten we maar even buiten beschouwing Wink

Aan sommige punten hecht misschien niet iedereen evenveel waarde, maar dat de serie 2 geen voordelen heeft boven de serie 1 is natuurlijk niet waar Wink

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 16 januari 2010 10:41 AM
  [ # 108 ]

Het grootste voordeel van een serie 2 is dat er een turbo2 op geleverd is Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 16 januari 2010 12:14 PM
  [ # 109 ]
Arjan Verkade schreef:

[
...
De wegligging schijnt iets beter te zijn, maar wat daar precies van waar is weet ik niet.
...

Dit vind ik wel interessant: is er echt merkbaar verschil in wegligging tussen smalspoor en breedspoor (ik neem aan dat serie 1 breedspoor en serie 2 breedspoor hetzelfde zijn). En wat zijn die verschillen precies?
Iemand die daar meer over weet?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2010 12:23 PM
  [ # 110 ]

Grotere spoorbreedte alleen tussen smal en breedspoor natuurlijk net als andere fuseekogels en stuurkogels. Het verschil tussen serie 1 en 2 die al breedspoor zijn: stijvere stabilisatorstangen, andere veercilinders, andere bandenmaat, andere veerbollen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 16 januari 2010 01:30 PM
  [ # 111 ]

Een ander groot voordeel van een serie 2 t.o.v. serie 1 lijkt me dat een serie 2 ABS kan hebben.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 16 januari 2010 01:33 PM
  [ # 112 ]

Maar gelukkig heb ik de keuze voor een Série 1 al gemaakt Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 16 januari 2010 01:34 PM
  [ # 113 ]
Robin Visser schreef:

Een vaste voet ergens onderin zorgt ook voor een constante snelheid !

Als je net als ik niet stil kunt zitten, dan is een vaste voet slechts een utopie Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 januari 2010 12:55 PM
  [ # 114 ]

er zijn ook s.1 met ABS, kom je niet vaak tegen - ik dacht op de trd turbo.
de s.1 prestige had dit volgens mij niet.

die s.1 prestige van dat recente linkje fotos is een ‘82-er, een MAMV uitvoering. dat is grappig, net als de mijne (‘81) !  ik dacht dat alleen de ‘81-er (laatste smalspoor met breedspoor aandrijving) een MAMV was. deze dus ook. volgens drtheo.nl is ‘82 een MAME. MAMV staat helemaal niet in zijn overzicht, wel in Olving (?) geloof ik, maar dan inderdaad als een prestige automaat (uit mijn hoofd).
maar maakt verder niet uit, er zit een kenteken op, en zweven maar !!

die prestige heeft wel een nieuw vinyl jasje nodig…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 januari 2010 01:00 PM
  [ # 115 ]

(MAMV modeljaar 81: 2400 prestige injectie, MAMV modeljaar 82 en 83: 2400 prestige automaat)

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 januari 2010 01:08 PM
  [ # 116 ]
cx25gtit2 schreef:

die prestige heeft wel een nieuw vinyl jasje nodig…...

En een antiroest behandeling, en een stukje nieuw plaatwerk…

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 januari 2010 01:19 PM
  [ # 117 ]
garagestmarien schreef:

(MAMV modeljaar 81: 2400 prestige injectie, MAMV modeljaar 82 en 83: 2400 prestige automaat)

dank !
zo staat het alleen niet bij drtheo.nl
gelukkig ben jij wel goed op de hoogte !!  Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 januari 2010 01:24 PM
  [ # 118 ]

Ik heb het uit “La Citroën CX de mon père”.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 januari 2010 06:37 PM
  [ # 119 ]

Over de witte CX Prestige het volgende:

(No Subject)‏
From:    dididem (.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken))
  Medium riskYou may not know this sender.Mark as safe|Mark as junk
Sent:    Sunday, January 17, 2010 5:06:43 PM
To:    .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
La CX est vendue.

Dus bonetone, ik heb eindelijk antwoord gekregen Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Michael Oud
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 17 januari 2010 07:02 PM
  [ # 120 ]
Profiel  
 
 
8 van de 33
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook